[quote="Péétje Brik"]
jupi schreef:hallo
Dit staat op mijn factuur, "De panelen hebben de 2P-behandeling waardoor er 98% rendementsgarantie is na 20jaar."
Beste, hoe naïef ben jij eigenlijk? Hopelijk bestaat de firma welke je 20j garantie geeft op het rendement van 98% van het vermogen dat de cel geeft als ze nieuw is!!!??? Maar die belofte kunnen ze NOOIT waarmaken, technisch volkomen onmogelijk! Dit gaat hier niet om pelletkachels he, je zit in mijn gebied hier en ik verzeker je, een zonnecel die nog 98% van zijn max vermogen geeft na 10 jaar
(ja 10 en geen 20) is technisch niet te produceren, het is zoals de belofte van veel fabrikanten, vooral Chinese, die beweren dat hun LED-lampen 50.000 en sommige durven zelfs te beweren 100.000 uren meegaan. Spijtig genoeg heb ik nog geen fabrikant gevonden die na meer dan 2 jaar een defecte LED-lamp gratis wil omruilen!?
Als ze ooit die certificaten afschaffen dan heb je de stomste investering van je leven gedaan. Profiteren van de certificaten is inderdaad een goed idee, maar wees gerust, zonnecellen in België zijn zonder de tussenkomst van onze incompetente politici een verloren zaak!
Ik wil me hier neutraal houden, ik heb respect voor ieders mening, leg gerust die prullen op je dak als je het kunt betalen, profiteer van de certificaten als je het geld hebt, maar discusseer niet over de pure rendabiliteit van zonnecellen als je enkel kunt voortgaan op een handige verkoper die je flauwe zever wijsmaakt. Bovendien wil ik nogeens herhalen
JE BENT NIET GROEN BEZIG, je denkt het alleen maar... En dat Krusty hier kortzichtig gif aan het spuien is heeft ook weinig met zonnecellen te maken en hierin volg ik Uthrex, de wereld is al verzuurd genoeg.
Vlaams Belang prietpraat kunnen we best missen, daar komen we geenszins mee vooruit, ik heb respect voor iedere medemens, ik varwacht dat ook van iedereen. Mijn laatste zinnen hebben niets met het al dan niet plaatsen van zonnepanelen te maken, sorry daarvoor, het moest er efkens uit.
Groeten,
ss