Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 46 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
5 plaatsers
nieuwe toba gekocht
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
nieuwe toba gekocht
hallo. vermist we op mazout verwarmden en dat toch vrij duur is hebben we een alternatoef gezocht. dat bleek in de vorm van pellets goedkoop uit te komen. we kochten ons een toba kachel die deze morgen is geplaatst. de installateur was weinig van zegs en liet mij dus weinig informatie. nu staat de kachel al gans de dag aan en gaat de temperatuur niet omhoog. het gaat om een ruimte van 80kuub. hou kan ik de kachel instellen dat de temp zo snel mogelijk omhoog gaat? termostaatfunctie op afstandsbediening blijkt geen soelaas te bieden...
Gast- Gast
- Bericht nummer 2
Re: nieuwe toba gekocht
Hallo Kurtvdckurtvdc schreef:hallo. vermist we op mazout verwarmden en dat toch vrij duur is hebben we een alternatoef gezocht. dat bleek in de vorm van pellets goedkoop uit te komen. we kochten ons een toba kachel die deze morgen is geplaatst. de installateur was weinig van zegs en liet mij dus weinig informatie. nu staat de kachel al gans de dag aan en gaat de temperatuur niet omhoog. het gaat om een ruimte van 80kuub. hou kan ik de kachel instellen dat de temp zo snel mogelijk omhoog gaat? termostaatfunctie op afstandsbediening blijkt geen soelaas te bieden...
Direct een belletje doen naar uw instalateur ,als die een goede service leverd zal die u zo snel mogelijk helpen . uw kachel zal waarschijnlijk niet juist afgesteld zijn .
Heb je al geprobeerd uw kachel manueel aan te passen aan de kachel zelf .
Grts Dries 81
Gast- Gast
- Bericht nummer 3
installateur komt morgen gelukkig al. heb hem nu op de zijkant op manueel en maximum gezet. hopelijk helpt dit. bogon al schrik te krijgen dat we een dure miskoop hadden gedaan. bedankt vr de reactie
Gast- Gast
- Bericht nummer 4
Hallo Kurt,
ik denk dat de handleiding bestuderen helpt, de Toba heeft het Active System en wordt aangestuurd vanaf de afstandbediening die tevens als thermostaat dient. Deze moet aangemeld worden bij de kachel en als deze herkend is zou het probleemloos moeten werken. De Toba is 8 Kw en moet zeker in staat zijn om de ruimte te verwarmen.
ik denk dat de handleiding bestuderen helpt, de Toba heeft het Active System en wordt aangestuurd vanaf de afstandbediening die tevens als thermostaat dient. Deze moet aangemeld worden bij de kachel en als deze herkend is zou het probleemloos moeten werken. De Toba is 8 Kw en moet zeker in staat zijn om de ruimte te verwarmen.
Gast- Gast
- Bericht nummer 5
handleiding van voor naar achter gelezen. maar niets dat mij kon helpen gevonden. heb het manuele uitgeschakeld want dat bracht blijkbaar ook geen verschil.
Gast- Gast
- Bericht nummer 7
er zaten er 4 bij. waaronder idd nederlands. lol. maar zoals nu, staat de kachel op maximum voeding (heb ik aangepast in de instellingen op de zijkant) en blaast ie op bijna maximum en krijg ik op een meter of 3,5 van de kachel slechts maximum 16graden.
Gast- Gast
- Bericht nummer 8
Wat is de ingestelde temperatuur, de temperatuur die je zou willen hebben? Ik heb het idee dat je de ventilatorstand op maximum hebt staan. Kun je beschrijven wat voor vlammenspel je ziet, is er echt vuur in de branderkorf?
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32457
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 9
kurtvdc schreef:er zaten er 4 bij. waaronder idd nederlands. lol. maar zoals nu, staat de kachel op maximum voeding (heb ik aangepast in de instellingen op de zijkant) en blaast ie op bijna maximum en krijg ik op een meter of 3,5 van de kachel slechts maximum 16graden.
wachten met betalen tot de kachel goed afgesteld staat
de temperatuur staat op 23 maar daar komt ie dus niet aan. blijft op 16hangen. de ventilator staat op maximum en heb mooie grote vlammen.
Gast- Gast
- Bericht nummer 11
Komt er wel warme (hete) lucht uit de uitstroomopeningen, daar kun je als alles op maximum staat je hand niet voor houden?
Gast- Gast
- Bericht nummer 12
er komt warmte uit maar ik kan mijn hand op die plaats zelfs bijna op de kachel leggen. warm dus maar niet gloeiend heet.
Gast- Gast
- Bericht nummer 13
Kan er even geen kaas van maken. Ik denk dat het verstandig is de installateur morgen af te wachten want er lijkt iets grondig mis te zijn. Als de kachel normaal zou branden, zeker een MCZ, sta je niet voor je plezier vlak voor de uitblaasopening.
Jammer zo'n kennismaking met je nieuwe kachel en hopelijk komt het morgen goed.
Suc7 en houd ons op de hoogte.
Jammer zo'n kennismaking met je nieuwe kachel en hopelijk komt het morgen goed.
Suc7 en houd ons op de hoogte.
Gast- Gast
- Bericht nummer 14
tja, het neemt het euforise toch wel wat weg maar ik blijf hoopvol. houdt jullie zeker op de hoogte van wat het was (als hij het zelf vindt). toch bedankt!!
knoepken- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 206
Leeftijd : 74
Registration date : 14-12-08
- Bericht nummer 15
Niet betalen voor alles pefect werkt;er zijn velen geroepen maar weinig instalateurs die er kaas van ge'eten hebben???
Gast- Gast
- Bericht nummer 16
was ook niet van plan om te betalen voor het in orde is. het is maar triest, heb al ongeveer 20kg pellets verstookt en nog steeds maar 17graden in huis.
Gast- Gast
- Bericht nummer 17
installatuer kwam deze morgen. zette de toevoer iets hoger (wat ik gisteren zelf al had gedaan) en zei dat het zo opgelost moest zijn. hij wilde blijkbaar zo snel mogenlijk weer weg. de temperatuur komt nu na een volle dag branden toch al tot 19graden, maar hoger wil ie niet gaan. dus toch maar weer niets opgelost. twijfel er zeer sterk aan of hij er iets van kent... tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn. Moet hij blijkbaar net zeggen.
Gast- Gast
- Bericht nummer 18
Wordt iemand echt vrolijk van......
Ik weet niet waar je woont maar zie dat MCZ in België aardig verdeeld wordt, misschien een andere firma eens vragen? Er zitten op het forum ook ervaren gebruikers die ik zeker geen prutsers zou willen noemen. Ik ken de Toba alleen van zien en uit de gebruikershandleiding dus kan weinig betekenen.
Ter vergelijking, mijn 8 Kw brandt in de ecostand, ingesteld 21° en de kamertemperatuur is 22°.
Ik weet niet waar je woont maar zie dat MCZ in België aardig verdeeld wordt, misschien een andere firma eens vragen? Er zitten op het forum ook ervaren gebruikers die ik zeker geen prutsers zou willen noemen. Ik ken de Toba alleen van zien en uit de gebruikershandleiding dus kan weinig betekenen.
Ter vergelijking, mijn 8 Kw brandt in de ecostand, ingesteld 21° en de kamertemperatuur is 22°.
boxke- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10
- Bericht nummer 19
Kurt,
staan er misschien deuren open zodat de ruimte niet 80m³ is maar meer ? Heb zelf ook de toba, en als de deur naar de veranda openstaat, krijg ik de temperatuur ook niet op 21 graden, ook al staat de kachel op 5 - maar het effectief volume is dan ook 180m³ ipv 80m³. Maar met deuren gesloten moet 80m³ gemakkelijk te verwarmen zijn met een verbruik van minder dan 1 zak/dag in dit seizoen.
staan er misschien deuren open zodat de ruimte niet 80m³ is maar meer ? Heb zelf ook de toba, en als de deur naar de veranda openstaat, krijg ik de temperatuur ook niet op 21 graden, ook al staat de kachel op 5 - maar het effectief volume is dan ook 180m³ ipv 80m³. Maar met deuren gesloten moet 80m³ gemakkelijk te verwarmen zijn met een verbruik van minder dan 1 zak/dag in dit seizoen.
Gast- Gast
- Bericht nummer 21
Kurtvdckurtvdc schreef:installatuer kwam deze morgen. zette de toevoer iets hoger (wat ik gisteren zelf al had gedaan) en zei dat het zo opgelost moest zijn. hij wilde blijkbaar zo snel mogenlijk weer weg. de temperatuur komt nu na een volle dag branden toch al tot 19graden, maar hoger wil ie niet gaan. dus toch maar weer niets opgelost. twijfel er zeer sterk aan of hij er iets van kent... tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn. Moet hij blijkbaar net zeggen.
Alee hem direct al kwaad maken en iedereen prutsers noemen en dan het probleem niet opgelost ,ik denk dat die instalateur er zelf niet veel van kent.Een bekwame instalateur ging het probleem wel oplossen en gestookt hebben dat je kon in je hemdje zitten Hier op het forum zijn er mensen die al veel ervaring hebben met pellets kachels (Vb Jean en nog andere instalateurs zonder dat ik dan nog spreek van de niet handelaars tussen de forumleden ) Hopelijk word uw probleem opgelost, geen cent betalen tot uw kachel perfect werkt ,je hebt recht van spreken .Vraag hem eens wat je moet doen moest het plots weer vriezen ,nog een trui aandoen en een dikke vest
Grts dries81
Gast- Gast
- Bericht nummer 22
Hier met mijn kachel verwarm ik een ruimte van82kuub en een keuken 28 kuub bij erge vrieskou zoals enkele weken terug constant overdag op22 gr en in de avond op 24gr op de 2 stand ,kachel is 7kw huis matig geisoleerd .als het nodig is kan ik er nog enkele gr bij doen .
Dus in uw geval moet dat zeker ook lukken met uw kachel . Vroeger verwarmde ik ook met stookolie nochtans was het een degelijke kachel en ik moet zeggen het verschil is enorm met onze pellet kachel ,Veel warmer .
Grts Dries81
Dus in uw geval moet dat zeker ook lukken met uw kachel . Vroeger verwarmde ik ook met stookolie nochtans was het een degelijke kachel en ik moet zeggen het verschil is enorm met onze pellet kachel ,Veel warmer .
Grts Dries81
albert- Pellet
- Aantal berichten : 50
Leeftijd : 77
Registration date : 17-05-10
- Bericht nummer 23
dries81 schreef:Kurtvdckurtvdc schreef:installatuer kwam deze morgen. zette de toevoer iets hoger (wat ik gisteren zelf al had gedaan) en zei dat het zo opgelost moest zijn. hij wilde blijkbaar zo snel mogenlijk weer weg. de temperatuur komt nu na een volle dag branden toch al tot 19graden, maar hoger wil ie niet gaan. dus toch maar weer niets opgelost. twijfel er zeer sterk aan of hij er iets van kent... tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn. Moet hij blijkbaar net zeggen.
Alee hem direct al kwaad maken en iedereen prutsers noemen en dan het probleem niet opgelost ,ik denk dat die instalateur er zelf niet veel van kent.Een bekwame instalateur ging het probleem wel oplossen en gestookt hebben dat je kon in je hemdje zitten Hier op het forum zijn er mensen die al veel ervaring hebben met pellets kachels (Vb Jean en nog andere instalateurs zonder dat ik dan nog spreek van de niet handelaars tussen de forumleden ) Hopelijk word uw probleem opgelost, geen cent betalen tot uw kachel perfect werkt ,je hebt recht van spreken .Vraag hem eens wat je moet doen moest het plots weer vriezen ,nog een trui aandoen en een dikke vest
Grts dries81
komt deze verkoper soms uit Oostende
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32457
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 24
kurtvdc schreef: tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn.
kurt probeer langs de invoerder als je niet geholpen wordt
www.fero.be
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 25
kurt,
je moet de parameters van de pelletaanvoer verhogen
je moet de parameters van de pelletaanvoer verhogen