Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 57 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 55 gasten

polle90, povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander

    Anonymous
    Gast
    Gast


     Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander Empty Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander

    Bericht van Gast do sep 15, 2011 7:45 am

    Hallo ben nieuw op het forum en zoek info betreffende een pelletkachel, daarbij heb ik mijn oog laten vallen op een iride 90.
    Onze oude allesbrander doet het nog steeds goed maar het ongemak tegenover een pelletkachel zou ons over de streep halen .
    wij hebben een bestaande schouw met schouwpotten kan ik deze iride direkt daar in gebruiken of moet ik nog luchtaanvoer voorzien ook.
    Ik heb vernomen dat deze kachel bij de verkoper niet meer in stock is en dat deze pas eind oktober terug zou binnen zijn kan ik mischien bij een andere verkoper er eentje vinden?

    Mvgr cobbaert


    Laatst aangepast door cobbaert op do sep 15, 2011 12:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

     Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander Empty Re: Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander

    Bericht van jeanhup do sep 15, 2011 11:01 am

    Beste Danny,

    cobbaert schreef:wij hebben een bestaande schouw met schouwpotten kan ik deze iride direkt daar in gebruiken of moet ik nog luchtaanvoer voorzien ook.

    Je kunt proberen om de kachel rechtstreeks op je bestaande schouw aan te sluiten. Mocht dit niet goed werken dan kun je alsnog later een dubbelwandige flexibele schouwbuis erin steken. De Iride 90 heeft geen aansluiting voor externe luchttoevoer dus die hoef je ook nergens te voorzien - er dient natuurlijk wel in de kamer verse lucht aangevoerd te kunnen worden (liefst zo dicht mogelijk bij de kachel).

    groet,

    Jean


    Laatst aangepast door jeanhup op do sep 15, 2011 1:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

     Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander Empty Re: Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander

    Bericht van jeanhup do sep 15, 2011 11:12 am

    Overigens is de Iride 90 een pelletkachel van het merk Olimpia-Splendid (niet van Adler). Misschien kan een moderator deze thread even verhuizen naar de juiste categorie.

    Wij zijn niet de exclusieve importeur van Olimpia Splendid: er zouden dus inderdaad nog anderen kunnen zijn die dit merk ook voeren, in België ben ik er echter nog geen tegengekomen.

    groet,

    Jean

    Gesponsorde inhoud


     Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander Empty Re: Op zoek naar een pellet /vervanging allesbrander

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 8:58 pm