Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
ann
boxke
6 plaatsers

    even deftig voorstellen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 9:21 am

    Hallo ben sinds gisteren nieuw hier, mijn naam is sabine, woon in Aartrijke. Toen wij beslisten dat we een pelletkachel wilden, heb ik wat op jullie site rond gesnuffeld. Heb nu inmiddels 6 maand een thermorossi ecotherm 7000. Maar ben er niet tevreden over. Momenteel verbruikt mijn kachel tussen de 20 a 30 kg pellets per dag en mag ik blij zijn als ik 21graden haal in huis. Bij de aansschaf had de verkopeer mij op het hart gedrukt dat ik zeker alles goed zou kunnen verwarmen. Heb intussen al 2x bij de verkoper geweest, en zouden dat eens komen bekijken, maar helaas, nog niemand gezien. Daarom wou ik eens vragen, zijn er mensen die ook een thermorossi ecotherm 7000 hebben en zijn jullie er tevreden over? en wat is jullie verbruik?
    Groetjes Sabine
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 10:18 am

    ssabine schreef: Hallo ben sinds gisteren nieuw hier, mijn naam is sabine, woon in Aartrijke. Toen wij beslisten dat we een pelletkachel wilden, heb ik wat op jullie site rond gesnuffeld. Heb nu inmiddels 6 maand een thermorossi ecotherm 7000. Maar ben er niet tevreden over. Momenteel verbruikt mijn kachel tussen de 20 a 30 kg pellets per dag en mag ik blij zijn als ik 21graden haal in huis. Bij de aansschaf had de verkopeer mij op het hart gedrukt dat ik zeker alles goed zou kunnen verwarmen. Heb intussen al 2x bij de verkoper geweest, en zouden dat eens komen bekijken, maar helaas, nog niemand gezien. Daarom wou ik eens vragen, zijn er mensen die ook een thermorossi ecotherm 7000 hebben en zijn jullie er tevreden over? en wat is jullie verbruik?
    Groetjes Sabine

    hoi
    geeft de verkoper gekeken naar je woning kwa isolatiewaarden
    vloerisolatie ,muurisolatie ,dakisolatie
    welke en hoeveel ruiten
    en ook niet onbelangrijk heb je het graag warm
    de ene mens geeft genoeg met 21 graden de andere met 25 graden
    je verbruik is dit voor dag en nacht of enkel tijdens de dag
    mvg jl

    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van boxke zo dec 05, 2010 11:01 am

    ssabine schreef: Hallo ben sinds gisteren nieuw hier, mijn naam is sabine, woon in Aartrijke. Toen wij beslisten dat we een pelletkachel wilden, heb ik wat op jullie site rond gesnuffeld. Heb nu inmiddels 6 maand een thermorossi ecotherm 7000. Maar ben er niet tevreden over. Momenteel verbruikt mijn kachel tussen de 20 a 30 kg pellets per dag en mag ik blij zijn als ik 21graden haal in huis. Bij de aansschaf had de verkopeer mij op het hart gedrukt dat ik zeker alles goed zou kunnen verwarmen. Heb intussen al 2x bij de verkoper geweest, en zouden dat eens komen bekijken, maar helaas, nog niemand gezien. Daarom wou ik eens vragen, zijn er mensen die ook een thermorossi ecotherm 7000 hebben en zijn jullie er tevreden over? en wat is jullie verbruik?
    Groetjes Sabine

    Dit verbruik komt overeen met wat ik deze dagen ook heb (1.2 tot 1.3kg/uur x 24h = 2 zakken per dag; MCZ Toba 8kW). Verwarm overdag hoofdzakelijk enkel de living (32m²) op 21 graden, maar wel opening naar veranda en keuken waar evenwel CV opstaat met hete radiatoren. Overdag met dit vriesweer 21 graden met ganse dag volle kracht stoken, 's nachts zakt de temperatuur tot 17 graden (CV slaagt dan op)en kachel brandt dan op 60% van vol vermogen.

    Veel hangt af van de woningisolatie, zoals Erwin opmerkt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 12:02 pm

    boxke schreef:
    ssabine schreef: Hallo ben sinds gisteren nieuw hier, mijn naam is sabine, woon in Aartrijke. Toen wij beslisten dat we een pelletkachel wilden, heb ik wat op jullie site rond gesnuffeld. Heb nu inmiddels 6 maand een thermorossi ecotherm 7000. Maar ben er niet tevreden over. Momenteel verbruikt mijn kachel tussen de 20 a 30 kg pellets per dag en mag ik blij zijn als ik 21graden haal in huis. Bij de aansschaf had de verkopeer mij op het hart gedrukt dat ik zeker alles goed zou kunnen verwarmen. Heb intussen al 2x bij de verkoper geweest, en zouden dat eens komen bekijken, maar helaas, nog niemand gezien. Daarom wou ik eens vragen, zijn er mensen die ook een thermorossi ecotherm 7000 hebben en zijn jullie er tevreden over? en wat is jullie verbruik?
    Groetjes Sabine

    Dit verbruik komt overeen met wat ik deze dagen ook heb (1.2 tot 1.3kg/uur x 24h = 2 zakken per dag; MCZ Toba 8kW). Verwarm overdag hoofdzakelijk enkel de living (32m²) op 21 graden, maar wel opening naar veranda en keuken waar evenwel CV opstaat met hete radiatoren. Overdag met dit vriesweer 21 graden met ganse dag volle kracht stoken, 's nachts zakt de temperatuur tot 17 graden (CV slaagt dan op)en kachel brandt dan op 60% van vol vermogen.

    Veel hangt af van de woningisolatie, zoals Erwin opmerkt.

    ik heb dit hier al eens aangekaart
    vele mensen kopen een kachel die juist genoeg kw geeft
    beter een tikje zwaarder te kopen
    brand meer op eco ,is stiller daar hij niet constant op volle kracht draaid om alles te verwarmen
    ze gaven mij de raad een 7 max 8 kw te kopen voor 145 kubiek te verwarmen
    ik heb mijn zin gedaan en een 9,5 KW GEKOCHT
    en ben ik blij met dit vriesweer brandt mooi op automatisch 25 graden ,kachel brand meest op eco ,hij zou eens overschakelen naar een hoger vermogen voor 10 minutjes
    vooral dan als de kinderen thuis zijn en er veel weg en weer gelopen wordt
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 1:51 pm

    Hoi, de verkoper is langs geweest, en heeft de woning bekeken, hij ze dat we genoeg hadden met 9kw maar wij hebben er een gekocht van 11kw. de kachel slaat automatisch aan om 6.30u s'morgens en tegen ongeveer 5u in de namiddag heb ik 21 graden als ik dan die temperatuur wil aanhouden, moet ik mijn kachtel gaan afstemmen op 25 graden, dan heb ik de hele avond 21 graden, wat voor ons eigenlijk niet genoeg is. om ongeveer 23u gaat de kachel uit. Ik begrijp aleen niet goed, als de kachel aanstlaat heb ik een mooi vlammetje, en als de verdeleer aanslaat, gaat mijn vlammetje heel laag en opgejaagd, ik vindt dit niet normaal. maar ja wie ben ik om dat niet normaal te vinden.
    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 1:55 pm

    De foto van jl ewel zo'n vlam zou ik wel eens willen zien in mijn kachel, denk toch dat er daar iets mis mee is
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 2:02 pm

    Staat je kachel ingestel op auto ? Hoeveel graden geeft hij aan op de de afstandsbediening ?
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Geert zo dec 05, 2010 2:41 pm

    Ik heb dezelfde kachel, en heb er geen problemen mee, het verbruik zit hier op dit moment met 1kg/U, laat ze hier ook aut. opslaan en heb op een uur tijd van 19gr. naar 22 a 23gr., tis hier een rijwoning maar de achter- en voorgevel is wel niet geisoleerd, voor een hoge vlam te krijgen in auto. moeten de temperatuur van het moment en de ingestelde temperatuur wel minstens 5 gr verschil zijn, anders moet je eens proberen ze eens te laten branden op beide standen op het maximum dan zal het zeker op een uur veel warmer worden, tis thans een degelijke kachel wij zijn er de derde winter mee aan het branden en tot nu toe nog geen problemen mee gehad

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 3:42 pm

    Geert schreef:Ik heb dezelfde kachel, en heb er geen problemen mee, het verbruik zit hier op dit moment met 1kg/U, laat ze hier ook aut. opslaan en heb op een uur tijd van 19gr. naar 22 a 23gr., tis hier een rijwoning maar de achter- en voorgevel is wel niet geisoleerd, voor een hoge vlam te krijgen in auto. moeten de temperatuur van het moment en de ingestelde temperatuur wel minstens 5 gr verschil zijn, anders moet je eens proberen ze eens te laten branden op beide standen op het maximum dan zal het zeker op een uur veel warmer worden, tis thans een degelijke kachel wij zijn er de derde winter mee aan het branden en tot nu toe nog geen problemen mee gehad

    mvg, Geert

    hoi
    ik moet de temperatuur maar met 1 graad verhogen met de afstandbediening en de kachel reageerd al direct
    bv van 25 graden verhogen naar 26 heb ik direct meer pellettoevoer en hoger vlam tot die 26 graden bereikt is daarna gaat de kachel weer op eco
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 3:45 pm

    ssabine schreef:Hoi, de verkoper is langs geweest, en heeft de woning bekeken, hij ze dat we genoeg hadden met 9kw maar wij hebben er een gekocht van 11kw. de kachel slaat automatisch aan om 6.30u s'morgens en tegen ongeveer 5u in de namiddag heb ik 21 graden als ik dan die temperatuur wil aanhouden, moet ik mijn kachtel gaan afstemmen op 25 graden, dan heb ik de hele avond 21 graden, wat voor ons eigenlijk niet genoeg is. om ongeveer 23u gaat de kachel uit. Ik begrijp aleen niet goed, als de kachel aanstlaat heb ik een mooi vlammetje, en als de verdeleer aanslaat, gaat mijn vlammetje heel laag en opgejaagd, ik vindt dit niet normaal. maar ja wie ben ik om dat niet normaal te vinden.
    Groetjes

    wat bedoel je met verdeleer ???

    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Geert zo dec 05, 2010 3:53 pm

    Ja jl begrijp je maar bij een thermorossi heb je 5 verschillende hoogtes van vlammen en bedoelde als je de hoogste vlam wil in aut. moet je 5 gr verschil hebben, je kan dit ook allemaal manueel inschakelen.


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 4:14 pm

    Ik mag doen wat ik wil, ik krijg geen vlam, het zijn allemaal kleine vonkjes dat ik zie rond springen, nogthans heb ik al verschillende soorten pellets gebruikt. met de verdeeler bedoel ik het schroefje dat aanslaat, voor de warme lucht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 4:24 pm

    ann, mijn kachel staat meestal ingesteld op auto, ik vraag dan 21 graden, die bereik ik meestal pas rond 5u in de avond. de kachel blaast al op een minimum als hij 19 graden heeft. Morgen ga ik nog maar eens langs bij de verkoper, ze hebben hem kunnen verkopen, en nu kunnen ze mij ook uitleggen, wat ik verkeerd doe of als er iets niet goed ingesteld is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 4:26 pm

    Geert schreef:Ja jl begrijp je maar bij een thermorossi heb je 5 verschillende hoogtes van vlammen en bedoelde als je de hoogste vlam wil in aut. moet je 5 gr verschil hebben, je kan dit ook allemaal manueel inschakelen.

    geert
    bij mijn mcz kan ik manueel instellen ,en automatisch via graden werken
    als ik manueel instel en ik verander van een streepje naar twee heb ik direct hoger vlam ga ik naar drie streepjes heb ik nog hoger vlam enz enz kan tot 5 streepjes gaan

    stel ik automatisch in werk de kachel via de ingebouwde termometer in de afstandbediening
    deze staat altijd op 25 graden tijdens de dag , de kachel moduleerd dan zelf naar die 25 graden
    ik begrijp niet goed dat je 5 graden verschil moet hebben tegen dat een kachel reageerd
    ik heb dit al in de gaten gehouden op de afstandbediening staan twee temperaturen
    gevraagde temp en temp die in de kamer is
    vanaf dat de kamer temp 1 graad minder wordt dan de gevraagde temp gaat de kachel al een versneling hoger voor een 5 tal min tot hij die 25 behaald geeft
    en brandt daarna weer eco
    mvg jl

    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 4:43 pm

    Ik weet het ook niet hoe het komt, maar ik vermoed dat er iets niet juist ingesteld is. ik heb nooit een vlam die hoger is dan ongeveer een 3tal centimeter, wat ik wel heb zijn heel veel vonkjes. zelfs manueel, heb ik geen hogere vlam. is het ook zo, dat de kachel al vanaf 22 graden dan op zijn minimum brandt?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 4:53 pm

    ssabine schreef: Ik weet het ook niet hoe het komt, maar ik vermoed dat er iets niet juist ingesteld is. ik heb nooit een vlam die hoger is dan ongeveer een 3tal centimeter, wat ik wel heb zijn heel veel vonkjes. zelfs manueel, heb ik geen hogere vlam. is het ook zo, dat de kachel al vanaf 22 graden dan op zijn minimum brandt?

    is dit altijd al zo geweest , dit is niet normaal nee
    verkoper lastig vallen he cheers
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 5:37 pm

    Probeer eens op een ander level te zetten (zie handleiding) en inderdaad als het niet in orde is dient de verdeler terug te komen.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Block zo dec 05, 2010 6:45 pm

    Staat zo te horen te "arm" ingesteld.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Geert zo dec 05, 2010 7:46 pm

    als de vlam niet hoger komt op de hoogste standen ssabine dan die 3 cm. scheelt er inderdaad iets.
    Zou ik ook terug gaan naar de verkoper en hij moet dan maar eventueel als hij het niet opgelost krijgt zijn leverancier contacteren.


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 7:50 pm

    Ik heb je al een pm gestuurd hierover.
    avatar
    wavado
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 54
    Leeftijd : 66
    Registration date : 03-11-10

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van wavado zo dec 05, 2010 8:47 pm

    SSabine,
    als je zoveel pelletverbruik hebt en geen hoge vlammen ziet vraag ik mij al af of je aanzuigventilator wel voldoende werkt,en of dat hij wel werkt, of kuisen.
    Best navraag doen bij uw verkoper!
    mvg wavado


    _________________
    Rika Revo October 2010
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 6:59 pm

    Hoi iedereen,
    Bedankt voor de reactie, heb mijn verkoper nogmaals aangesproken,en een klein beetje stoute taal gebruikt, en geloof het of niet dezelfde dag is hij nog langs geweest, en het probleem is opgelost. Nu genieten we volop van onze kachel, het is zalig, ik moet de kachel nu heel wat minder zetten, en mijn verbruik is ook een heel stuk minder.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van erwin di dec 28, 2010 7:58 pm

    ssabine schreef:Hoi iedereen,
    Bedankt voor de reactie, heb mijn verkoper nogmaals aangesproken,en een klein beetje stoute taal gebruikt, en geloof het of niet dezelfde dag is hij nog langs geweest, en het probleem is opgelost. Nu genieten we volop van onze kachel, het is zalig, ik moet de kachel nu heel wat minder zetten, en mijn verbruik is ook een heel stuk minder.

    hoeveel verbruik je nu sabine
    en weet je wat het probleem was ook, anderen kunnen er misschien uit leren
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast za jan 08, 2011 6:48 pm

    erwin123 schreef:
    ssabine schreef:Hoi iedereen,
    Bedankt voor de reactie, heb mijn verkoper nogmaals aangesproken,en een klein beetje stoute taal gebruikt, en geloof het of niet dezelfde dag is hij nog langs geweest, en het probleem is opgelost. Nu genieten we volop van onze kachel, het is zalig, ik moet de kachel nu heel wat minder zetten, en mijn verbruik is ook een heel stuk minder.

    hoeveel verbruik je nu sabine
    en weet je wat het probleem was ook, anderen kunnen er misschien uit leren

    De afstand bediening mag niet plat liggen, want zo kan je geen correcte themperatuur meting hebben, volgens hen had ik ook geen goede pellets, ben intussen, wat andere pellets gaan gebruiken en inderdaad, het ligt wel veel aan de soort dat je gebruikt en ik denk ook dat de ene kachel de andere niet is. Maar het belangrijkste was, dat ik niet de kachel direkt op auto mocht zetten, met andere woorden, ik moet er nog mee leren werken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gast za jan 08, 2011 6:51 pm

    ssabine schreef:
    erwin123 schreef:

    hoeveel verbruik je nu sabine
    en weet je wat het probleem was ook, anderen kunnen er misschien uit leren

    De afstand bediening mag niet plat liggen, want zo kan je geen correcte themperatuur meting hebben, volgens hen had ik ook geen goede pellets, ben intussen, wat andere pellets gaan gebruiken en inderdaad, het ligt wel veel aan de soort dat je gebruikt en ik denk ook dat de ene kachel de andere niet is. Maar het belangrijkste was, dat ik niet de kachel direkt op auto mocht zetten, met andere woorden, ik moet er nog mee leren werken.
    En ik kom nu uit met een verbruik van ongeveer 1 zak per dag, maar dan wel van s'morgens tot s'avonds.

    Gesponsorde inhoud


    even deftig voorstellen Empty Re: even deftig voorstellen

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 9:12 pm