Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 4 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

braxx, dirk deboeuf, Lucs, povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    korstvorming branderpot Rika Como

    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 7:56 pm

    Wij kochten een tijdje geleden een Rika Como pelletkachel.
    Na verloop van tijd kregen wij problemen met de Software (kachel viel steeds uit "no pellets"). Sedert vorige week is de invoerder nieuwe software komen plaatsen op de kachel, maar nu blijft er steeds een "korst" achter in de branderpot, en wordt het ruitje na enkele uren branden al snel vuil...
    Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 9:33 pm

    Welke pellets gebruik je ?

    Hier ook koekvorming in branderpotje, maar niks dramatisch. Om de drie dagen maak ik onze kachel toch schoon.
    Het ruitje wordt hier wazig, met hier en daar een zwart spikkeltje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 10:09 pm

    Bij het plaatsen van onze COMO kregen wij 5 zakken pellets. Deze hadden iets meer restafval maar een héééél proper branderpotje. De as was lichtgrijs en luchtig.
    De reden waarom ik bij mijn leverancier van de kachel deze pellets niet blijven volgen ben "de zakken waren heel licht van pvc zodat ze scheurden bij de minste verplaatsing en niet stapelbaar"
    Heb nooit nagevraagd naar het merk van de pellets.

    Sindsdien ben ik overgegaan op Mandi en Makro pellets. Deze geven echter wel een kleine koek en een donkere as.

    Elke ochtend 5 min werk even stofzuigen potje reinigen en zakje pellets bijvoegen. Ben tot op heden zeer tevreden van onze COMO tof
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van erwin do dec 09, 2010 10:14 pm

    Filip slot schreef:Bij het plaatsen van onze COMO kregen wij 5 zakken pellets. Deze hadden iets meer restafval maar een héééél proper branderpotje. De as was lichtgrijs en luchtig.
    De reden waarom ik bij mijn leverancier van de kachel deze pellets niet blijven volgen ben "de zakken waren heel licht van pvc zodat ze scheurden bij de minste verplaatsing en niet stapelbaar"
    Heb nooit nagevraagd naar het merk van de pellets.

    Sindsdien ben ik overgegaan op Mandi en Makro pellets. Deze geven echter wel een kleine koek en een donkere as.

    Elke ochtend 5 min werk even stofzuigen potje reinigen en zakje pellets bijvoegen. Ben tot op heden zeer tevreden van onze COMO tof

    Filip zie jij verschik in warmte tussen mandi en makro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 10:35 pm

    @erwin123

    Weet niet scratch
    Ben net begonnen met makro pellets als ze in promo stonden en dit was gelijktijdig met de eerste koudegolf.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 2:46 pm

    Wij gebruiken de pellets van Wonterspan, we gebruiken deze in 3 kacchels (2 Ecotec Lisa) en in onze Rika Como, eigenlijk zijn we heel tevreden over deze pellets, constante kwaliteit, goede beschikbaarheid en het is een product uit onze regio...naar mijn mening altijd beter met lokale producten dan met pellets die duizenden kilometers ver getransporteerd worden.
    Nu, wat betreft de korstvorming, is dit nu ook niet zo dramatisch, maar het valt ons op dat het enkel de Rika is die hier "last" van heeft...
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Philip do dec 16, 2010 3:04 pm

    trek iets verhogen zou dit moeten kunne verhelpen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 3:05 pm

    Eerst de rookgasventilator ietsjes sneller laten draaien en de pellettoevoer ietsjes minderen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 3:08 pm

    Yo de Filip ,we zeggen feitelijk alle 2 hetzelfde maar met ander woorden hahahaha....
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Philip do dec 16, 2010 3:09 pm

    nja dacht ook zoiets ^^
    misschien is da van u beter verstaanbaar

    back ontopic


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 3:13 pm

    Is het niet beter en economischer om eerst de pellettoevoer te verlagen, effe afwachten wat er gebeurd en dan pas trek verhogen? Verhoging van de trek gaat ook meer warmte gewoon de schouw in en heb je meer gensters die opspringen en gejaagde vlam. Corrigeer maar indien nodig Smile

    Groetjes
    Kristel

    Gesponsorde inhoud


    korstvorming branderpot Rika Como Empty Re: korstvorming branderpot Rika Como

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 10:06 pm