Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
player
ss
steven
7 plaatsers

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 10:48 am

    Onlangs hebben we voor onze nieuwbouw een pelletkachel gekocht, dit was laatste week van november. Deze was geen spiksplinternieuwe meer, het betreft een Edelkamin Iris van 7 KW.

    btw: We wonen nog niet in onze nieuwe woonst, dit zal iets voor na de winter worden.

    Zo is onze vloerverwarming nog niet aangesloten, en dacht ik alvast een pelletkachel te installeren om de grootste koude op te vangen. Na de kachel geïnstalleerd te hebben, stellen we vast dat deze wel goed zijn ding lijkt te doen, alleen ben ik nogal teleurgesteld over zijn warmteafgifte.

    Om een idee te geven, als de kachel 's nachts niet gebrand heeft, is het 's ochtends bij deze temperaturen +/- 1-2 graden. Zet ik dan de kachel op (vol vermogen) krijg ik het max 5 graden warmer.

    Voor een gelijkvloerse oppervlakte van zo'n 70m² lijkt me dit weinig. Bijkomende heeft onze woning een k-waarde van 30. Wat toch duidt op een degelijk isolatie.

    Dus vraag ik me af wat er aan de hand zou kunnen zijn?

    Met de instellingen hb ik me nog niet beziggehouden, aangezien ze bij de vorige eigenaar wel degelijk een hoog rendement haalde, en ik heb de overschot van pellets meegekregen die ik nu aan het opgebruiken ben.
    De rookafvoer is wel veranderd, zo was ze aangesloten op een gemetste schouw die hoog boven het huis uitkwam. Bij ons staat ze nu zo opgesteld dat de rookafvoer uitkomt uit de zijgevel en dan nog even naar boven gaat tot boven het plat dak. Totale lengte +/- 2.5m.

    In de handleiding staat, dat er bij een geringe warmteafgifte de warmtewisselaar gereinigd dient te worden, dit gebeurd vanuit te kachel zelf. maar verdere info over hoe je dit concreet moet doen ontbreekt.

    Misschien nog één zaak die het vermelden waard is, tijdens het transport heb ik de kachel op zijn flank in m'n auto gelegd. Misschien dat er een en ander van vuil op de verkeerde plekken in de kachel zijn terechtgekomen.


    Iemand enige suggeties?

    Alvast bedankt!

    mvg,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van steven za dec 04, 2010 12:03 pm

    Stellifer,

    het is niet omdat ze bij de vorige eigenaar goed stond afgesteld dat het bij jou ook zo is. Jouw schouw is niet die van de vorige eigenaar. Waarschijnlijk was de ruimte waarin de kachel stond ook wel wat kleiner dan 70m².

    Is de ruimte verdeeld in verschillende onderdelen?


    Mvg,


    Steven



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 1:02 pm

    De ruimte waar de kachel stond opgesteld was inderdaad kleiner, ik schat zo'n 25m².

    De ruimte waar ze nu staat is zo'n 40m². En de rest van gelijkvloers is dan opgedeeld in kleinere ruimtes, traphall, technische ruimte, ... waar het dan ook niet perse 25° hoeft te kunnen worden.

    Enig idee welke instellingen er kunnen aangepast worden ivm verandering schouw?

    Alvast bedankt mee te denken,

    mvg,
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van ss za dec 04, 2010 1:08 pm

    Bedoel je dat het open ruimten zijn die je allemaal moet verwarmen met 1 pelletkachel van 7KW?????????????????? 't zal wat te weinig zijn vrees ik! wat?
    Groeten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 2:10 pm

    De kachel platleggen voor vervoer , was niet zo'n schitterend idee!

    Mogelijk moet die een onderhoudsbeurt hebben !

    Vraag eens aan de vorige eigenaar wanneer de laatste onderhoudsbeurt was !

    Verandering van schouw (parameters terug afstellen op UW schouw)en ophoping stof zijn volgens mij de oorzaak!

    7 KW is misschien een beetje weinig ,maar je testperiode is ook slecht gekozen ( abnormaal zeer koud nu)

    Vergeet niet bij NIEUWBOUW dat het eerste jaar de muren nog moeten uitdrogen indien traditioneel gemetst!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van ss za dec 04, 2010 2:19 pm

    Als je een handleiding in je bezit hebt, wat technische aanleg en een beetje handig bent kun je die kachel toch best eens (laten) nakijken. Sensoren op de goeie plaats, stenen nog deftig op de goeie plaats, aansluitingen nog in orde, dichtingen ok? Platleggen bij transport was inderdaad een grove fout vrees ik.
    En dan ondertussen eens een goeie kuisbeurt...Maar als je alles moet verwarmen in je huis vrees ik toch dat je kachel te weinig vermogen heeft!
    En, zoals Krusty terecht opmerkt, in een traditioneel gebouwde (vochtige) nieuwbouw zou ik de kachel heel de winter door dag en nacht laten branden, goed voor je huis en je gezondheid! tof

    Groeten,
    ss kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 2:37 pm

    Ik zou ze deze winter laten doorbranden 24/24 wegens nog vocht in de muren zelfs indien de rest van de winter zeeeeeer zacht zou worden !

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van ss za dec 04, 2010 2:41 pm

    Zeg Krus..., Je zit weer met je kop in Filipieneland zekers? Je valt in herhaling, of schreef je mijn laatste zinnetje over om je Nederlands te oefenen lacher rollen blijven lachen tong2
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 6:30 pm

    @ krusty & ss:

    Over de 7KW die te weinig zou zijn, maak ik me weinig zorgen.
    Onze EPB man en onze CV man hebben me daar een warmteverlies berekening gemaakt, waaruit blijkt toe te komen met een CV ketel van +/- 9KW, SWW inbegrepen. Dus de VVW in combinatie met de pelletkachel gaan hier ruim in voldoen. De pelletkachel moduleert immers vanaf 2KW, dacht ik.

    btw: de bouwdroger is alweer een poosje het huis uit. Het meeste vocht, uit de muren/bezetting/chape/..., is hier samen mee vertrokken. Maar zoals je aanhaalt lijkt het me ook beter om iets te hebben branden, dan helemaal niets, in deze weersomstandigheden. Daarom ook de aanschaf van de pelletkachel.

    Om on-topic te blijven, ik zal eerstdaags de kachel eens met de schroevendraaier/hamer/boormachine Laughing en stofzuiger te lijf gaan. Eens kijken welk resultaat dit oplevert.

    Nog enige suggesties over de te wijziging parameters? Zijn er ergens standaard parameters per schouwtype te vinden?

    mvg,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 6:45 pm

    ss schreef:Zeg Krus..., Je zit weer met je kop in Filipieneland zekers? Je valt in herhaling, of schreef je mijn laatste zinnetje over om je Nederlands te oefenen lacher rollen blijven lachen tong2

    @SS

    kung ano ang ibig mong sabihin geek
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van player di dec 07, 2010 8:19 am

    Verder wil ik ook nog meegeven dat een pelletkachel niet de massa van een huis zal opwarmen (in tegenstelling tot vloerverwarming)
    Dus als het s'morgens in het huis 1 à 2 graden is, dan zullen de muren, vloern, etc ook een zéér lage temperatuur hebben.
    Je kan de lucht wel opwarmen, maar de massa zal evenzeer veel koude afstralen...

    Verder lijkt me een 9Kw misschien net iets te klein om als hoofdverwarming te gebruiken in een ruimte van 70m². Ikzelf heb een 10Kw voor 60m².
    In samenwerking met je VVW zie ik het wel goedkomen.

    Maar dat je het nu niet warm zou krijgen, lijkt me een beetje normaal.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Block di dec 07, 2010 11:16 am

    K30 is een hoge isolatiewaarde. zou toch makkelijk moeten lukken met 7KW. Ik ken je ervaringen natuurlijk niet met pelletkachels, maar blijft de vlam mooi heel de tijd gejaagd staan? En klopt je pelletverbruik met het maximum dat die aankan? Is de lucht echt heet die hij uitblaast? Je ventilatiesysteem draait toch al juist?

    Als het met die kachel na bijvoorbeeld 15 uur stoken nog maar een graad of 10 is binnen, is er toch iets goed mis...


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Annejanne di dec 07, 2010 2:10 pm

    Hier is het rond de 23° voor een ruimte van ong. 52 m² en dit op de stand P2. 's Nachts staat de thermostaat van de CV op 16° en is de kachel uit. Het huis is matig geïsoleerd. De kachel is een Iris Plus.

    Muren koelen 's nachts (met deze vrieskou)ook fel af, zeker bij nieuwbouw. Als je helemaal niet verwarmt, heb je overdag eens zoveel warmte nodig om alles een beetje op temperatuur te krijgen.


    Laatst aangepast door Annejanne op di dec 07, 2010 4:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 3:45 pm

    [quote="Stellifer"]@ krusty & ss:

    Over de 7KW die te weinig zou zijn, maak ik me weinig zorgen.
    Onze EPB man en onze CV man hebben me daar een warmteverlies berekening gemaakt, waaruit blijkt toe te komen met een CV ketel van +/- 9KW, SWW inbegrepen. Dus de VVW in combinatie met de pelletkachel gaan hier ruim in voldoen. De pelletkachel moduleert immers vanaf 2KW, dacht ik.

    btw: de bouwdroger is alweer een poosje het huis uit. Het meeste vocht, uit de muren/bezetting/chape/..., is hier samen mee vertrokken. Maar zoals je aanhaalt lijkt het me ook beter om iets te hebben branden, dan helemaal niets, in deze weersomstandigheden. Daarom ook de aanschaf van de pelletkachel.

    Om on-topic te blijven, ik zal eerstdaags de kachel eens met de schroevendraaier/hamer/boormachine Laughing en stofzuiger te lijf gaan. Eens kijken welk resultaat dit oplevert.

    Beste,

    Onderhoud van de kachel zal zeker meespelen maar wat je ook kan doen is de pellet aanvoer gewoon even verhogen. Houd menu ingedrukt tot je op het display menu ziet, doorloop dan het menu tot je bij CP(controle pellets) ziet verhoog deze dan naar bv 3(30% meer pellets).

    Groeten,

    Nicky

    Nog enige suggesties over de te wijziging parameters? Zijn er ergens standaard parameters per schouwtype te vinden?

    Beste,

    Wat de parameter betreft dien je goed te kijken naar de parameter FL, de trek van je schoorsteen, deze mag nooit de 20 overschrijden. Hoe is het toestel aangesloten?
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van player di dec 07, 2010 4:09 pm

    Ik zou nog niet met parameters etc gaan spelen zolang je er niet inwoont.
    Als je zegt dat het s'morgens 1 à 2 graden is, dan is de massa van het huis zelf ook serieus afgekoeld.
    Als je dan met je kachel de lucht gaat opwarmen, gaan de muren en vloer evenzeer de koude afstralen.
    Ik denk dat als die massa eenmaal iets warmer is, je het warm zal krijgen met VVW en de kachel.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 8:21 pm

    Player heeft gelijk.
    een pelletkachel is een luchtverwarmer, bijgevolg zal het lang duren vooraleer de massa van de woning iets of wat opgewarmd is. Dat is net het grote verschil met stralingswarmte zoals hierboven reeds gezegd is, een vloerverwarming of een bijv. een gietijzeren houtkachel of speksteenkachel.
    Hier brandt de kachel nu 24/24. ik heb een Marea van 9.5 kW en ook die krijgt het niet zoals ik het wil, maar goed, daar heb ik al lang genoeg over gezeverd.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Philip di dec 07, 2010 8:49 pm

    hmm goed geisoleerd en smorgens maar 1 a2 graden hebben ?
    ik ben hier nog nooit onder 14° gezakt
    tenzij ik een volle week niet moest stoken bij dit weer

    laat ons zeggen dat je heus nog wel veel vocht en koude muren zal hebben die moeten drogen en opwarmen
    enne 70m² met een 7kw das ongeveer 210m³ en dat dan nog in een lichtvochtig en nog koud huis
    geen wonder dat die pellet kachel het nog niet kan halen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 8:51 pm

    Geen paniek, hier ook LEW met warmteverliesberekening van 9KW.
    Wij verwarmen momenteel de leefruimte met 2 convectoren van 3500W op 75/65°, ketel draait zelf bij deze temperaturen op 50°C dus vermogen ligt op minder dan 3000W.
    Temperatuur in de ruimte schommelt tussen 19° s'nachts en 22,5° overdag (baby 10dagen oud)

    Een woning hou je op temperatuur, eens je de volledige woning op temperatuur brengt heb je weinig (minder) energie nodig.
    Ik weet niet of je al deuren en gordijnen hebt, dit maakt voor ons een gigantisch verschil.

    ps, 7kw kachel besteld, volgende week geleverd!


    Laatst aangepast door Dirker op di dec 07, 2010 10:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : kachel ipv ketel)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 9:55 pm

    Alvast allen bedankt voor de nuttige reacties!

    Om enkele vragen te beantwoorden,

    @Block:
    Mijn ervaring met pelletkachels was zo goed als onbestaand tot een tweetal weken geleden. Behalve dat ik er eens eentje had zien branden op een bouwbeurs Rolling Eyes
    Naar mijn mening heeft de kachel een mooie constante vlam. Wel de opmerking, als ik de temperatuur op het minimum instel en de ventilator op het maximum, durft de vlam wel eens voor een zeer korte tijd (+/- 5 sec) te doven. Als er dan echter nieuwe pellets in de korf worden gebracht, wakkert de vlam terug aan, dit door de smeulende pellets die hiernog in aanwezig waren.
    Het verbruik lijkt me wel snor te zitten, als ik 'sochtends (+/-8u) het reservoir volkieper, dan zal er tegen de avond (+/- 20u) ongeveer 75% van verbruikt zijn. Volgens de technische fiche zou de kachel een autonomie hebben van 17u., wat toch overeenkomt.
    De lucht die hij in de woning uitblaast vind ik dan weer aan de lage kant, al verschillende dagen dacht ik dit te willen meten, maar vergat telkens mijn thermometer. Laughing Dus zonder thermometer en met een heel natte vinger, schat ik, temperatuur uitgeblazen lucht 20°. Die lijkt ook niet warmer te worden, naarmate het vermogen wordt opgedreven.
    Hoe warm zou dit normaliter horen te zijn?
    Het balanssysteem is nog niet in werking, maar daar zie ik niet dadelijk een mogelijke oorzaak.

    @vandebosch:
    bedankt voor de tip ivm verhogen toevoer parameters, ga ik zeker eens proberen.
    De kachel is zo aangesloten, dat er langs de binnenzijde van de woning nog even naar boven wordt gegaan (+/- 2m), vervolgens een geveldoorvoer, om daarna te eindigen boven een plat dak (+/-0.5m).
    Kan dit doorslaggevend zijn voor het rendement?

    @ Player & Raf
    Misschien is het inderdaad een moeilijk moment om te testen, met de ongekende vriestemperaturen " voor de tijd van het jaar" Smile
    Zelf woon ik voorlopig nog in een zeer oud huis, waar er 2 kolenkachels staan ter verwarming, een in de woonkamer en een in de keuken.
    Met enige handigheid kan je ze de hele avond laten branden op een 30°... zalig om er tegen te gaan hangen of je voeten tegen te plaatsen...

    @Dirker
    Alvast proficiat met de vaderschap!
    Aan panikeren had ik nog niet meteen gedacht hoor.
    Soms is het wel lastig om sommige onder ons te overtuigen, dat men tegenwoordig geen CV ketels van + 20 KW meer nodig heeft.
    Gordijn, binnendeuren (behalve geïmproviseerde WC-deur) zijn inderdaad nog niet aanwezig. Ongetwijfeld zullen ze allemaal nog hun bijdrage leveren.
    Je mag me steeds laten weten, welke CV ketel je gekozen hebt. Hier ben ik zelf ook nog niet helemaal uit.


    Om jullie op de hoogte te houden, vanmiddag heb ik de kachel gedemonteerd, om alles goed te kunnen stofzuigen en te controleren op loszittende onderdelen, morgen zet ik ze terug in elkaar.
    btw het leek me onnodig, de verbrandingskamer van het ventilatieluchtkanaal te verwijderen, omdat de dichtingen/kit er als nieuw uitzagen. (termen gebruikt zoals in de handleiding)

    mvg,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 1:45 pm

    Stellifer schreef:Alvast allen bedankt voor de nuttige reacties!

    Om enkele vragen te beantwoorden,

    @Block:
    Mijn ervaring met pelletkachels was zo goed als onbestaand tot een tweetal weken geleden. Behalve dat ik er eens eentje had zien branden op een bouwbeurs Rolling Eyes
    Naar mijn mening heeft de kachel een mooie constante vlam. Wel de opmerking, als ik de temperatuur op het minimum instel en de ventilator op het maximum, durft de vlam wel eens voor een zeer korte tijd (+/- 5 sec) te doven. Als er dan echter nieuwe pellets in de korf worden gebracht, wakkert de vlam terug aan, dit door de smeulende pellets die hiernog in aanwezig waren.
    Het verbruik lijkt me wel snor te zitten, als ik 'sochtends (+/-8u) het reservoir volkieper, dan zal er tegen de avond (+/- 20u) ongeveer 75% van verbruikt zijn. Volgens de technische fiche zou de kachel een autonomie hebben van 17u., wat toch overeenkomt.
    De lucht die hij in de woning uitblaast vind ik dan weer aan de lage kant, al verschillende dagen dacht ik dit te willen meten, maar vergat telkens mijn thermometer. Laughing Dus zonder thermometer en met een heel natte vinger, schat ik, temperatuur uitgeblazen lucht 20°. Die lijkt ook niet warmer te worden, naarmate het vermogen wordt opgedreven.
    Hoe warm zou dit normaliter horen te zijn?
    Het balanssysteem is nog niet in werking, maar daar zie ik niet dadelijk een mogelijke oorzaak.

    @vandebosch:
    bedankt voor de tip ivm verhogen toevoer parameters, ga ik zeker eens proberen.
    De kachel is zo aangesloten, dat er langs de binnenzijde van de woning nog even naar boven wordt gegaan (+/- 2m), vervolgens een geveldoorvoer, om daarna te eindigen boven een plat dak (+/-0.5m).
    Kan dit doorslaggevend zijn voor het rendement?

    @ Player & Raf
    Misschien is het inderdaad een moeilijk moment om te testen, met de ongekende vriestemperaturen " voor de tijd van het jaar" Smile
    Zelf woon ik voorlopig nog in een zeer oud huis, waar er 2 kolenkachels staan ter verwarming, een in de woonkamer en een in de keuken.
    Met enige handigheid kan je ze de hele avond laten branden op een 30°... zalig om er tegen te gaan hangen of je voeten tegen te plaatsen...

    @Dirker
    Alvast proficiat met de vaderschap!
    Aan panikeren had ik nog niet meteen gedacht hoor.
    Soms is het wel lastig om sommige onder ons te overtuigen, dat men tegenwoordig geen CV ketels van + 20 KW meer nodig heeft.
    Gordijn, binnendeuren (behalve geïmproviseerde WC-deur) zijn inderdaad nog niet aanwezig. Ongetwijfeld zullen ze allemaal nog hun bijdrage leveren.
    Je mag me steeds laten weten, welke CV ketel je gekozen hebt. Hier ben ik zelf ook nog niet helemaal uit.


    Om jullie op de hoogte te houden, vanmiddag heb ik de kachel gedemonteerd, om alles goed te kunnen stofzuigen en te controleren op loszittende onderdelen, morgen zet ik ze terug in elkaar.
    btw het leek me onnodig, de verbrandingskamer van het ventilatieluchtkanaal te verwijderen, omdat de dichtingen/kit er als nieuw uitzagen. (termen gebruikt zoals in de handleiding)

    mvg,

    Beste,

    Doorslaggevend misschien niet dadelijk maar het is een externe factor die kan meespelen. Als op de vorige locatie geen schoorsteen aanwezig was die bonvendaks uitmonde zou dit als gevolg hebben dat daar de ventilator alle werk moest doen, nu installeer je hem met een schouw met natuurlijke trek dus dient de rookgasventilator ook lager te staan.

    Groeten,

    Nicky
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van cuypersmarc wo dec 08, 2010 2:58 pm

    mischien heb je hier iets aan.?

    de buren hier hebben een duschesse van extraflame, deze winter niets dan problemen ( geeft weinig warmte, valt regelmatig uit , enz.

    nu blijkt dat ze bij het onderhoud vergeten zijn om de warmte wisselaar te kuisen. na het kuisen geen problemen meer gehad

    mvg
    marc
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Philip wo dec 08, 2010 3:11 pm

    raar ik heb ook een duchessa
    omdat ze vorig winter maar halve winter gewerkt heeft heb ik nog onderhoud laten doen, echter op een paar misse opstarts (was eigen schuld pellet aanvoer te laag gezet) nog geen probs mee gehad
    en ik moet zegge dat dit toestelletje een warmte kanon is, draait hier op eco en alle deuren naar boven toe staa open en tis hier 21°


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van cuypersmarc wo dec 08, 2010 3:14 pm

    de problemen zijn nu opgelost zenne,
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van ss wo dec 08, 2010 3:45 pm

    cuypersmarc schreef:de problemen zijn nu opgelost zenne,

    Hoe? Graag ook de oplossing, zodat anderen er ook wat aan hebben...
    Groeten,
    ss
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van cuypersmarc wo dec 08, 2010 3:49 pm

    zo


    nu blijkt dat ze bij het onderhoud vergeten zijn om de warmte wisselaar te kuisen. na het kuisen geen problemen meer gehad

    Gesponsorde inhoud


    hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven? Empty Re: hoeveel warmte hoort zo'n kachel te geven?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 1:55 pm