komt van de link die je plaatste spartherm
Balansventilatie voor pelletkachels
Ook hier is een oplossing voor. Er wordt gebruik gemaakt van een dubbelwandige buis. Het binnenkanaal wordt gebruikt voor de rookgassen af te voeren. Het buitenste kanaal wordt gebruik om de kachel te verbinden met de buitenlucht. Met behulp van de KIT DIEUX wordt de aangetrokken lucht ook opgewarmt. Hierdoor is het in de winter ook niet meer nodig om je pelletakchel te ontsteken met een aanmaakblokje wanneer de temperatuur onder de 3 a 4 graden daalt.
wel raar dat ik hier bijna niks van gehoord heb op het forum door onze leden dus ofwel hebbe bijna alle leden dit systeem of bijna niemand zou buitenlucht gebruiken
ik heb dit systeem niet en gebruik buitenlucht en nog niet opgemerkt dat ik een aansteekblokje zou nodig gehad hebben om mijn kachel op te starte bij zelfs negatieve temperaturen
sorry als ik het zo zeg weer een lekkere verkoopstruk van degene die dit model schouw op de markt gebracht heeft
Laatst aangepast door Uthrex op zo feb 20, 2011 1:22 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : ps ik doelde hierbij niet op de firma Vandebosch André die enkel leverancier en of plaatser is,mare op de uitvinder van dit rookkanaal he ^^)