Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    afstandsbediening Edilkamin

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    afstandsbediening Edilkamin Empty afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van steven ma dec 08, 2008 1:30 pm

    Beste Edilkamin pelletkachel gebruikers,

    Vanaf eind januari brengt Edilkamin een nieuwe afstandsbediening uit met radiosignalen met daarin een thermostaat.

    Ik heb zelf een Edilkamin, maar de thermostaat werkt niet schitterend.

    Met de ingebouwde thermostaat in de afstandsbediening, zal de kachel de temperatuur kunnen meten op enkele meters afstand. Dit zou een verbetering moeten zijn.


    Mvg,


    Steven


    Laatst aangepast door Steven op za sep 26, 2009 10:48 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Gast ma dec 08, 2008 4:26 pm

    Steven,

    In een andere post las ik dat je reeds een afstandsbediening hebt voor een Edilkamin pelletkachel. Wat kan je eigenlijk doen met zo'n afstandsbediening? Kan je hiermee enkel de temperatuur instellen, of kan je er ook de kachel mee "aandoen" en "uitdoen"?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van steven ma dec 08, 2008 4:36 pm

    Assurbanipal,

    Ik heb nu een afstandsbediening die werkt met infrarood. Ik kan de kachel aan-, uitzetten en de temperatuur regelen.

    Die nieuwe afstandsbediening interesseert mij vooral door de thermostaat die door het onafhankelijk zijn van de kachel, beter zou moeten werken.

    Ik kan zien welke temp mijn kachel registreert met de ingebouwde thermostaat. Die geeft heel gemakkelijk 26 graden aan en dat is normaal gezien heeel warm. Maar in mijn living is het niet zo warm.
    Ik moet er wel bijvertellen dat ik een inbouwkachel heb. De thermostaat zit echt in de kachel en daar zal de temp wel kloppen, maar die temp klopt niet 4 meter verder in mijn zetel.


    Mvg,


    Steven
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van pellbox ma dec 08, 2008 10:45 pm

    Dat is inderdaad zo Steven. Als ik wil dat het 21° is in huis, dan moet ik de thermostaat op mijn kachel ook op 24° zetten. Ik heb geen afstandsbediening, dus moet ik het op deze manier doen.

    Het is in ieder geval een hele verbetering met mijn gaskachel. Die kreeg het bij temperaturen zoals nu (rond het vriespunt) met moeite 18° in huis. Zal hoofdzakelijk wel geweest zijn omdat hij de licht was voor de te verwarmen ruimte, maar ook omdat de warmte niet gelijkmatig verdeeld werd en dat doet een pelletkachel met ventilator natuurlijk stukken beter.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Gast ma dec 08, 2008 11:30 pm

    enig idee omtrent de verkoopprijs al, eentje zonder thermostaat nu 38 euro dacht ik
    maar dit is wel een stuk beter
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van steven di dec 09, 2008 7:46 am

    Rene,

    Ik ken nog geen prijs, maar blijkbaar zal de afstandsbediening te koop zijn vanaf volgend jaar.

    Als ik een prijs weet, post ik het op het forum.

    Mvg,

    Steven
    Anonymous
    loekie68
    Gast


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van loekie68 wo dec 10, 2008 6:22 pm

    Hey, ivm de afstandbediening van mijn hydro-fox is cv kachel edil kamin... De afstandsbediening liet het vlug afweten Evil or Very Mad
    Ik heb een surround systeem van sony en op een keer gaf ik mijn afstandsbediening van sony de opdracht om film te starten -EN IK HOORDE HET PIEPSIGNAAL !! van mijn kachel...

    Sinds toen heeft mijn afstandsbediening kachel de geest gegeven,batterij is ok,maar misschien is die frequentie verstoord...

    Vind ik wel erg van Edil Kamin ze vroegen er bijna 200 euro voor... en dit voor een paar keer te werken...
    Bij mijn kachel de hydrofox werd ze standaard bijgeleverd .

    Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt bounce

    Greetzz
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Jef do dec 11, 2008 1:39 am

    loekie68 schreef:Hey, ivm de afstandbediening van mijn hydro-fox is cv kachel edil kamin... De afstandsbediening liet het vlug afweten Evil or Very Mad
    Ik heb een surround systeem van sony en op een keer gaf ik mijn afstandsbediening van sony de opdracht om film te starten -EN IK HOORDE HET PIEPSIGNAAL !! van mijn kachel...

    Sinds toen heeft mijn afstandsbediening kachel de geest gegeven,batterij is ok,maar misschien is die frequentie verstoord...

    Vind ik wel erg van Edil Kamin ze vroegen er bijna 200 euro voor... en dit voor een paar keer te werken...
    Bij mijn kachel de hydrofox werd ze standaard bijgeleverd .

    Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt bounce

    Greetzz

    Terug mee naar de dealer zal nog wel onder garantie vallen zeker als ze zo snel kapot is. study
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Gast vr dec 12, 2008 10:52 am

    Loelie88

    Mijn afstandsbediening heeft ook hetzelfde probleem, ik heb een sony TV en deze zit ook op die freq van de kachel, soms lukt het mij om ze terug aan de praat te krijgen door in de menu van de kachel te gaan en dan op de afstandsbediening van de kachel te drukken maar dat lukt niet altijd.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Gast ma dec 15, 2008 9:05 am

    ik heb hetzelfde "probleem". Ik heb een Sony mini-keten. Zo nu en dan hoor ik een piep uit mijn pelletkachel komen als ik op een bepaald knopje druk van die afstandsbediening van mijn Sony. Maar voor de rest nog geen problemen.
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van player ma jun 08, 2009 11:30 am

    Steven,

    Ik heb dit nagevraagd aan de installateur en die vertelde me dat die nieuwe afstandsbediening met ingebouwde thermostaat nog niet op de markt is, aangezien Edilkamin de technologie niet op punt zou krijgen.

    Vond het ook een beetje spijtig, maar uiteindelijk is het even testen hé. Als je merkt dat wanneer je de kachel op 23° zet en je ruimte verwarmd wordt op 21°, dan kan je daar verder op bouwen nee?


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Gast ma jun 08, 2009 12:31 pm

    Het wordt pas gevaarlijk als je het licht doet branden en er komt water uit de kraan affraid
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van steven za sep 26, 2009 10:43 am

    Ik ben gisteren bij Mauws te weten gekomen dat de nieuwe afstandsbediening van Edilkamin met hun ingebouwde thermostaat ook op mijn Pellbox SCF mogelijk is.

    Er moet wel een nieuw moederbord geïnstalleerd worden en een aparte ontvanger.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    afstandsbediening Edilkamin Empty Re: afstandsbediening Edilkamin

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 1:15 am