Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Piazetta 960 plaatsen

    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Piazetta 960 plaatsen Empty Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van stefke zo feb 27, 2011 8:52 am

    hallo
    vraagje, heb een tweedehands piazetta 960 gevonden waar ik van denk dat ze goed brand of laat me zeggen hoop ik toch ? zou normaal de kachel kunnen ophalen met 14 dagen want ze is nog in gebruik met de mensen.
    nu mijn vraagje ik woon in een houten huis en er is geen schouw,daar ik al wat gelezen heb hier en daar wat is het beste voor de buis van de kachel moet die boven het dak uitkomen ? want in de winkel zeggen ze dat een metertje of zo voldoende is
    en wat als de stroom uitvalt met de rook daar ik zoiets heb gelezen ??? kan er mij iemand zeggen wat het beste is voor de schouw van een pelletkachel
    groetjes stefan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 9:24 am

    Stefke Waarom verkopen ze deze Piazetta 960 want ik wilde dat er ook een kopen omdat deze de warme lucht vanonder de kamer in blaast Het model dat ik wil kopen is de 961 prijs 4200 euro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 9:30 am

    stefke schreef:hallo
    vraagje, heb een tweedehands piazetta 960 gevonden waar ik van denk dat ze goed brand of laat me zeggen hoop ik toch ? zou normaal de kachel kunnen ophalen met 14 dagen want ze is nog in gebruik met de mensen.
    nu mijn vraagje ik woon in een houten huis en er is geen schouw,daar ik al wat gelezen heb hier en daar wat is het beste voor de buis van de kachel moet die boven het dak uitkomen ? want in de winkel zeggen ze dat een metertje of zo voldoende is
    en wat als de stroom uitvalt met de rook daar ik zoiets heb gelezen ??? kan er mij iemand zeggen wat het beste is voor de schouw van een pelletkachel
    groetjes stefan

    hoi
    het beste is je schouw een meter boven je dakgoot of je nok laten uitkomen
    zodat je een natuurlijke schouwtrek hebt
    binnen mag enkelwandig buiten dubbelwandig
    succes met je kachel
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 10:10 am

    [quote="jl"]
    stefke schreef:hallo
    vraagje, heb een tweedehands piazetta 960 gevonden waar ik van denk dat ze goed brand of laat me zeggen hoop ik toch ? zou normaal de kachel kunnen ophalen met 14 dagen want ze is nog in gebruik met de mensen.
    nu mijn vraagje ik woon in een houten huis en er is geen schouw,daar ik al wat gelezen heb hier en daar wat is het beste voor de buis van de kachel moet die boven het dak uitkomen ? want in de winkel zeggen ze dat een metertje of zo voldoende is
    en wat als de stroom uitvalt met de rook daar ik zoiets heb gelezen ??? kan er mij iemand zeggen wat het beste is voor de schouw van een pelletkachel
    groetjes stefan

    hoi
    het beste is je schouw een meter boven je dakgoot of je nok laten uitkomen
    zodat je een natuurlijke schouwtrek hebt
    binnen mag enkelwandig buiten dubbelwandig

    Hallo,

    U moet NIET tot boven gaan wel dubbelwandig zowel binnen als buiten OMDAT u een houten huis hebt en rond de dubbelwandige nog een beetje isolatie waar ze door de houten muur gaat.
    Een piaz occasie das een zeldzaamheid

    Suc6
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van jeanhup zo feb 27, 2011 10:24 am

    Wat betreft die schouw: kijk gewoon wat de fabrikant adviseert in de handleiding. Vaak is een schouw tot boven je dag(goot) niet nodig en volstaat een muurdoorvoer met een minimale hoogte van 150 cm.
    Dubbelwandig is enkel nodig bij muur- en plafonddoorvoeren en stukken pijp die buiten of door ongeisoleerde ruimtes lopen. Binnen zeker niet altijd.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 11:48 am

    jeanhup schreef:Wat betreft die schouw: kijk gewoon wat de fabrikant adviseert in de handleiding. Vaak is een schouw tot boven je dag(goot) niet nodig en volstaat een muurdoorvoer met een minimale hoogte van 150 cm.
    Dubbelwandig is enkel nodig bij muur- en plafonddoorvoeren en stukken pijp die buiten of door ongeisoleerde ruimtes lopen. Binnen zeker niet altijd.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels

    @ Jean verkoper ?

    U stelt mij toch zeer teleur als verkoper ,ik zou toch maar dubbelwandig zetten hoor Stefke ,het is een houten huis
    laat er maar eens brand komen met u enkelwandige buis (zien wat de verzekering gaat zeggen)voor die paar honderd euro
    meer, een veilig gevoel is mij dat toch waar.

    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Péétje Brik zo feb 27, 2011 11:53 am

    swupsie schreef:
    jeanhup schreef:Wat betreft die schouw: kijk gewoon wat de fabrikant adviseert in de handleiding. Vaak is een schouw tot boven je dag(goot) niet nodig en volstaat een muurdoorvoer met een minimale hoogte van 150 cm.
    Dubbelwandig is enkel nodig bij muur- en plafonddoorvoeren en stukken pijp die buiten of door ongeisoleerde ruimtes lopen. Binnen zeker niet altijd.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels

    @ Jean verkoper ?

    U stelt mij toch zeer teleur als verkoper ,ik zou toch maar dubbelwandig zetten hoor Stefke ,het is een houten huis
    laat er maar eens brand komen met u enkelwandige buis (zien wat de verzekering gaat zeggen)voor die paar honderd euro
    meer, een veilig gevoel is mij dat toch waar.


    Als de afstanden tot brandbare materialen gerespecteerd worden, en de doorvoeren brandvrij worden afgewerkt is er geen enkel probleem om enkelwandig te gebruiken.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van jeanhup zo feb 27, 2011 12:00 pm

    Ik ben inderdaad een verkoper en ik ken de hier vigerende Europese regelgeving op mijn duimpje: het is totale onzin om te stellen dat dubbelwandige pijp binnen verplicht is voor de verzekering of dat enkelwandige pijp die nergens in aanraking komt met met brandbare materialen brand kan veroorzaken.

    Als uw huis afbrand om welke reden dan ook is het zaak dat u kunt aantonen dat u niet nalatig geweest bent. Als u dus kunt aantonen dat u dubbelwandige wanddoorvoeren gebruikt heeft en tijdig het rookkanaal heeft laten reinigen zit u goed wat betreft de schuldvraag bij woningbrand. Een veel groter risico dan het rookkanaal van een pelletkachel (dat bij een pelletkachel gemiddeld 150° graden wordt en maximaal 250°) zijn electrische apparaten of kaarsen.

    Overigens kan het geen kwaad om dubbelwandige kanalen binnen te gebruiken, maar er is geen enkele rationele reden voor. Als verkoper verkoop ik graag zoveel mogelijk dure dingen, maar niet op basis van onzinredenen.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Piazetta 960 plaatsen Empty Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van stefke zo feb 27, 2011 2:36 pm

    hallo
    bedankt voor de uitleg van de schouw,ben nieuw en weet nog niks van die toestanden dus
    de man ging een kolenkachel terug kopen daar de kachel iets te ligt was voor zijn huis
    dus dan maar hopen dat ik ook niet van die problemen krijg met afstellen en zo want daar brande ze toch goed zou ik zeggen , we zullen moeten afwachten , maar laat het wel weten
    groetjes stefan
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van erwin zo feb 27, 2011 3:06 pm

    stefke schreef:hallo
    bedankt voor de uitleg van de schouw,ben nieuw en weet nog niks van die toestanden dus
    de man ging een kolenkachel terug kopen daar de kachel iets te ligt was voor zijn huis
    dus dan maar hopen dat ik ook niet van die problemen krijg met afstellen en zo want daar brande ze toch goed zou ik zeggen , we zullen moeten afwachten , maar laat het wel weten
    groetjes stefan

    stefke de p960 is al een zware kachel 12kw,
    hoe groot is je ruimte en hoe geisoleerd

    wat betreft schouw volg het advies van jeanhup hij heeft waarschijnlijk al meer buizen geplaatst als swupsie Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 4:27 pm

    erwin123 schreef:
    stefke schreef:hallo
    bedankt voor de uitleg van de schouw,ben nieuw en weet nog niks van die toestanden dus
    de man ging een kolenkachel terug kopen daar de kachel iets te ligt was voor zijn huis
    dus dan maar hopen dat ik ook niet van die problemen krijg met afstellen en zo want daar brande ze toch goed zou ik zeggen , we zullen moeten afwachten , maar laat het wel weten
    groetjes stefan

    stefke de p960 is al een zware kachel 12kw,
    hoe groot is je ruimte en hoe geisoleerd

    wat betreft schouw volg het advies van jeanhup hij heeft waarschijnlijk al meer buizen geplaatst als swupsie Smile

    Hey E 123

    Als je nadenkt weet je dat je toch dat je niet met een enkelwandige buis door een houten wand ga
    maar blijkbaar hebben er hier veel een andere mening over.

    Surf eens naar de buizen van Poujoulat getest met een Piazzetta en raden aan om door
    een houten wand een dub.wandige buis met een spatie van 8 cm of nog eens met extra iso.rond de buis

    MAAR de doe het zelver (klusser) hier op het forum weet het altijd beter hebt ik al vaak gelzen.
    Vraag eens raad aan een ervaren vakman of lees wat boeken

    Gr
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van erwin zo feb 27, 2011 4:49 pm

    swupsie schreef:
    Hey E 123

    Als je nadenkt weet je dat je toch dat je niet met een enkelwandige buis door een houten wand ga
    maar blijkbaar hebben er hier veel een andere mening over.

    MAAR de doe het zelver (klusser) hier op het forum weet het altijd beter hebt ik al vaak gelzen.
    Vraag eens raad aan een ervaren vakman of lees wat boeken

    Gr

    swupsie waar staat in deze topic dat je enkelwandig doorvoer mag doen, lees eerst eens alles wat jeanhup zegt en geef dan kommentaar,
    voor mij is deze discussie gesloten, terug ontopic



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 4:57 pm

    erwin123 schreef:
    swupsie schreef:
    Hey E 123

    Als je nadenkt weet je dat je toch dat je niet met een enkelwandige buis door een houten wand ga
    maar blijkbaar hebben er hier veel een andere mening over.

    MAAR de doe het zelver (klusser) hier op het forum weet het altijd beter hebt ik al vaak gelzen.
    Vraag eens raad aan een ervaren vakman of lees wat boeken

    Gr

    swupsie waar staat in deze topic dat je enkelwandig doorvoer mag doen, lees eerst eens alles wat jeanhup zegt en geef dan kommentaar,
    voor mij is deze discussie gesloten, terug ontopic


    E 1234567 mag ik jou een kusje geven hihi Razz Laughing

    Sorry was te snel geweest maar nu is het ook duidelijk voor de aanvrager
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 8:47 pm

    Hallo, succes met piazetta 960. Wij hebben al twee winters verwarmd en zijn heel tevreden. Zowel warmte als verbruik.

    Groetjes

    Gesponsorde inhoud


    Piazetta 960 plaatsen Empty Re: Piazetta 960 plaatsen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 10:19 am