Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Hallo,ik ben Bob

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo,ik ben Bob Empty Hallo,ik ben Bob

    Bericht van Gast vr jan 28, 2011 3:33 pm

    Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen,

    Ik ben Bob Groeneveld, Nederlander, maar verblijf langere tijd van het jaar in Turkije bij Alanya- Antalya.

    Na vier toch steeds koude en vochtige winterseizoenen hier heb ik besloten dat een pelletkachel ideaal zou zijn, o.a. een autonomie van 10/15 uur en redelijke stookkosten.

    In december 2009 begonnen met veel lezen over pelletkachels ( o.a. op deze site; perfect, complimenten).
    Ik wilde perse geen Chinese of andere makelij, maar een West-Europese kachel.
    Ik heb hier o.a. gevonden Decofire en Zibro.
    Van Docofire bestond alleen een Turkse site; geen dealers en geen prijslijsten of prijs indikaties.
    De Zibro’s kosten tussen de 1.400 en 2000,-- €. PVG is een handelsonderneming uit Nederland die ZIBRO verkoopt en vanaf 2008 pelletkachels.
    PVG -Zibro had ook een vestiging in Izmir-Turkije, dus de beslissing was snel genomen; een Zibro Carmen 11 KW is afgeleverd en geplaatst op 13 maart 2010.
    Ik denk dat de Zibro Carmen bij FAIR vandaan komt ( de oude X3), alle specs en tekeningen komen overeen.
    Ook de FAIR parameterlijst, die ik hier heb kunnen downloaden, is hiervoor goed te gebruiken.

    De eerste pellets die ik tot november gestookt heb waren 8 mm.
    In het najaar heeft PVG -Zibro de producent bereidt gevonden om 6 mm te persen.
    Dus vanaf december stook ik op 6 mm.

    De technische service zit in Izmir, dat is 650 km bij mij vandaan, dus zal ik veel zelf
    moeten doen.

    Indien ik op het forum over Zibro vragen zie zal ik proberen te reageren met mijn nog geringe ervaring.

    Met vriendelijke groet
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Hallo,ik ben Bob Empty Re: Hallo,ik ben Bob

    Bericht van pedro vr jan 28, 2011 3:53 pm

    Bob,
    ik heb je onderwerp ff opgesplitst zodat het hier wat overzcihtelijk blijft en ook wat makkelijker voor u om reacties te lezen.
    En.....welkom hier!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo,ik ben Bob Empty Re: Hallo,ik ben Bob

    Bericht van Gast vr jan 28, 2011 4:13 pm

    Bob Groeneveld schreef:Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen,

    Ik ben Bob Groeneveld, Nederlander, maar verblijf langere tijd van het jaar in Turkije bij Alanya- Antalya.

    Na vier toch steeds koude en vochtige winterseizoenen hier heb ik besloten dat een pelletkachel ideaal zou zijn, o.a. een autonomie van 10/15 uur en redelijke stookkosten.

    In december 2009 begonnen met veel lezen over pelletkachels ( o.a. op deze site; perfect, complimenten).
    Ik wilde perse geen Chinese of andere makelij, maar een West-Europese kachel.
    Ik heb hier o.a. gevonden Decofire en Zibro.
    Van Docofire bestond alleen een Turkse site; geen dealers en geen prijslijsten of prijs indikaties.
    De Zibro’s kosten tussen de 1.400 en 2000,-- €. PVG is een handelsonderneming uit Nederland die ZIBRO verkoopt en vanaf 2008 pelletkachels.
    PVG -Zibro had ook een vestiging in Izmir-Turkije, dus de beslissing was snel genomen; een Zibro Carmen 11 KW is afgeleverd en geplaatst op 13 maart 2010.
    Ik denk dat de Zibro Carmen bij FAIR vandaan komt ( de oude X3), alle specs en tekeningen komen overeen.
    Ook de FAIR parameterlijst, die ik hier heb kunnen downloaden, is hiervoor goed te gebruiken.

    De eerste pellets die ik tot november gestookt heb waren 8 mm.
    In het najaar heeft PVG -Zibro de producent bereidt gevonden om 6 mm te persen.
    Dus vanaf december stook ik op 6 mm.

    De technische service zit in Izmir, dat is 650 km bij mij vandaan, dus zal ik veel zelf
    moeten doen.

    Indien ik op het forum over Zibro vragen zie zal ik proberen te reageren met mijn nog geringe ervaring.

    Met vriendelijke groet

    Welkom Bob en thnx voor de hulp die je wil bieden hier.
    Mvg Meeki
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hallo,ik ben Bob Empty Re: Hallo,ik ben Bob

    Bericht van francky vr jan 28, 2011 4:40 pm

    Hoi Bob
    Welkom op het forum.
    Ben ook een zibro carmen gebruiker Wink en er tevreden over.
    grt francky


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Hallo,ik ben Bob Empty Re: Hallo,ik ben Bob

    Bericht van turkoois vr jan 28, 2011 4:50 pm

    Hallo Bob,

    Welkom op ons prachtige forum. Hier is voor eenieder veel te lezen en te schrijven over onze geliefde hobby. "De pelletkachel"

    grt Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.

    Gesponsorde inhoud


    Hallo,ik ben Bob Empty Re: Hallo,ik ben Bob

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:03 pm