Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Hoe groot zonneboiler?


    Gast
    Gast


    Hoe groot zonneboiler? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot zonneboiler?

    Bericht van Gast ma jun 06, 2011 8:29 pm

    Viessmann VitoCell 100U 300 liters is geplaatst. Al warm water tot 60 graden enkel en alleen door zonnepaneel.
    Elektrisch en pellet CV moet nog worden verbonden. Nu is het enkel de display met circulatiepomp die voeding krijgt.

    Dus water wordt verwarmd door:

    - Zonnepaneel
    - Pellet CV kachel
    - Elektrisch. (Dit enkel in nood en normaal zal dit gebeuren in de zomer als de pelletkachel niet brand)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe groot zonneboiler? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot zonneboiler?

    Bericht van Gast ma jun 06, 2011 8:50 pm

    Dank je wel Krusty.

    Ik wil 2 van deze "Wunder CLS 2510"( [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] installeren samen met de DBD 300 liter boiler. Zoals je ziet zijn de prijzen scherp maar lijkt jou site en producten wat professioneler. Denk je dat ik met mijn toekomstige ketel deze boiler kan verwarmen met pellets in de winter?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe groot zonneboiler? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot zonneboiler?

    Bericht van Gast ma jun 06, 2011 9:54 pm

    SilverFields schreef:Dank je wel Krusty.

    Ik wil 2 van deze "Wunder CLS 2510"( [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] installeren samen met de DBD 300 liter boiler. Zoals je ziet zijn de prijzen scherp maar lijkt jou site en producten wat professioneler. Denk je dat ik met mijn toekomstige ketel deze boiler kan verwarmen met pellets in de winter?


    Denk je dat ik met mijn toekomstige ketel deze boiler kan verwarmen met pellets in de winter?
    Ik vermoed van wel !!
    Solardistri ken ik ook !

    Waarom kies je voor een vlakkeplaat ipv heatpipes?
    Heatpipes kosten iets meer maar geven meer opbrengst in de winter dan de vlakkeplaat als er minder zon is , In de zomer maakt het geen verschil!

    Solardistri verkoopt geen pellet cv of kachels , terwijl saniweb deze wel verkoopt daarom denk ik dat deze wel op je vraag kan antwoorden !

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe groot zonneboiler? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot zonneboiler?

    Bericht van Gast di jun 07, 2011 8:59 am

    Een vlakkeplaat-collector biedt de kans om in het primair circuit met water (jawel!) te werken. Dit geeft serieuze voordelen naar onderhoud op termijn ! Men vergeet soms de mensen in te lichten over het feit dat zonthermische systemen met glycol (antivries) om een goed rendement te blijven geven feitelijk om de 3 jaar moeten onderhouden worden (leidingen spoelen, glycol verwijderen en WAAR ERMEE NAARTOE ? +nieuwe glycol). Op het moment dat er in de zomer nl de maximum t° in het vat wordt bereikt valt de circulatie stil en gaat een deel vd vloeistof "uitkoken". Kristalliseren vd vloeistof, snelle slijtage aan pompen ed zijn het gevolg. Laat ons ook de milieu-impact niet vergeten bij het verwerken vd glycol. (meestal in de gootsteen?)
    Een vlakkeplaat-collector met leegloop en water draait 10 jaar en langer zonder 1 uur onderhoud. Maar 't is waar dat de opbrengst in de winter wat lager is in vgl met vacuumbuizen. Je kan de vlakkeplaatcollector wat groter dimensioneren . Sommige modellen integreren ook zo mooi in het dak...
    Mijn mening is dat de beste energieopbrengst bereikt wordt in een opstelling met een apparte zonneboiler die in cascade staat met een gasgestookte doorstroom wandketel. Deze laatste heeft een thermogekoppelde inlaat waardoor enkel bijgestookt wordt indien nodig. Men hoeft echter nooit een buffer via gas of mazout op t° te houden. Hier gaat nl veel sluimerverbruik naar toe.
    En de kostprijs? Ik heb ook kans gehad om buitelandse collectoren aan te schaffen voor de helft van wat Belgische makelij kost. Gelukkig heb ik dit niet gedaan; hoor intussen al van lekkende collectoren. En voor de boiler met electrische componenten: inox vat; klassieke circulatiepomp(gemakkelijk zelf te vervangen); leidingen, fittingen en hulpstukken van langs hier en oerdegelijk... Als ik dat vgl met de opstellingen en kwaliteit van sommige CV-merken; dan ben ik blij met mijn keuze!

    Joeriboeri

    Gesponsorde inhoud


    Hoe groot zonneboiler? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot zonneboiler?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za okt 05, 2024 6:34 pm