elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 51 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
steven
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
pedro
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
krusty
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
Fleur
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
ss
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
jeanhup
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
Philip
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
Annejanne
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 
Maryline
elektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_lcapelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_voting_barelektriciteit weer duurder - Pagina 3 I_vote_rcap 

 

 elektriciteit weer duurder

Ga naar beneden 
+26
alain
erwin
Maryline
grossard.rob
nick1
Soul
bertus
krusty
Mauritsius
ponneke
Groene Ridder
evert.clonen
Fleur
ZaurusUser
Philip
Péétje Brik
francky
Geert
Uthrex
ss
peter van den Branden
pedro
Jef
flair
cuypersmarc
knoepken
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Volgende
AuteurBericht
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!



Aantal berichten : 2085
Registration date : 22-11-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 11:36 am

[quote="Péétje Brik"]
jupi schreef:
hallo
Dit staat op mijn factuur, "De panelen hebben de 2P-behandeling waardoor er 98% rendementsgarantie is na 20jaar."


Beste, hoe naïef ben jij eigenlijk? Hopelijk bestaat de firma welke je 20j garantie geeft op het rendement van 98% van het vermogen dat de cel geeft als ze nieuw is!!!??? Maar die belofte kunnen ze NOOIT waarmaken, technisch volkomen onmogelijk! Dit gaat hier niet om pelletkachels he, je zit in mijn gebied hier en ik verzeker je, een zonnecel die nog 98% van zijn max vermogen geeft na 10 jaar (ja 10 en geen 20) is technisch niet te produceren, het is zoals de belofte van veel fabrikanten, vooral Chinese, die beweren dat hun LED-lampen 50.000 en sommige durven zelfs te beweren 100.000 uren meegaan. Spijtig genoeg heb ik nog geen fabrikant gevonden die na meer dan 2 jaar een defecte LED-lamp gratis wil omruilen!?
Als ze ooit die certificaten afschaffen dan heb je de stomste investering van je leven gedaan. Profiteren van de certificaten is inderdaad een goed idee, maar wees gerust, zonnecellen in België zijn zonder de tussenkomst van onze incompetente politici een verloren zaak!
Ik wil me hier neutraal houden, ik heb respect voor ieders mening, leg gerust die prullen op je dak als je het kunt betalen, profiteer van de certificaten als je het geld hebt, maar discusseer niet over de pure rendabiliteit van zonnecellen als je enkel kunt voortgaan op een handige verkoper die je flauwe zever wijsmaakt. Bovendien wil ik nogeens herhalen JE BENT NIET GROEN BEZIG, je denkt het alleen maar... En dat Krusty hier kortzichtig gif aan het spuien is heeft ook weinig met zonnecellen te maken en hierin volg ik Uthrex, de wereld is al verzuurd genoeg.
Vlaams Belang prietpraat kunnen we best missen, daar komen we geenszins mee vooruit, ik heb respect voor iedere medemens, ik varwacht dat ook van iedereen. Mijn laatste zinnen hebben niets met het al dan niet plaatsen van zonnepanelen te maken, sorry daarvoor, het moest er efkens uit.
Groeten,
ss duivel

Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 11:56 am

[quote="ss"]
Péétje Brik schreef:


Beste, hoe naïef ben jij eigenlijk? Hopelijk bestaat de firma welke je 20j garantie geeft op het rendement van 98% van de het vermogen dat de cel geeft als ze nieuw is!!!???, maar die belofte kunnen ze NOOIT waarmaken, technisch volkomen onmogelijk! Dit gaat hier niet om pelletkachels he, je zit in mijn gebied hier en ik verzeker je, een zonnecel die nog 98% van zijn max vermogen geeft na 10 jaar (ja 10 en geen 20) is technisch niet te produceren, het is zoals de belofte van veel fabrikanten, vooral Chinese, die beweren dat hun LED-lampen 50.000 en sommige durven zelfs te beweren 100.000 uren meegaan. Spijtig genoeg heb ik nog geen fabrikant gevonden die na meer dan 2 jaar een defecte LED-lamp gratis wil omruilen!?
Als ze ooit die certificaten afschaffen dan heb je de stomste investering van je leven gedaan. Profiteren van de certificaten is inderdaad een goed idee, maar wees gerust, zonnecellen in België zijn zonder de tussenkomst van onze incompetente politici een verloren zaak!
Ik wil me hier neutraal houden, ik heb respect voor ieders mening, leg gerust die prullen op je dak als je het kunt betalen, profiteer van de certificaten als je het geld hebt, maar discusseer niet over de pure rendabiliteit van zonnecellen als je enkel kunt voortgaan op een handige verkoper die je flauwe zever wijsmaakt. Bovendien wil ik nogeens herhalen JE BENT NIET GROEN BEZIG, je denkt het alleen maar... En dat Krusty hier kortzichtig gif aan het spuien is heeft ook weinig met zonnecellen te maken en hierin volg ik Uthrex, de wereld is al verzuurd genoeg.
Vlaams Belang prietpraat kunnen we best missen, daar komen we geenszins mee vooruit, ik heb respect voor iedere medemens, ik varwacht dat ook van iedereen. Mijn laatste zin heeft niets met het al dan niet plaatsen van zonnepanelen te maken, sorry daarvoor, het moest er efkens uit.
Groeten,
ss duivel


Ik ben niet zo'n groenen, ik heb alleen een investering gedaan die in mijn geval winst zal opleveren, en naïef ben ik niet, het zijn geen Chineese panelen, solarroof, ik heb enkel de coating erbij genomen omdat ze zuiverder blijven, als ik na 10 jaar 50% opbrengst heb ben ik nog blij, want dan zijn we maar met zijn tweetjes meer, en dan ben ik op pensioen, hoop ik.


Over die certificaten wil ik het niet hebben, normaal is dit wettelijk bepaald, maar ja morgen kunnen ze die veranderen.
En over dat neutraal zijn, lacher ik lees hier heel veel mee, wel je kan het nooit laten, en je moet het ook niet laten, want ik vind je inbreng hier ok
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 12:40 pm

Goed begrijpen he Péétje, ik vind het zeker ok dat je die dingen op je dak legt, maar ik reageer alleen maar op die onmogelijke 98% belofte en ook in een reactie op hier meermaals opduikende "groene gezever". Als iedereen zegt dat hij zonnepanelen monteerde omdat het financieel een uitstekende zaak is omdat ze ervoor vergoed worden, wel dan geef ik hun gelijk. En bij "Chinees" had ik het wel degelijk over in China geproduceerde LED-apparatuur welke ikzelf verkoop en er al jaren ervaring mee heb...
50% zullen je panelen zeker nog geven na 10 jaar. Vergeet niet om ze af en toe een reinigingsbeurt te geven (geen bijtende stoffen gebruiken en liefst geen hogedruk!!!)
En mijn nogal hevige reactie is geenszins persoonlijk bedoeld! Wink
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
peter van den Branden
verkoper
peter van den Branden


Man Aantal berichten : 158
Leeftijd : 65
Registration date : 29-01-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 12:46 pm

Zou de staat geen groene lening geven om wat aandelen te kopen????

bvb van" groene" bedrijven (windenergie en zo)

das toch hetzelde als zonnepanelen Smile Smile Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ecotronic.be
peter van den Branden
verkoper
peter van den Branden


Man Aantal berichten : 158
Leeftijd : 65
Registration date : 29-01-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 12:47 pm

dus: de staat wordt armer, ik rijker en de anderen draaien er voor op
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ecotronic.be
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 12:55 pm

ss schreef:
Goed begrijpen he Péétje, ik vind het zeker ok dat je die dingen op je dak legt, maar ik reageer alleen maar op die onmogelijke 98% belofte en ook in een reactie op hier meermaals opduikende "groene gezever". Als iedereen zegt dat hij zonnepanelen monteerde omdat het financieel een uitstekende zaak is omdat ze ervoor vergoed worden, wel dan geef ik hun gelijk. En bij "Chinees" had ik het wel degelijk over in China geproduceerde LED-apparatuur welke ikzelf verkoop en er al jaren ervaring mee heb...
50% zullen je panelen zeker nog geven na 10 jaar. Vergeet niet om ze af en toe een reinigingsbeurt te geven (geen bijtende stoffen gebruiken en liefst geen hogedruk!!!)
En mijn nogal hevige reactie is geenszins persoonlijk bedoeld! Wink
Groeten,
ss

No problemo, en de panelen zien er na een regenbui weer als nieuw uit, maar ja ze liggen er nog maar van augustus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 12:56 pm

peter van den Branden schreef:
dus: de staat wordt armer, ik rijker en de anderen draaien er voor op

Das politiek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 1:44 pm

hoi
De levensduur van Uw installatie zonnepanelen is afhankelijk van tal van factoren maar wordt in het algemeen geschat op een 15 tot 20 jaar voor een algemene kwaliteitsvolle installatie. Wanneer U beschikt over een voldoende hoog rendement is het bovendien mogelijk om het geïnvesteerde bedrag geheel terug te winnen binnen de levensduur van Uw installatie ,dat werd mij verteld door enkele installeurs, en dan ben ik eens benieuwd naar de mensen die zonnepanelen hebben liggen of ze na x aantal jaren op nieuw ong 20000 euro gaan investeren zonder de premies natuurlijk
Terug naar boven Ga naar beneden
flair
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
flair


Man Aantal berichten : 225
Registration date : 12-03-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 2:00 pm

Péétje Brik schreef:
peter van den Branden schreef:
dus: de staat wordt armer, ik rijker en de anderen draaien er voor op

Das politiek


Dat lijkt meer eerder asociaal en egocentrisch denken , en geen politiek
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 3:19 pm

joske+ schreef:
hoi
De levensduur van Uw installatie zonnepanelen is afhankelijk van tal van factoren maar wordt in het algemeen geschat op een 15 tot 20 jaar voor een algemene kwaliteitsvolle installatie. Wanneer U beschikt over een voldoende hoog rendement is het bovendien mogelijk om het geïnvesteerde bedrag geheel terug te winnen binnen de levensduur van Uw installatie ,dat werd mij verteld door enkele installeurs, en dan ben ik eens benieuwd naar de mensen die zonnepanelen hebben liggen of ze na x aantal jaren op nieuw ong 20000 euro gaan investeren zonder de premies natuurlijk

binnen 2jaar als de GSC van 330/kwh naar 90/kwh gaan, of misschien zelfs eerder want dat kan altijd wijzigen,
dan dooft die zonnepanelen hetsa gegarandeerd langzaam uit,
er moet als installateur wel heel veel geld mee te verdienen zijn, als je ziet hoe de installateurs als paddestoelen uit de grond komen,
deze zullen binnen een paar jaar wel weer op een nieuwe modetrend of gat in de markt springen,

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 3:19 pm

peter van den Branden schreef:
dus: de staat wordt armer, ik rijker en de anderen draaien er voor op

Een wat simpele opmerking; de staat, dat is eigenlijk een nogal onpersoonlijke omschrijving voor de belastingbetaler, d.w.z. WIJ ALLEMAAL!!! Als je deze logica volgt besteel je eigenlijk ons allemaal inclusief jezelf als je "de staat" armer maakt en jezel rijker Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 5:08 pm

flair schreef:
Péétje Brik schreef:


Das politiek


Dat lijkt meer eerder asociaal en egocentrisch denken , en geen politiek

Ik bedoel dat het politiek denken deze situatie heeft teweeggebracht, daar kan ik geen zak aan doen, als er geen verhoging was geweest van de prijs zou er hier niemand zitten mekkeren, en btw, hoeveel % waren wij als pariculier schuldig aan de prijsverhoging?
Die klotekrantenkoppen zetten de gewone mens tegen elkaar op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 5:42 pm

hoi
het is een groot succes geweest met die zonnepanelen , en dan die miljoenen euros aan premies wat ze hebben moeten betalen en nu kunnen de mensen die geen zonnepanelen hebben zorgen dat dat geld wat ze aan premies uitgegeven hebben terug betalen , als morgen mijn buurman met een groene wagen rijdt moet ik dan ook een groene wagen kopen ? het is juist hetzelfde met onze wegen , door de strenge winter zijn de wegen op vele plaatsen stuk , hopla de verzekeringen gaan ook stijgen , het is ons fout toch niet dat ze de wegen niet goed maken , kijk maar is in onze buurlanden dat zijn biljarten , en dan maar van alles beloven die hypocrieten , je moet al 4 van 12 maanden werken voor de staat
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 9:33 pm

pff en dan zijn het nog niet eens onze bedrijven die met de groene stroom certificaten gaan lopen

ik weet een bedrijf dat een paar duizend M² aan cellen laat plaatsen
raad eens ......
het is niet het bedrijf dat deze laat plaatsen dat er eigenaar van is maar een nederlandse firma!!!
inruil voor het gevbruik van het dak van deze loodsen krijgt deze firma een geisoleerd dak in de plaats en ze mogen de electriciteit gebruiken (gratis)
de certificaten gaan naar de nederlandse firma en ik denk niet dat dit hun enige plaats is waar ze dit toepassen

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyza apr 02, 2011 11:33 pm

Philip schreef:
pff en dan zijn het nog niet eens onze bedrijven die met de groene stroom certificaten gaan lopen

ik weet een bedrijf dat een paar duizend M² aan cellen laat plaatsen
raad eens ......
het is niet het bedrijf dat deze laat plaatsen dat er eigenaar van is maar een nederlandse firma!!!
inruil voor het gevbruik van het dak van deze loodsen krijgt deze firma een geisoleerd dak in de plaats en ze mogen de electriciteit gebruiken (gratis)
de certificaten gaan naar de nederlandse firma en ik denk niet dat dit hun enige plaats is waar ze dit toepassen

heb daar eens wat over gelezen, zij financieren en plaatsen alles, jij krijgt gratis stroom en betaalt alleen de btw, zij strijken de GSC op,
er zijn er zelfs waar je zelf eerst alles betaalt en subsidies en belastingvermindering binnenhaalt, en zij kopen nadien de zaak over voor dezelfde prijs
van malafide bedrijfskonstrukties gesproken Evil or Very Mad

als je twijfelt of je panelen klaar zijn voor de zomer, kan je hier al een onderhoud laten doen affraid
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyzo apr 03, 2011 1:27 pm

Philip schreef:
pff en dan zijn het nog niet eens onze bedrijven die met de groene stroom certificaten gaan lopen

ik weet een bedrijf dat een paar duizend M² aan cellen laat plaatsen
raad eens ......
het is niet het bedrijf dat deze laat plaatsen dat er eigenaar van is maar een nederlandse firma!!!
inruil voor het gevbruik van het dak van deze loodsen krijgt deze firma een geisoleerd dak in de plaats en ze mogen de electriciteit gebruiken (gratis)
de certificaten gaan naar de nederlandse firma en ik denk niet dat dit hun enige plaats is waar ze dit toepassen

In principe zouden we Freya en de hele Vlaamse regering moeten laten vervolgen wegens wanbeheer!!! Wij betalen dus onrechtstreeks belastingen aan o.a. Nederland!!!!
Als dat geen schandaal is!
Het milieu- en energiebeleid deugt niet (net zoals ons mobiliteitsbeheer), spijtig genoeg doen de Walen het veel beter!? Zijn we dan niet altijd de "besten"?
Verkeerd bezig, ik lees hier ook teveel kritiek op mensen en firma's die profiteren van het systeem, je moet beseffen dat iedereen winst wil maken, het zijn de politici die het systeem gemaakt hebben zoals het is, laat die mensen gewoon weten dat ze zich vergisten en dat ze het systeem dringend moeten aanpassen! Het is voor een politicus natuurlijk niet evident om toe te geven dat hij/zij fout was/is, dus eenvoudig gaat het niet worden. Ik wil hier niet gezegd hebben dat al onze politici niet deugen, maar wel dat velen niet competent zijn voor de portefeuille welke ze beheren!
Groeten,
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyzo apr 03, 2011 1:46 pm

Met of zonder zonnepanelen...de prijs was wsl toch gestegen hoor Rolling Eyes ze zoeken gewoon een zondebok...of mss iets om de aandacht van de kernenergie af te wenden?....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptyma apr 04, 2011 10:55 am

Erwin, in bericht 61 moet eigenlijk MWh gebruikt worden anders wordt het wel héél veel geld. Wat buitenlandse bedrijven betreft, die kunnen niet rechtstreeks GSC's opstrijken. Wel via een in België ingeschreven vestiging maar vroeger was al gekend dat zoiets enkel misbruikt werd. Vandaar dat er tegenwoordig een dak wordt gehuurd met contract voor plaatsing van de panelen.
De eigenaar van de woning ontvangt alles maar betaalt de GSC aan de huurder van het dak maar mag zelf over de electrische opbrengst beschikken.
Perfect legaal toch ? De huurder brengt de kosten in als bedrijfskost en de opbrengst als winst.

Ben er geen voorstander voor maar ... vrije markteconomie is er nu eenmaal !
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 3:20 pm

Steun voor zonnepanelen wordt versneld afgebouwd
06/04/11, 14u35


De commissie Energie van het Vlaams Parlement heeft het ontwerp van Energiedecreet goedgekeurd. Meerderheidspartijen CD&V, sp.a en N-VA stemden voor, oppositiepartijen Vlaams Belang en Open Vld onthielden zich en Groen! stemde tegen. Het decreet voorziet in een versnelde afbouw van de steun voor zonnepanelen vanaf 1 juli 2010. Het decreet werd nog hier en daar bijgevijld door de meerderheid.

In afwachting van een grondige evaluatie van de manier waarop in Vlaanderen investeringen in hernieuwbare energie worden ondersteund, besliste Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche (sp.a) tussentijds een aantal bijsturingen door te voeren, onder meer rond de ondersteuning van zonnepanelen.

De plaatsing van zonnepanelen zat de laatste jaren fors in de lift in Vlaanderen, maar de plaatsing van installaties is ook al jaren overgesubsidieerd. Dat zorgt voor een negatieve impact op de elektriciteitsfactuur, denk aan de tariefverhoging van zes euro per maand die distributienetbeheerder Eandis recent aankondigde. Bij Infrax komt er maandelijks maximum 3 euro bij.

Superwinsten
De regering besliste de steun voor zonnepanelen versneld af te bouwen. De minimumopbrengst voor een groenestroomcertificaat - goed voor 1.000 kilowattuur stroom - gaat vanaf 1 juli van 330 euro naar 300 euro. Nadien daalt de steun stapsgewijs naar 190 in 2013 en uiteindelijk 90 euro vanaf 2016. Voor grote zonneparken van meer dan 1 megawattuur (MWh) zouden de subsidies nog sneller dalen, met name van 330 euro begin 2011 naar 90 euro vanaf 2013. Bedoeling is om de superwinsten die gemaakt worden op die mega-parken versneld aan te pakken.

Net op dat laatste punt wordt het decreet nog aangescherpt door een amendement van de meerderheid. De lat voor de zonneparken wordt verlaagd naar 250 kilowattuur (kWh). "Dat is nog steeds een oppervlakte van een half voetbalveld, dus niet meteen de installaties van particulieren en kmo's", legt sp.a-parlementslid Bart Martens uit.

Transparantie
Daarnaast wordt het decreet nog op enkele andere punten bijgestuurd. Zo wordt van de leveranciers een grotere transparantie gevraagd in de kosten voor groene stroom die ze doorrekenen. "Nu rekenen die leveranciers vaak meer aan dan de werkelijke kosten", stelt N-VA-parlementslid Liesbeth Homans.

Tot slot wordt ook de eindigheid van groenestroomcertificaten voor zonnepanelen voorzien. Nu kunnen mensen ook na de periode van de mininumsteun voor zonnepanelen (nu is dat nog een periode van 20 jaar, vanaf 2013 is dat 15 jaar) hun certificaten nog verhandelen op de markt. Bedoeling is om die mogelijkheid af te schaffen. (belga/sps)

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 6:17 pm

erwin123 schreef:
Steun voor zonnepanelen wordt versneld afgebouwd
06/04/11, 14u35


De commissie Energie van het Vlaams Parlement heeft het ontwerp van Energiedecreet goedgekeurd. Meerderheidspartijen CD&V, sp.a en N-VA stemden voor, oppositiepartijen Vlaams Belang en Open Vld onthielden zich en Groen! stemde tegen. Het decreet voorziet in een versnelde afbouw van de steun voor zonnepanelen vanaf 1 juli 2010. Het decreet werd nog hier en daar bijgevijld door de meerderheid.

In afwachting van een grondige evaluatie van de manier waarop in Vlaanderen investeringen in hernieuwbare energie worden ondersteund, besliste Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche (sp.a) tussentijds een aantal bijsturingen door te voeren, onder meer rond de ondersteuning van zonnepanelen.

De plaatsing van zonnepanelen zat de laatste jaren fors in de lift in Vlaanderen, maar de plaatsing van installaties is ook al jaren overgesubsidieerd. Dat zorgt voor een negatieve impact op de elektriciteitsfactuur, denk aan de tariefverhoging van zes euro per maand die distributienetbeheerder Eandis recent aankondigde. Bij Infrax komt er maandelijks maximum 3 euro bij.

Superwinsten
De regering besliste de steun voor zonnepanelen versneld af te bouwen. De minimumopbrengst voor een groenestroomcertificaat - goed voor 1.000 kilowattuur stroom - gaat vanaf 1 juli van 330 euro naar 300 euro. Nadien daalt de steun stapsgewijs naar 190 in 2013 en uiteindelijk 90 euro vanaf 2016. Voor grote zonneparken van meer dan 1 megawattuur (MWh) zouden de subsidies nog sneller dalen, met name van 330 euro begin 2011 naar 90 euro vanaf 2013. Bedoeling is om de superwinsten die gemaakt worden op die mega-parken versneld aan te pakken.

Net op dat laatste punt wordt het decreet nog aangescherpt door een amendement van de meerderheid. De lat voor de zonneparken wordt verlaagd naar 250 kilowattuur (kWh). "Dat is nog steeds een oppervlakte van een half voetbalveld, dus niet meteen de installaties van particulieren en kmo's", legt sp.a-parlementslid Bart Martens uit.

Transparantie
Daarnaast wordt het decreet nog op enkele andere punten bijgestuurd. Zo wordt van de leveranciers een grotere transparantie gevraagd in de kosten voor groene stroom die ze doorrekenen. "Nu rekenen die leveranciers vaak meer aan dan de werkelijke kosten", stelt N-VA-parlementslid Liesbeth Homans.

Tot slot wordt ook de eindigheid van groenestroomcertificaten voor zonnepanelen voorzien. Nu kunnen mensen ook na de periode van de mininumsteun voor zonnepanelen (nu is dat nog een periode van 20 jaar, vanaf 2013 is dat 15 jaar) hun certificaten nog verhandelen op de markt. Bedoeling is om die mogelijkheid af te schaffen. (belga/sps)

Miljaar, kreeg bijna een infarct, "vanaf 1 juli 2010" , maar is een tikfout, dacht dat het met terugwerkende kracht was. amai
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 7:06 pm

Eerst grote promotie om zonnepanelen te plaatsen met de nodige subsidies en groenestroomcertificaten als lokmiddel, dan komen ze tot de conclusie dat het allemaal wat veel gaat kosten en dan worden al die beloftes zomaar ingetrokken, erg vooruitziend zijn ze niet bij de overheid. Of was het al op voorhand bekend dat die groenestroomcertifacten zo snel zouden dalen?

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 8:01 pm

kristel schreef:
Eerst grote promotie om zonnepanelen te plaatsen met de nodige subsidies en groenestroomcertificaten als lokmiddel, dan komen ze tot de conclusie dat het allemaal wat veel gaat kosten en dan worden al die beloftes zomaar ingetrokken, erg vooruitziend zijn ze niet bij de overheid. Of was het al op voorhand bekend dat die groenestroomcertifacten zo snel zouden dalen?

Groetjes
Kristel

kristel, van vooruitzien is al een jaar geen sprake meer met onze regering van stilstaande zaken,

ze hebben het te druk met zaken waar wij niet van wakker liggen, nu weer onze lorant klop

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 8:13 pm

Vandaag toch weer een opbrengst van 40.4 kw cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 8:23 pm

Péétje Brik schreef:
Vandaag toch weer een opbrengst van 40.4 kw cheers

das dan 13 euro verdient, of ben ik mis

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ZaurusUser
Pellet
Pellet
ZaurusUser


Man Aantal berichten : 141
Leeftijd : 56
Registration date : 28-12-09

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 9:33 pm

Toch grappig dat de minister van energie (= sp.a) een systeem heeft uitgedokterd waardoor nu de "grote investeerder in energieparken" (= vld-kiezer) grote woekerwinsten maakt waardoor op zijn beurt de "kleine werkmens die geen kapitaal genoeg heeft om te investeren in zonnepanelen" (= sp.a-kiezer) duurdere elektriciteit moet betalen.
Ergens de achterban uit het oog verloren ?

_________________
Rika Topo
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31759
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Emptywo apr 06, 2011 10:48 pm

troost jullie Groen gaat alles bekostigen want die stemden tegen alien
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: elektriciteit weer duurder   elektriciteit weer duurder - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
elektriciteit weer duurder
Terug naar boven 
Pagina 3 van 14Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Statische elektriciteit
» Dirck2 Mijn praatstoel
» Weer een nieuwe!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: