Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Flamingo, Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 4:36 pm

    Ik wil op mijn net aangekochte MCZ kachel de temperatuur remote regelen en heb daarbij een probleem. De kachel blijft maar branden, ook al is de gewenste temperatuur ruimschoots bereikt. Ik had gisteren de temperatuur op 21 gezet, hetgeen bereikt werd. Toen ik ging slapen verlaagde ik de temperatuur tot 16 graden. Drie uur later was de kachel nog altijd aan het branden en was het nog altijd zo een 21 graden. Voor ik de leverancier contacteer wou ik even weten of dit normaal is???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 4:49 pm

    Staat de bovenste schakelaar op het noodbedieningskastje op Remote en is de afstandbediening correct aangemeld op de kachel zoals beschreven in de handleiding van de kachel?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 5:34 pm

    Op de kachel staan 3 standen: on, remote en off.
    Bij de stand "on" kan ik kiezen tussen P-1-3-5. Deze stand neem ik niet.
    Ik zet die op remote. Dan brandt een indicatie met de vermelding "on".

    De afstandsbediening staat op "auto". Als ik bvb de temperatuur wijzig hoor ik een beepje van de kachel.

    Er is wel iets in de handleiding dat ik niet snap. Er staat een afbeelding van het voorpaneel van de afstandsbediening, met de knoppen voor de ventillatie, om de mode in te stellen, 2 regelpijltjes en Enter.
    Maar daarnaast staat een aparte figuur met de afbeelding van een aan/uit knop (zoals op bv een wasmachine of een projector). En die zie ik niet op het apparaatje?)

    Ik vind ook niets terug voor de verdeling tussen de hoofdruimte en het kanaal naar de badkamer. Dat wil ik eigenlijk kunnen afsluiten totdat ik een douche neem.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 5:40 pm

    Wat je zou kunnen proberen is even nieuwe batterijen en de AB stoppen, die met de kachel meegeleverd worden hebben een beperkte capaciteit. Die aan-/uitknop op de tweede afbeelding zit op de achterkant en daarmee schakel je de AB en dus de kachel aan of uit.

    Is de AB wel aangemeld bij de kachel?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 6:37 pm

    Wat bedoelt u met "aangemeld bij de kachel"? Ik heb de aan/uit knop gevonden, zat onder een behuizing. De kachel reageert hierop, betekent dat dan niet dat de AB aangemeld is?
    Heeft amper 3 dagen gebrand, zouden die batterijen dan al leeg zijn? Dan zou je toch zien dat er niets meer reageert?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 6:51 pm

    Renee,
    die "behuizing" is eigenlijk de wandhouder voor als je de AB als muurthermostaat wilt gebruiken, ligt hier ergens in de kast en de AB op tafel. Als de kachel op de AB reageert zou ik zeggen dat deze aangemeld is anders kun je voor de zekerheid even doen wat onder "Vervangen van de afstandbediening" staat beschreven, in mijn handleiding onder 4.15.

    Als de batterijen minder worden kun je de kachel vaak wel ontsteken en als dan het signaal te zwak wordt blijft de kachel op de laatst bekende stand branden. MCZ stelt in de handleiding duidelijk dat de batterijen beperkte capaciteit hebben en raadt aan deze snel te vervangen omdat ze net geschikt zijn om de kachel een paar keer te bedienen om deze te leren kennen.

    Setje AAA bij de Lidl halen want die zijn prima en houden het lang uit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 8:09 pm

    Kunt u een linkje plaatsen naar uw tekst? (Dank bij voorbaat) Ik zoek op "afstandsbediening " en vind niets.
    In mijn handleiding staat niets over snel vervangen van de oorspronkelijke batterijen, er wordt wel een indicatie vermeld dat de batterijen bijna leeg zijn. De Lidl is vandaag niet meer open Smile , dus ik heb ondertussen ook een mail gestuurd naar de leverancier en zie morgen wel verder.
    Ik zou het wel kras vinden dat men bij een toestel van 3000 € gaat besparen op die batterijen Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 8:26 pm

    Hallo,

    Ik heb zelf een MCZ en als ik wil dat de kachel afslaat met de temperatuur dat ik opgeef (bv 22 graden) dan zet ik de kachel op eco-stop. Als de kachel op manueel, auto of timer staat zal de kachel nooit afslaan bij de gevraagd temperatuur en blijft hij branden.

    Dus als je wilt dat de kachel afslaat bij 22 graden, zet het dan op eco-stop.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van erwin zo mei 26, 2013 8:36 pm

    reneemettrie,

    als je aandachtig alles doorleest in de handleiding van blz 45 tot 51 gaat het allemaal misschien duidelijker zijn, alle info over "remote-werkingsmodi-kanalisatie" staat daar vermeld.
    op blz 60 staat de info over "vervanging van de afstandsbediening"...

    handleiding toba


    Laatst aangepast door erwin op zo mei 26, 2013 8:58 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van MCZ SUITE AIR zo mei 26, 2013 8:40 pm

    Hier de link naar de handleiding van de nieuwe afstandsbediening.
    http://www.mijnalbum.be/Album=FZJZSYYX


    _________________
    MCZ SUITE AIR  pelletje
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 8:42 pm

    Als je wilt dat de kachel werkt met thermostaat dan moet je enkele seconden om MODE drukken. Dan zie je op je scherm eco verschijnen. Gewoon je temperatuur instellen en de kachel zal afslaan wanneer het de temperatuur bereikt heeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 8:55 pm

    Bedankt allemaal!
    Ook voor de handleidingen, heb die hier in FR en NL leest natuurlijk wat vlotter.
    Nu had ik die Eco mode nog niet geprobeerd, omdat mijn huis niet super geïsoleerd is Sad (ondanks de beloftes van de SOD firma) en in de handleiding staat dat de kachel dan te dikwijls aan- en uitspringt. Maar nooit uitspringen is natuurlijk van het goede te veel...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van erwin zo mei 26, 2013 9:19 pm

    zonder eco zal de kachel altijd blijven branden op de laagste stand nadat de temp bereikt is, en dan kan de temp al eens oplopen. misschien kun je alleen snachts de ecostop aanzetten..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gast zo mei 26, 2013 9:24 pm

    Ben begonnen het uit te proberen Smile

    Gesponsorde inhoud


    Remote temperatuurregeling MCZ Toba Empty Re: Remote temperatuurregeling MCZ Toba

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr mei 10, 2024 4:18 pm