Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
pedro
stoffel
turkoois
Philip
ZaurusUser
steven
erwin
11 plaatsers

    verbruik pellets


    Gast
    Gast


    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 6:06 pm

    Ach, zoals we hier in Duitsland zeggen: "Ich mache mir heisse Gedanken" en wacht gelaten af. Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 2:46 pm

    pedro schreef:Hier ongeveer 1zak per dag,savonds gaat de kachel uit om 2redenen:
    -kachel moet afliggen om bij te vullen,achteraf bekeken een nadeel aan deze kachel maar soit Surprised
    -Bij het opstarten van de kachel zijn de living en keuken héél snel opgewarmd,dus ik, zie er niet echt het nut in om de kachel te laten doorbranden snachts....De hond heeft nog nie geklaagd dat ze het koud heeft snachts klop

    Grtz,
    Pedro


    gewoon savonds stil leggen en bijvullen en je kan die laten branden s'nachts is geen groot werk toch ...

    heb hier ook geprobeerd met onze schouwbrandje geweest en als je de snachts aflegt moet je veel telang hoger dan eco branden om terug je huis op te warmen daarmee bedoel ik wel is na een uurtje hier terug 22 graden hoor smorgen vertrokken van 15 graden maar toch niet het gevoel gelijk ik ze laat aanslaan s'nachts vanaf 19 graden en afslaan op 22 heeft vanacht 4 uur gebrand als ik kijk naar branduren en 8 uur geslapen dus ...vanmorgen terug aangeslegen en heeft nog niet hoger moeten branden de P2 dus denk ik wel dat je zo minder verbruikt ...hebben hier wel graag warm alé vrouwtje toch en ik zit in t-schirt rond de 23 graden hiere in de keuken 22,5

    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van player di dec 07, 2010 8:14 am

    Bij mij gaat de kachel s'avonds ook uit.
    M'n CV thermostaat in de leefruimte staat op 16° ingesteld en bij deze temperaturen moet de CV s'nachts terug aan het werk.
    Hierdoor worden ook de kinderkamers en badkamer s'nachts een beetje opgewarmd, dus voor mij zeker niet de kachel aan s'nachts.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    qoflurk
    qoflurk
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 46
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-01-10

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van qoflurk di dec 07, 2010 9:25 am

    pedro schreef:Hier ongeveer 1zak per dag,savonds gaat de kachel uit om 2redenen:
    -kachel moet afliggen om bij te vullen,achteraf bekeken een nadeel aan deze kachel maar soit Surprised
    -Bij het opstarten van de kachel zijn de living en keuken héél snel opgewarmd,dus ik, zie er niet echt het nut in om de kachel te laten doorbranden snachts....De hond heeft nog nie geklaagd dat ze het koud heeft snachts klop

    Grtz,
    Pedro

    @Pedro, hoe komt het dat de kachel (Ecoteck Sara) moet stilliggen om bij de vullen? Wij hebben dezelfde kachel en trekken deze gewoon uit om bij te vullen.

    Onze kachel brandt van ma-do onge 6u en van vr-zo ongeveer 12u en jaarlijks verbruiken wij ongeveer 65 zakken. 's Nachts en overdag als we niet thuis zijn neemt de centrale verwarming het over. Te temperatuur zakt 's nachts niet onder de 17°C.

    Greetz,
    Qoflurk
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van pedro di dec 07, 2010 9:56 am

    Qoflurk,

    op het ogenblik dat je de kachel uittrekt dan gaat ie toch in zn cleaning final stap.Hij brandt toch niet door als je hem weer inschuift??Als dat bij u anders zou moeten zijn dan hoor ik het graag Shocked

    FFkes citeren uit de handleiding:Is de inbouwhaard op de achouw aangesloten met een T-stuk,dan moet het toestel eerst worden uitgeschakeld.

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    qoflurk
    qoflurk
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 46
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-01-10

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van qoflurk di dec 07, 2010 10:11 am

    Pedro,

    bij ons is de schouw getubeerd zoals we zeggen met een flexibel van 80. De kachel is hierop aangesloten eveneens met een flexibel. De kachel wordt dus niet losgekoppeld van het rookkanaal bij het uittrekken.

    Enfin, wij kuisen praktisch alle dagen de kachel (5-10 minuutjes werk, afhankelijk van de resterende zuigkracht van de aszuiger) en als wij hem 's morgens opvullen dan kan ie gerust de ganse dag verder zonder bijvullen, alleen moeten we wat helpen om de korrels van de zijkanten naar de toevoeras te begeleiden, en daarvoor moeten we dus de kachel ook uittrekken.
    Ik denk dat wij een ouder model hebben (2006)

    Greetz,

    Qoflurk.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van pedro di dec 07, 2010 10:16 am

    ah,idd,zal wss een ander modellek zijn,want sowieso trek je de kachel uit het tstuk hier,dus gaat ie altijd uit....

    Grtzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van pedro di dec 07, 2010 10:18 am

    Ik meen me te herinneren dat ze uw systeem van afvoer buis verandert hebn omdat ze soms problemen hadden met de flexibel die scheurde of zo,van telkens mee te bewegen bij het uittrekken.Wat nu het geval niet meer is

    Grtzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    qoflurk
    qoflurk
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 46
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-01-10

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van qoflurk za jan 01, 2011 12:10 pm

    Meten is weten. Daarom heb ik gedurende 11 maanden (1 feb - 31 dec) genoteerd wanneer de pellet aanging en weer uit en het aantal verbruikte zakjes. Dit is het resultaat :

    Ecotec Sara 700 (geplaatst februari 2007)
    Woonkamer + keuken = 45m² en de deur naar de inkom/toilet wordt op een kier gezet.
    Temperatuur = 21°C
    Kachel brandt 's avonds vanaf ong 17u00 tot 23u30 en in weekends vanaf 10u00
    Brandt altijd op de laagste ventlator stand, afhankelijk van de pellets/weersomstandigheden regel ik de rookafvoerventilator.
    Ik gebruik alle soorten pellets. Meest tevreden (prijs/kwaliteit) tot nu toe van Hogramix en Domo.
    Kachel wordt jaarlijks onderhouden.

    Branduren = 1413
    Pellets = 59 zakken à 15 kg = 885 kg
    Verbruik = 0.63 kg.
    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van spydi za jan 01, 2011 5:05 pm

    Ik heb een Artel 14 Kw (12 Kw) en stook momenteel 24 uur per dag en 7 dagen per week,als Ik thuis ben staat ie op 22 graden en als Ik niet thuis ben (4 a 5 dagen per week werken) staat ie op 18 graden,het verbruik is ongeveer 2 zakjes GPP pellets per 24 uur,gisteren nl. om 11.00 de kachel schoon gemaakt van binnen ook het pelletreservoir,dus hij was helemaal leeg,daar na anderhalve zak (15 kg) er in gedaan en 's avonds de resterende halve zak er in vanmiddag om 14.00 uur weer een zak er in,en toen was ie weer vol,dus zeg maar anderhalve zak per 24 uur,de te verwarmen oppervlakte is 60 vierkante meter,slecht geisoleerd (boerderijtje van rond 1900 geen spouw,geen dubbel glas,wel een rieten dak wat isoleerd) en het is de enigste verwarming.

    Maar de gasmeter staat stil en das toch ook wel wat waard !!!

    groetjes Friedrich

    Gesponsorde inhoud


    verbruik pellets - Pagina 2 Empty Re: verbruik pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 9:41 am