Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Geluidsniveau pelletkachels

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 9:58 am

    Wij overwegen de aankoop van een pelletkachel, maar zijn een beetje terughoudend wat betreft het geluid dat deze maken.

    Men leest veel over vermogen en verbruik, maar kan iemand mij zeggen wat de meest geluidsarme kachels zijn?

    Alvast bedankt voor de info

    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke zo dec 26, 2010 10:29 am

    maureen schreef:Wij overwegen de aankoop van een pelletkachel, maar zijn een beetje terughoudend wat betreft het geluid dat deze maken.

    Men leest veel over vermogen en verbruik, maar kan iemand mij zeggen wat de meest geluidsarme kachels zijn?

    Alvast bedankt voor de info

    Diegene die geen ruimte-ventilator hebben om de lucht in de kamer rond te blazen (bv deze van het merk Rika) ; Nadeel is dat de kamer trager opwarmt in de uithoeken.
    Je kan op een aantal van hun modellen wel een ruimteventilator als optie krijgen => dit laat je toe de kamer snel (=met meer lawaai)op te warmen en dan de ventilator volledig uit te zetten. Een constant draaiende ventilator is storend maar zoals de meeste pelletgebruikers heb ik ermee leren leven, maar aangenaam is anders.
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van ZaurusUser zo dec 26, 2010 11:24 am

    Ga hier en daar eens luisteren, dan weet je het direct.
    Best wel bij mensen die een kachel hebben, dat geeft een beter beeld dan in een winkel.

    Altijd welkom,
    W.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 12:10 pm

    boxke schreef:
    maureen schreef:Wij overwegen de aankoop van een pelletkachel, maar zijn een beetje terughoudend wat betreft het geluid dat deze maken.

    Men leest veel over vermogen en verbruik, maar kan iemand mij zeggen wat de meest geluidsarme kachels zijn?

    Alvast bedankt voor de info

    Diegene die geen ruimte-ventilator hebben om de lucht in de kamer rond te blazen (bv deze van het merk Rika) ; Nadeel is dat de kamer trager opwarmt in de uithoeken.
    Je kan op een aantal van hun modellen wel een ruimteventilator als optie krijgen => dit laat je toe de kamer snel (=met meer lawaai)op te warmen en dan de ventilator volledig uit te zetten. Een constant draaiende ventilator is storend maar zoals de meeste pelletgebruikers heb ik ermee leren leven, maar aangenaam is anders.
    hoi
    op hoeveel staat je ventilater wel dan
    hier hoor ik amper die ventilater
    mvg jl
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Annejanne zo dec 26, 2010 1:53 pm

    Hier ook geen last van lawaaihinder tof


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 2:14 pm

    hier maakt alles lawaai ,de kachel ,de kinderen,de dieren,de wind,en wijzelf........of laten jullie geen winden misschien...... bloot gat
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Annejanne zo dec 26, 2010 3:31 pm

    lacher rollen


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 4:21 pm

    fleur schreef:hier maakt alles lawaai ,de kachel ,de kinderen,de dieren,de wind,en wijzelf........of laten jullie geen winden misschien...... bloot gat

    affraid
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke zo dec 26, 2010 5:26 pm

    jl schreef:
    boxke schreef:[ Een constant draaiende ventilator is storend maar zoals de meeste pelletgebruikers heb ik ermee leren leven, maar aangenaam is anders.
    hoi
    op hoeveel staat je ventilater wel dan
    hier hoor ik amper die ventilater
    mvg jl
    jl,

    de ruimteventilator (MCZ toba) draait meestal rond stand 3 (staat in auto mode en gaat dan met de ruimte ventilator niet hoger dan stand 3); Stand 1 en 2 zijn stiller, maar 3 stoort toch na enkele uren als er geen ander 'lawaai' opstaat.
    Kachel brand 24/24h; Na ongeveer 3 tot 4 weken maakt daarbovenop de ventilator extra lawaai - ik demonteer hem dan (trommelventilator) en wrijf met een borsteltje het miniem laagje stof van de schoepen - dan is het weer goed voor 3 weken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 6:25 pm

    boxke schreef:
    jl schreef:
    hoi
    op hoeveel staat je ventilater wel dan
    hier hoor ik amper die ventilater
    mvg jl
    jl,

    de ruimteventilator (MCZ toba) draait meestal rond stand 3 (staat in auto mode en gaat dan met de ruimte ventilator niet hoger dan stand 3); Stand 1 en 2 zijn stiller, maar 3 stoort toch na enkele uren als er geen ander 'lawaai' opstaat.
    Kachel brand 24/24h; Na ongeveer 3 tot 4 weken maakt daarbovenop de ventilator extra lawaai - ik demonteer hem dan (trommelventilator) en wrijf met een borsteltje het miniem laagje stof van de schoepen - dan is het weer goed voor 3 weken.
    hoi
    mijn kachel staat ook op auto met de afstandbediening maar de ventilater staat niet op auto deze staat op stand 1 (een streepje)
    de kachel moduleerd naar de gevraagde temp maar de blazer blijft altijd op 1 draaien
    mvg jl
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke zo dec 26, 2010 6:46 pm

    [quote="jlmijn kachel staat ook op auto met de afstandbediening maar de ventilater staat niet op auto deze staat op stand 1 (een streepje)
    de kachel moduleerd naar de gevraagde temp maar de blazer blijft altijd op 1 draaien
    mvg jl[/quote]
    Ik heb die een week geleden ook geprobeerd (vermogen op auto en fan op 2), maar had het idee dat de kachel dan maar enkel moduleerde tussen vermogen 1 en 2 ? Ik had die dag uitzonderlijk weinig verstookt en de huisgenoten klaagden dat ze het die dag niet warm genoeg hadden gehad. Ofwel zit er een bugje in de programmatie ? Ofwel beschermt het active systeem de kachel tegen intern te heet zou worden en beperkt dan het vermogen als de afkoeling (ruimteventilator) maar op 2 staat. Zal het nog eens opnieuw proberen, dank je.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 6:55 pm

    boxke schreef:[quote="jlmijn kachel staat ook op auto met de afstandbediening maar de ventilater staat niet op auto deze staat op stand 1 (een streepje)
    de kachel moduleerd naar de gevraagde temp maar de blazer blijft altijd op 1 draaien
    mvg jl
    Ik heb die een week geleden ook geprobeerd (vermogen op auto en fan op 2), maar had het idee dat de kachel dan maar enkel moduleerde tussen vermogen 1 en 2 ? Ik had die dag uitzonderlijk weinig verstookt en de huisgenoten klaagden dat ze het die dag niet warm genoeg hadden gehad. Ofwel zit er een bugje in de programmatie ? Ofwel beschermt het active systeem de kachel tegen intern te heet zou worden en beperkt dan het vermogen als de afkoeling (ruimteventilator) maar op 2 staat. Zal het nog eens opnieuw proberen, dank je.[/quote]
    hoi
    mijn ventilater staat maar op standje 1 ,vermogen op auto 25 graden
    heb er geen problemen mee
    kachel draaid meestal op min vermogen met nu en dan een hoger vermogen denk zo,n 2 A 3 maal per uur 5 min dan terug naar min vermogen
    mvg jl
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke zo dec 26, 2010 7:13 pm

    [quote="jlmijn ventilater staat maar op standje 1 ,vermogen op auto 25 graden
    heb er geen problemen mee
    kachel draaid meestal op min vermogen met nu en dan een hoger vermogen denk zo,n 2 A 3 maal per uur 5 min dan terug naar min vermogen
    mvg jl[/quote]

    @jl: ik heb duidelijk minder reserve in vermogen: bij mij op 21 graden (afstandbediening ligt in uithoek naar veranda toe) en kachel moet bijna constant in stand 3 draaien; Als ik verbinding naar veranda sluit (is daar wel eigen verwarming met CV) dan kom ik met lager vermogen toe en gaat de kachel wel geregeld naar stand 1. Ik vraag waarschijnlijk teveel van de kachel (rekende op de 8kW, maar als je wil dimensioneren dat hij op stand 2 toekomt had ik beter op 12 kW gemikt). Living = 85m³ en veranda doet er nog eens een 100m³ bij - maar deze wordt wel bijgestookt met 2 fikse radiatoren van de CV zodat het daar ook 20/21 graden is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 7:33 pm

    hoi
    dit is een fout dat velen maken te licht in kw
    mij was gezegd max 8 kw velen zeiden een 6 of 7 kw
    ik heb mijn gedacht gedaan en een 9,5 kw gekocht
    hier verwarmen we 140 kubiek een openruimte

    je afstandbediening niet te ver van de kachel leggen
    dat deze nog contakt met je kachel kan maken
    als je kachel soms piept en je weet niet waarom dat is omdat hij geen kontakt met je afstandbediening kan maken
    mvg jl












    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke wo dec 29, 2010 5:53 pm

    boxke schreef:
    jl schreef: mijn kachel staat ook op auto met de afstandbediening maar de ventilater staat niet op auto deze staat op stand 1 (een streepje)
    de kachel moduleerd naar de gevraagde temp maar de blazer blijft altijd op 1 draaien
    mvg jl

    Ik heb die een week geleden ook geprobeerd (vermogen op auto en fan op 2), maar had het idee dat de kachel dan maar enkel moduleerde tussen vermogen 1 en 2 ? Ik had die dag uitzonderlijk weinig verstookt en de huisgenoten klaagden dat ze het die dag niet warm genoeg hadden gehad. Ofwel zit er een bugje in de programmatie ? Ofwel beschermt het active systeem de kachel tegen intern te heet zou worden en beperkt dan het vermogen als de afkoeling (ruimteventilator) maar op 2 staat. Zal het nog eens opnieuw proberen, dank je.

    @jl: ben er ondertussen uit dat dit een beperking is door een foute afstandsbediening die me gegeven werd ter vervanging van de originele. De afstandsbediening is deze van een kachel met kanalisatie, terwijl de MCZ toba slechts 1 ruimteventilator heeft (zie eveneens post over mcz toba). De kanalisatie kachel laat geen hoog vermogen toe bij lage ventilatorsnelheid?

    Groeten,
    boxke

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast wo dec 29, 2010 6:30 pm

    hoi
    dan zou ik een passende afstandbediening eisen voor je kachel
    mvg jl
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke wo dec 29, 2010 7:05 pm

    jl schreef:hoi
    dan zou ik een passende afstandbediening eisen voor je kachel
    mvg jl

    Ja maar vond een weg om dit te omzeilen: ik zet de waarde van de 2de ventilator (de niet bestaande) op maximum(5); Dan mag de eerste ventilator staan op alle waarden tussen 1 en 5: de kachel gaat ervan uit dat er steeds voldoende koeling is door de 2de fan en beperkt haar vermogen niet bij het moduleren.
    Enige gevaar: ik kan de 1ste (enige) ventilator dan zelfs op 0 zetten => branden tot vermogen 5 zonder enige koeling => dat gaat gloeien worden (niet doen dus).

    Wat is fout zoeken toch boeiend om telkens de workarounds te vinden Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van erwin wo dec 29, 2010 9:24 pm

    boxke schreef:
    jl schreef:hoi
    dan zou ik een passende afstandbediening eisen voor je kachel
    mvg jl

    Ja maar vond een weg om dit te omzeilen: ik zet de waarde van de 2de ventilator (de niet bestaande) op maximum(5); Dan mag de eerste ventilator staan op alle waarden tussen 1 en 5: de kachel gaat ervan uit dat er steeds voldoende koeling is door de 2de fan en beperkt haar vermogen niet bij het moduleren.
    Enige gevaar: ik kan de 1ste (enige) ventilator dan zelfs op 0 zetten => branden tot vermogen 5 zonder enige koeling => dat gaat gloeien worden (niet doen dus).

    Wat is fout zoeken toch boeiend om telkens de workarounds te vinden Smile

    maar ik zou toch de juiste afstandsbediening vragen
    stel je vergist je met ingeven dan weet je het resultaat heel kwaad
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van boxke wo dec 29, 2010 9:42 pm

    point taken; Ik ga waarschijnlijk toch in de komende weken de verkoper moeten contacteren ivm de ventilator en neem dit dan met hem op.
    Bedankt voor de reacties,
    Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 5:25 pm

    He JL

    Ik zag dat je een Muza Air hebt: Hoe bevalt deze? Wij gaan voor een Muza Multi Air, ook om andere ruimte's mee te verwarmen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 6:02 pm

    pallette schreef:He JL

    Ik zag dat je een Muza Air hebt: Hoe bevalt deze? Wij gaan voor een Muza Multi Air, ook om andere ruimte's mee te verwarmen.

    hoi
    ik ben er zeer tevreden van brand alle pellets (al getest)
    goeie warmte
    brand hier op automatisch 25 graden
    ja meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen Laughing
    heb je hem al besteld je musa ?

    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 7:09 pm

    hallo,

    Hier heb ik een MCZ Vega, het geluid is ongeveer dat van een inbouw gascassette met ventilator.
    (stand auto ecostop met mijn ventilator op 3) lagere standen zijn stiller maar verwarmen mijn inziens ook veel minder snel.
    Enkel bij opstart hoor je iets meer geluid maar dit is van zeer korte duur.
    Hier zijn al veel berichten gepost rond geluid, wat ik nogal onterecht vindt.
    Er bestaan pelletskachels zonder ventilator maar deze geven minder snel hun warmte af.
    Ik heb nog nooit het geluid als storend ervaren, zoals iedereen die mijn kachel "hoort" branden.
    Ga eens luisteren bij iemand in de streek. Op dit forum vindt je zeker wel iemand die u wilt helpen.
    Ik ben er zeker van dat dit "probleem" vlug van de tafel is...

    Groetjes en veel succes bij uw zoektocht...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 8:47 pm

    heb je hem al besteld je musa ?

    Nee, nog niet. Ik denk in de loop van volgende week. Wij hebben gekozen voor de multi air, is het zelfde, maar dan 11,5 Kw en een extra ventilator voor kanalisatie. Ik ga er ook een badkamer en slaapkamer mee verwarmen. We waren in de showroom best onder de indruk van de hete lucht die er achter uitkwam, en met veel kracht. Waarschijnlijk stijgt ons huisje op met dat ding, maar dat was het doel, flinke overcapaciteit zodat je minder hard hoeft te stoken.

    En als ik hoor dat het bij u 25 graden is....Smile fijn om te horen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 9:24 pm

    pallette schreef:

    , maar dat was het doel, flinke overcapaciteit zodat je minder hard hoeft te stoken.

    [/quote]

    daar heb je groot gelijk,gaan met die banaan spring

    Gesponsorde inhoud


    Geluidsniveau pelletkachels Empty Re: Geluidsniveau pelletkachels

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 7:30 pm