Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 10:27 am

    Hoi,

    Ik heb onlangs een ouder (1974) huis gekocht met een verouderde CV installatie (1986) op mazout.
    Mijn eerste gedachte was van die mazout afstappen en het enige echte alternatief is aardgas. Nu is mijn vrouw na meerdere keuken-toonzalen te bezoeken overtuigd van koken op inductie en heb ik dus eigenlijk geen aardgas nodig (Aardgas leiding is trouwens nog niet aanwezig in de straat maar wel mogelijk).

    Groot dilema dus:

    • doe ik de kosten om aardas aan te vragen en gaswandketel te installeren
    • blijf ik met mazout en een nieuw HR mazoutketel verder doen
    • of 'riskeer' ik heel het boeltje op pellets te verwarmen


    Al bij al zijn pelletkachels en vooral volledige pellet-CV installaties in ons belgenlandje redelijk nieuw. Verkooppraatjes als "de energie van de toekomst" zijn allemaal heel mooi en aannemelijk maar de waarheid is dat niemand een glazen bol heeft, en als morgen iedereen overstapt naar pellets zullen de prijzen ongetwijfeld ook de hoogte in gaan. Of de 'mode' waait over en binnen 10 jaar vind ik nergens meer pellets.

    Bovendien is het een aanzienlijk huis dat ik moet verwarmen en heb ik ongeveer 35-40Kw nodig voor cv + sww en vind ik geen cv-pelletketel die dit aankan. Geld om te investeren in zonnepanelen heb ik op dit moment (lees de eerste 10 jaar) niet.

    Dus ... mijn eigenlijk vraag: hoeveel Belgen hebben nu effectief een volledige CV + SWW installatie op pellets draaien in een ouder huis (dus niet [bijna-]passieve woning) ?

    Alvast bedankt voor jullie meningen en reacties !
    David


    // edit: ik veronderstel dat ik bij de cv-pellet installatie de ondergrondse mazout citern van 10.000L kan hergebruiken mits de nodige aanpassingen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 12:42 pm

    Hoi,

    Ik weet niet hoeveel gezinnen er over een pelletkachel beschikken, maar hun aantal is in elk geval stijgend dankzij de uit de pan swingende prijzen van gas en olie.
    Ik denk echter niet dit een mode verschijnsel is. Als je ziet dat in centraal Europa (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, etc...) en de Scandinavische landen het heel normaal is om met pellets of hout te verwarmen. Dus pellets zijn zeker een blijver die alleen maar meer verspreid zullen worden, ook hier in de lage landen.
    Pelletketels zijn ook helemaal niet nieuw. De pelletkachels daarin tegen zijn nieuwer dan de ketels. Hun rendementen en technische prestaties worden alsmaar beter.
    Wat pellets betreft, er is reeds een groot aanbod in centraal europa wat betreft fabrikanten. Naarmate de vraag stijgt zal ook hier in België en Nederland meer pellets geproduceerd worden. En dit zal (zelfregulerende markt) tot een stabiele en acceptabele prijs lijden.

    Een glazen bol heb ik ook niet, maar ik heb toch een aantal theorieën die ervoor zullen zorgen dat we morgen niet allemaal als een dode kanarie in onze kooi zullen liggen. Lokale economie is belangrijk, net als kunnen voorzien in uw eigen (milieuvriendelijke) energie. Deze brandstof voor pelletketels en andere biomassacentrales kunnen hier lokaal geproduceerd worden, hetzij met afval van een ander productieproces, of zelf met gerecycleerd afval waar we vaak bijna in verdrinken. Dus waarom nog een grondstof uit het verre Oosten naar hier slepen, met alle kosten en milieuvervuiling erbij, als ze reeds aan uw achterdeur ligt?

    Johan
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van player vr jan 08, 2010 1:10 pm

    Mijn mening is dat het misschien in België nog onbemind is, maar in de Scandinavische landen, Duitsland en Italië is het beter bekend.

    Als m'n huidige pelletkachel er ooit de brui aan geeft, zal ik zeker het concept van een pelletketel bekijken. Op een info-avond georganiseerd door het forum heb ik zo'n ketel gezien en ik vond het persoonlijk best meevallen.
    BTW er moeten toch ketels bestaan die 30 à 40 Kw kunnen leveren?


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van player vr jan 08, 2010 1:16 pm

    Op deze site vind je pelletketels die aan je huidige warmtevraag voldoen.

    Kan je een Ofoken verdeler raadplegen...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 1:35 pm

    id084895 schreef:Hoi,

    Ik heb onlangs een ouder (1974) huis gekocht met een verouderde CV installatie (1986) op mazout.
    Mijn eerste gedachte was van die mazout afstappen en het enige echte alternatief is aardgas. Nu is mijn vrouw na meerdere keuken-toonzalen te bezoeken overtuigd van koken op inductie en heb ik dus eigenlijk geen aardgas nodig (Aardgas leiding is trouwens nog niet aanwezig in de straat maar wel mogelijk).

    Groot dilema dus:

    • doe ik de kosten om aardas aan te vragen en gaswandketel te installeren
    • blijf ik met mazout en een nieuw HR mazoutketel verder doen
    • of 'riskeer' ik heel het boeltje op pellets te verwarmen


    Al bij al zijn pelletkachels en vooral volledige pellet-CV installaties in ons belgenlandje redelijk nieuw. Verkooppraatjes als "de energie van de toekomst" zijn allemaal heel mooi en aannemelijk maar de waarheid is dat niemand een glazen bol heeft, en als morgen iedereen overstapt naar pellets zullen de prijzen ongetwijfeld ook de hoogte in gaan. Of de 'mode' waait over en binnen 10 jaar vind ik nergens meer pellets.

    Bovendien is het een aanzienlijk huis dat ik moet verwarmen en heb ik ongeveer 35-40Kw nodig voor cv + sww en vind ik geen cv-pelletketel die dit aankan. Geld om te investeren in zonnepanelen heb ik op dit moment (lees de eerste 10 jaar) niet.

    Dus ... mijn eigenlijk vraag: hoeveel Belgen hebben nu effectief een volledige CV + SWW installatie op pellets draaien in een ouder huis (dus niet [bijna-]passieve woning) ?

    Alvast bedankt voor jullie meningen en reacties !
    David


    // edit: ik veronderstel dat ik bij de cv-pellet installatie de ondergrondse mazout citern van 10.000L kan hergebruiken mits de nodige aanpassingen ?




    als ik eerlijk mijn mening mag geven zou IK PERSOONLIJK nooit overwegen om voor een cv-installatie te gaan.
    ik heb daar eigenlijk nooit geen voorstander van geweest,ik hou het liever gemengd
    ik zou opteren nu in deze moderne tijden voor een zonneboiler voor voorziening warm water
    verder zou ik mij 2 pelletkachels aanschaffen van goede kwaliteit met kanalisatie om zo nodig gans de woning te verwarmen ( soms is er maar 1 kachel van doen)
    de reden van mijn keuze is simpel,met een pelletkachel heb je in de tussenseizoenen onmiddelijk warmte,met 2 kachels heb je de zekerheid dat bij een panne de een of de andere nog werkt -kost prijs van dit alles zal hetzelde zijn of van een volledige cv-installatie, twee kachels zullen naar mijn mening langer meegaan of 1 cv install. je zonneboiler betaalt zich met de jaren terug

    ik zal hiermee waarschijnlijk terug veel kritiek op men hals krijgen maar dat wordt ik stillaan gewoon.






    gr fleur
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van player vr jan 08, 2010 1:40 pm

    Zou je dan je SWW verwarmen in de winter op electriciteit?
    Nadelen van jou oplossing is dat je ook 2x onderhoud moet verrichten. 2 kachels poetsen en vullen.

    Als je niet meer meer werkzaam bent kan ik begrijpen dat dat geen punt is, maar voor mij persoonlijk zou dat een zéér belangrijk punt zijn!


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 2:12 pm

    Johan,

    Alvast bedankt voor jullie snelle reacties, en Johan: ik volg je redenering over de onoverkomelijk prijsstijging van fosiele brandstoffen volledig.
    De invalshoek van Fleur is zeker ook verassend, al is er in de winter idd een probleempje met de zon.

    Aangezien het hier toch om - voor ons land althans - een nieuwe technologie gaat vind ik het toch een risico, daarom was ik op zoek naar ervaringen van dergelijke installaties in niet-nieuwbouw/passieve woningen.

    Andere vragen die ik mij bv stel zijn:

    • Heeft er iemand bv zijn oude ondergrondse mazouttank al omgebouwd met een pellet aanzuigsysteem ?
    • Hoeveel leveranciers in vlaanderen (meer bepaald vlaams-brabant) leveren de pellets in bulk ?


    Mvgr,
    David


    Laatst aangepast door id084895 op vr jan 08, 2010 2:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 2:12 pm

    player schreef:Zou je dan je SWW verwarmen in de winter op electriciteit?
    Nadelen van jou oplossing is dat je ook 2x onderhoud moet verrichten. 2 kachels poetsen en vullen.

    Als je niet meer meer werkzaam bent kan ik begrijpen dat dat geen punt is, maar voor mij persoonlijk zou dat een zéér belangrijk punt zijn!




    ja player ik verwarm al 35j het water met elektrische boiler wel tijdens de nacht op nachttarief.
    voor het 2 punt heb ik deze week nog een oproep gedaan aan fabrikanten om pelletkachels met een mooi uitzicht om in een woonruimte te plaatsen die maar om de maand moeten gekuist worden en zonder dat vuile ruitje.
    je bent niet verplicht steeds je beide kachels te doen branden,als je ganse dagen uit huis ben om te gaan werken volstaat 1 kachel soms



    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Block vr jan 08, 2010 11:46 pm

    ...- doe ik de kosten om aardas aan te vragen en gaswandketel te installeren...

    Is eenmalige investering van 1000-1500 euro (en je krijgt premies en subsidies). Geen keuringen, amper onderhoud. Kan je echt geen degelijke pelletkachel voor kopen.

    blijf ik met mazout en een nieuw HR mazoutketel verder doen

    of 'riskeer' ik heel het boeltje op pellets te verwarmen.

    Als je een kachel zet kan je overwegen om een hydro model te nemen. Moet je nog enkel bij extreme koude bijstoken met gas als je kachel het niet trekt.


    Als je de brandstofkost afweegt is het verschil tussen gas olie of pellets nu niet extreem te noemen en liggen ze vandaag de dag redelijk dicht bij elkaar.

    Ik verwarm mijn huis volledig op pellets 10 radiatoren (bj. 1970).


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 10:32 am

    Block schreef:...- doe ik de kosten om aardas aan te vragen en gaswandketel te installeren...

    Is eenmalige investering van 1000-1500 euro (en je krijgt premies en subsidies). Geen keuringen, amper onderhoud. Kan je echt geen degelijke pelletkachel voor kopen.

    blijf ik met mazout en een nieuw HR mazoutketel verder doen

    of 'riskeer' ik heel het boeltje op pellets te verwarmen.

    Als je een kachel zet kan je overwegen om een hydro model te nemen. Moet je nog enkel bij extreme koude bijstoken met gas als je kachel het niet trekt.


    Als je de brandstofkost afweegt is het verschil tussen gas olie of pellets nu niet extreem te noemen en liggen ze vandaag de dag redelijk dicht bij elkaar.

    Ik verwarm mijn huis volledig op pellets 10 radiatoren (bj. 1970).





    block

    wat is het verbruik ongeveer van een cv-installatie zoals de jouwe ? 10 radiatoren ,over hoeveel kubiek te verwarmen ruimte spreken we dan?
    met welk systeem van pellettoevoer werkt jou cv






    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Block za jan 09, 2010 11:04 pm

    2,5 zak per 16 uur deze week moet ik toch rekenen. Ik ga dit jaar wel werk maken van de isolatie van de woning, want dat kan op sommige plekken nog wel een heel stuk beter.

    Ik kap gewoon zakken. Ik kan eventueel er een silo of dergelijke aanhangen, maar levering in bulk van bijv. badger is zelfs niet interessant bij een afname van 4 ton.

    Hoeveel m3 heb ik nog niet berekend (moet ik toch eens doen). 3 slaapkamers badkamer hal living keuken bergplaats open veranda


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 11:10 pm

    Block schreef:2,5 zak per 16 uur deze week moet ik toch rekenen. Ik ga dit jaar wel werk maken van de isolatie van de woning, want dat kan op sommige plekken nog wel een heel stuk beter.

    Ik kap gewoon zakken. Ik kan eventueel er een silo of dergelijke aanhangen, maar levering in bulk van bijv. badger is zelfs niet interessant bij een afname van 4 ton.

    Hoeveel m3 heb ik nog niet berekend (moet ik toch eens doen). 3 slaapkamers badkamer hal living keuken bergplaats open veranda


    block

    ik merk of veronderstel dat je deze installatie al een jaar in gebruik hebt ,wat zijn je bevindingen tegenover je vroegere verwarming die je gebruikte








    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Block za jan 09, 2010 11:23 pm

    Ik heb deze nog maar anderhalve maand in gebruik Smile Ik had daarvoor een standaard pelletkachel.

    Goh, tegenover aardgas is er geen verschil. Het idee blijft hetzelfde hé. Heet water maken en dan in het radiatornet pompen en het teruggekomen water terug verwarmen.. Het is verre van rocket-science.

    Ik moet wel zeggen dat ik de blazer van een pelletkachel mis op mijn toestel. Ik heb enkel convectiewarmte van de kachel zelf.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 11:33 pm

    Block schreef:Ik heb deze nog maar anderhalve maand in gebruik Smile Ik had daarvoor een standaard pelletkachel.

    Goh, tegenover aardgas is er geen verschil. Het idee blijft hetzelfde hé. Heet water maken en dan in het radiatornet pompen en het teruggekomen water terug verwarmen.. Het is verre van rocket-science.

    Ik moet wel zeggen dat ik de blazer van een pelletkachel mis op mijn toestel. Ik heb enkel convectiewarmte van de kachel zelf.




    was je keuze tussen gas en pellets dan de voorziening die er niet was ?
    aan gas had je immers een minimum van onderhoud en de investering van installatie zou toch ook een stuk goedkoper zijn.
    ik ben eigenlijk verwonderd dat dit even duur uitkomt als gas ,of was je gewone kachel misschien goedkoper




    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Block ma jan 11, 2010 12:36 am

    Pellets zijn zeker interessant bij een hoge olieprijs. De gasprijs is immers gekoppeld aan de olieprijs.

    Vergeet niet dat de olieprijs de laatste weken weeral aardig begint op tel lopen tot 80 dollar per barrel(vorig jaar stond die nu aan 35 dollar).

    Dat pellets even minder interessant waren of nu zijn ligt gewoon aan de crisis die de olieprijs enorm deed kelderen (van 110 dollar per barrel denk ik tot 30 dollar). En niet te vergeten de prijsstijgingen van vele pelletproducenten.

    Maar dat een HR-gasketel stukken goedkoper is dan een pelletketel of zelfs kachel zal iedereen wel beamen. Ik heb ook niet de intentie om deze af te sluiten.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 1:13 am

    Hoi Block,

    de levensduur van een HR-gasketel is belange niet zo hoog als deze van een pelletkachel of thermokachel.
    Afsluiten moet je helemaalniet doen. De installatie is betaald en niet versleten. Gebruiken aldus als het nodig is,

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 1:22 am

    Block schreef:Ik heb deze nog maar anderhalve maand in gebruik Smile Ik had daarvoor een standaard pelletkachel.

    Goh, tegenover aardgas is er geen verschil. Het idee blijft hetzelfde hé. Heet water maken en dan in het radiatornet pompen en het teruggekomen water terug verwarmen.. Het is verre van rocket-science.

    Ik moet wel zeggen dat ik de blazer van een pelletkachel mis op mijn toestel. Ik heb enkel convectiewarmte van de kachel zelf.


    Hi block,

    hoe voelt de confectiewarmte die de kachel nog geeft aan. Als je rond kachel staat voel je dat ?
    spartherm
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Block ma jan 11, 2010 12:34 pm

    De kachel zit nog volledig in zijn isolatie, die panelen kan je er stuk voor stuk uitnemen om meer convectie-warmte te krijgen in de ruimte waar de kachel staat, je verliest dan wel vermogen voor je hydro. Ze zitten er nu allemaal nog in, experimenteren doe ik later wel eens.

    Wat is dan de realistische levensduur van een pelletkachel-ketel? Ik vrees soms dat het na 10 jaar al moeilijk om desbetreffende printplaat of dergelijke te vinden voor een pelletkachel.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 8:37 pm

    Hallo,
    Zoals zovelen onder ons werd het steeds hoger wordende prijskaartje van de verwarmingskosten mij te veel (nog niet zolang geleden 1000€ moeten betalen voor 1000l mazout heel kwaad ). Ik ben sinds 2 weken de eigenaar van een Thermorossi Compact 32 CV-ketel + om de autonomie te verlengen heb ik er een extra reservoir van 100kg laten bij installeren. Gezien ons huis van de jaren 60 dateert was dit de meest logische oplossing. Na de nodige advies werd de plaatsing en de correcte afregeling vakkundig uitgevoerd door electrotechniek Stein uit Lochristi.

    Als iemand interesse heeft kan ik binnen een maand realistiche info geven ivm verbruik.

    Jean-Marc
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van steven di feb 02, 2010 10:04 pm

    nksone,

    laat maar horen wat je ervaringen zijn.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van atlasgust di feb 02, 2010 10:46 pm

    Hoi nksone
    Vooreerst proficiat met Uw aankoop.
    Heb zelf een oekofen 20kw. staan.Is het bij jou ook met die sterke vrieskouw dat de ketel van s'morgens tot s'middags aan een stuk draaid
    Heb 200 kuub te verwarmen, het verbruik is 9 zakken p. week. s'avonds gaat de mcz inbouwkachel aan in de living (dan slaat de ketel niet meer aan).
    Is dat bij jou ook dat de ketel zolang aan een stuk draaid ?. groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 11:11 pm

    Hallo Atlasgust,
    Hij staat aangesloten op mijn Siemens thermostaat dus springt pas op als de temperatuur te laag is maar gezien de isolatie van het huis te wensen overlaat slaat de ketel wel regelmatig aan. Bij nog lagere temperaturen ben ik van plan om hem continue te laten branden tijdens de dag.
    Ik ga mijn verbruik vanaf volgende week monitoren zal je dan meer kunnen vertellen.
    Prettige avond
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van jeanhup wo feb 03, 2010 12:42 am

    player schreef:Zou je dan je SWW verwarmen in de winter op electriciteit?
    Ik zou zeker adviseren om een buffervat te plaatsen waar je zowel de zonnecollectoren als de pelletbrander op aansluit. In de zomer zorgt de zon voor je SWW in de winter de pelletkachel.

    groet,

    Jean
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Block wo feb 03, 2010 7:54 pm

    Proficiat met je installatie nksone, ziet er mooi uit.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gast zo feb 07, 2010 8:20 pm

    Na veel wikken en wegen is de knoop hier dan toch ook doorgehakt, en de beslissing gevallen.
    De ketel is besteld.
    Het is de SHT TDA15 geworden, combiketel hout/pellets.
    Plaatsing zodra de stookolietank van de huidige mazoutketel leeg is, waarschijnlijk voorjaar/zomer dit jaar.
    Zal gekoppeld komen aan 2.000L buffer (2x1.000L).

    Ik hou jullie op de hoogte zodra we verder staan met de installatie.

    11221

    Gesponsorde inhoud


    Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ? Empty Re: Hoeveel Belgen hebben een pellet CV-kachel ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 4:03 pm