Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 13 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Péétje Brik ma 7 feb 2011 - 11:03

    Kan iemand mij vertellen of mijn opzoekingswerk correct is?

    Tania/polaris/soleil 12kw
    kanalisatie electrisch procentueel regelbaar , 1 kanalisatieuitgang onderaan, kan gesplitst worden met Y-stuk om 2 ruimtes te verwarmen

    Tania/polaris/soleil PLUS 13.5kw Leonardosysteem
    Kanalisatie manueel bedienbare klep, 2 uitgangen bovenaan, of 100% aan de voorzijde kachel, of 50% kachel en 50% 1 kanalisatie, of 50% kanalisatie 1 en 50% kanalisatie 2. behoudt van de stralingswarmte.

    Onze situatie is, pelletkachel zal onze hoofdverwarming zijn, de kachel komt in een s ruimte, living, keuken en bijkeuken in één van 60 m²   (die verwarmen we momenteel perfect met een Morso houtkachel van 8kW) , de badkamer wil ik met kanalisatie en die is 12 m² , en op de bovenverdieping  60 m² wil ik het andere kanaal laten uitkomen in de hal waar de slaapkamerdeuren open  staan, maar daar heb ik geen 21 graden nodig.

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Gast ma 7 feb 2011 - 19:32

    Beste

    goed idee om te kiezen voor een Tania/Soleil of Polaris plus
    goede kachel met handige kanalisatie !
    MAAR ik lees dat je één kanaal naar boven wil brengen om daar nog eens 60 m² te verwarmen ( lees kou breken )  , ik denk alleen dat dit niet zo'n goed idee is
    als je met de kanalisatie verder dan 3a 4 meter gaat , zal er zeer veel warmte verloren gaan en het beoogde effect zal niet bereikt worden
    breng eventueel de 2 kanalen ( geisoleerd) naar de badkamer , daar zal het zeker lukken

    grts Frank
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Péétje Brik ma 7 feb 2011 - 19:59

    Wel ik twijfel om de plus te nemen, want ik wil een constante temp van 21 graden in de badkamer (bij het nemen van een douche komt er nog wat electrische verwarming bij), en constant wat warme lucht in de gang steken.
    Dit lukt dus niet met de plus, of zie ik dat verkeerd?.
    Afstand tot gang is dikte van de muur achter de schouw, en de badkamer is 2 meter verder.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Gast ma 7 feb 2011 - 23:43

    Hallo,

    je moet ook weten dat die kanalisatie ook niet "DE GOUDEN OPLOSSING" is, immers je kan niet het max vermogen via de kanalisatie laten gaan.

    Er zal steeds een vermogen blijven in de kamer waar de kachel staat. (stalingswarmte)

    Mijn ervaring is dat min 2 kw in de kamer blijft en de rest via de kanalisatie afgevoerd kan worden naar een andere ruimte. Ik heb namelijk een thermokachel.

    Maar deze info die ik hier geef staat bij GEEN ENKEL PRODUCENT geschreven als het om een pelletkachel gaat. Wel als het om een thermokachel gaat.

    Dus forumleden hou hiermee rekening,

    spartherm,


    E
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Gast ma 7 feb 2011 - 23:53

    het zal zeker kunnen lukken met een + alleen zou ik het houden bij de verwarming van de beneden verdieping ,leefruimte gang en badkamer
    en zeker niet naar boven gaan , er zou teveel warmte verloren gaan

    grts Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Gast di 8 feb 2011 - 9:11

    een goede bijverwarming is nodig in de badkamer voor in de tussenseizoenen als de kachel niet brand.


    gr fleur
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Péétje Brik di 8 feb 2011 - 9:36

    Frank schreef:het zal zeker kunnen lukken met een + alleen zou ik het houden bij de verwarming van de beneden verdieping ,leefruimte gang en badkamer en zeker niet naar boven gaan , er zou teveel warmte verloren gaan
    grts Frank

    Mijn probleem is dat ik direct 50% wegblaas bij de plus versie, lees "bijna 6kw voor die 12m²" , en de 12kw versie kan ik procentueel regelen.


    Laatst aangepast door Péétje Brik op di 8 feb 2011 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Péétje Brik di 8 feb 2011 - 9:41

    fleur schreef:een goede bijverwarming is nodig in de badkamer voor in de tussenseizoenen als de kachel niet brand.
    gr fleur

    Is zo voorzien Fleur, we verwarmen nu met een electrisch ventilatiekacheltje 2kw, staat altijd op 20 graden, en in enkele minuten is het 25 graden als je een douche wil nemen, leve de zonnepanelen (7,2kWp met 2P-behandeling)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Gast di 8 feb 2011 - 11:01

    Dan zou ik kiezen voor een kachel uit de reeks Simphaty line 11,3 kw om de beneden verdieping te verwarmen (eventueel de gang) en blijven verwarmen met je electr vuurtje , dit lijkt me de goedkoopste oplossing

    grts Frank
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Péétje Brik zo 27 feb 2011 - 15:46

    Even een update van mijn opzoekingen, de 13.5 versie heeft toch nog een manuele tussenstand voor kanalisatie, en de stralingswarmte die overblijft als je alle lucht door de kanalisatie blaast is volgens Edilkamin 4.5kw.

    Gesponsorde inhoud


    Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw Empty Re: Kanalisatiesysteem Edilkamin 12kw/13.5kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 28 apr 2024 - 15:10