Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast wo sep 28, 2011 12:52 am

    Goedenaaf allemaal, ik woon in Noord Nederland in een houten recreatiewoning en overweeg een pelletkachel aan te schaffen als hoofdverwarming ter vervanging van de gaskachel.
    Gezien de beperkte ruimte in de woonkamer en toch al niet zo'n groot huis, ligt mijn voorkeur momenteel bij een Quadra Fire Santa Fe vanwege met name afmetingen en uitstraling. Heel veel aanbod van pelletkachels heeft het formaat van een 'brandende koelkast' en is eigenlijk veel te lomp en groot voor mijn huis/kamer. Vandaar mijn voorkeur voor een zeer klein formaat.
    Ik heb ook wel gekeken bij harman kachels maar die hebben al een hoogte van 80 cm en is eigenlijk al net te hoog vanwege decoratieve nep-schouw om kachelbuis van gaskachel aan zicht te onttrekken. De Runax Luiza is wel weer lager maar veel te diep; en ga zo maar door. Vandaar mijn voorkeur voor de Santa Fe.


    Zijn er stokers met ervaring met Quadra Fire en/of de Santa Fe? Ik zou ze graag horen, goed dan wel slecht!
    Weet iemand nog andere merken/kacheltypes die klein en compact zijn?

    Daarnaast zijn algemene tips en aandachtspunten bij de aanschaf van een pelletkachel erg welkom!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast wo sep 28, 2011 9:44 pm

    Mijn ervaring was redelijk kort. Een week of 5,.... 3 à 4 jaar geleden.
    Ik heb hem ingewisseld voor een Saey Neema.
    Positief.
    Het is een kachel die alle soorten pellets aankan.
    Een allesvreter. De kachel geeft veel warmte.

    Negatief.
    Maar hij was voor ons te lawaaierig.
    O.a. de convectieventilator.

    Maar misschien zijn de huidige modellen aangepast...?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast wo sep 28, 2011 10:34 pm

    Dank voor de reactie sunny
    gelukkig een positief geluid

    De QF Santa Fe en Castile schijnen technisch (praktisch) hetzelfde te zijn; van de Castile ook gehoord/gelezen dat het een allesvreter is. Lijkt mij al een hoop storingen voorkomen.

    Qua geluid tot nu toe wisselende reacties gelezen. Ja je hoort 'm wel maar de één stoort zich er niet aan en de ander wel. De niet-stoorders hebben wel recentere kachels dus mogelijk iets aangepast.

    Maar afijn als de Santa Fe een ietwat lawaaiïge warme allesvreter is, ben ik al heel dik tevreden. Liever zo dan een muisstille kieskeur die bij elke brokwissel van slag is.

    Volgende week vrijdag komt kachelboer voor kijk/meet/offertebezoek, dan word ik hopelijk ook wat wijzer over de al dan niet bruikbare staat van mijn huidige gaskachelafvoer/doorvoer. Gezien de zeer schappelijke prijs die ze me voor de Santa Fe willen rekenen hoop ik dat het een beetje eenvoudig te installeren valt zonder halve verbouwing voor de afvoer. Ben benieuwd !!!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van erwin wo sep 28, 2011 11:31 pm

    Flapoor schreef:

    Maar afijn als de Santa Fe een ietwat lawaaiïge warme allesvreter is, ben ik al heel dik tevreden. Liever zo dan een muisstille kieskeur die bij elke brokwissel van slag is.


    flapoor daar ben ik het helemaal mee eens tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast wo sep 28, 2011 11:55 pm

    Haha Erwin het hoeft dus blijkbaar niet bij iedereen zo muisstil ??? cheers

    Het zal denk ik ook een kwestie van gewenning zijn; de gaskachels gebruik ik al 2 winters niet meer
    (zit hier niet op aardgas maar op propaan/butaangas = loeiduur en onbetrouwbare aanvoer -> met luchtbelletjes dus kachel weer uit GELOOF JE TOCH NIET ?).

    Heb me de afgelopen 2 strenge winters beholpen met 2 Zibro kachels, moderne oliekachels. De één is een geluidloze warmtepot met ongelofelijke stralingswarmte (derhalve niet zo geschikt voor tussenseizoenen) en de andere ziet eruit als een wat grote elektrische ventilatorkachel. Die laatste hoor je duidelijk bij het automatisch ontsteken en ook de ventilator hoor je iets op een lage stand en iets meer op een hogere stand en heel duidelijk als íe er echt aan moet trekken. Daarnaast bij beide kachels bij het opstarten en uitzetten die ietwat typische petroleumlucht ondanks gebruik van de meest dure en geurarme officiele Zibro brandstof.
    Grote nadeel van de Zibro's en tevens reden voor orientatie op pelletkachel is het feit dat de zibro's niet op afvoer zitten maar gewoon afstoken in de ruimte zelf wat echt heeeeeeel veeeeeel condens in huis geeft. Elke winterochtend alle ramen afzemen, het druipt er af, incl 30 m2 raam in de serre.... word ik ook niet zo vrolijk van.

    Dus ach.... ik ben wat gewend qua 'kachelgeweld' en bijkomende ongemakjes.

    Lijkt mij sterk dat die Santa Fe mij nog ergens mee kan verrassen; sterker nog ik verwacht een welkome veraangenaming door over te stappen naar deze pelletkachel drunken
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van bart b do sep 29, 2011 12:23 am

    Heyy
    heb je harman gezien?
    Zeer goe merk en afwerking puur gietijzer.
    En van 0 kw tot12kw instelbaar.
    Ook alles vreters.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast do sep 29, 2011 12:31 am

    ja gezien maar met 80 cm net te hoog voor wat ik nu kwijtkan.
    Ik heb 80 cm onder de schouw dus dan kan ik niet bijvullen , lijkt me toch wel essentieel.
    De Sante Fe heeft maar iets van 72 cm dus met wat prutsen kan ik dan nog net bijvullen, nog net 2 cm lager dan de Castile. Wil net Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast do sep 29, 2011 12:33 am

    kleine correctie ik heb 90 cm onder de schouw maar blijft krap
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van bart b do sep 29, 2011 1:53 am

    Zou zekers overwegen voor harman die zijn veel stiller.
    Hebben onderaanvoer van pellets dat maakt ze en deel stiller.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast do sep 29, 2011 9:40 pm

    heb wel naar harman gekeken maar zoals gezegd, die zijn met hun 80cm eigenlijk net iets te hoog
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van bart b vr sep 30, 2011 12:09 am

    Veel lager dan 80cm ga je niiet zo rap vinden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gast ma okt 03, 2011 12:39 pm

    Veel lager dan 80cm ga je niiet zo rap vinden

    Dit is ongeveer het laagste wat er te vinden is denk ik: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Nasik 53,1 cm en de Kama 57,2 cm, voor beide geldt zonder onderstel.


    Laatst aangepast door dicktwist op ma okt 03, 2011 2:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Maten toegevoegd)

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht Empty Re: Ervaringen Quadra Fire en algemene goede aanschafraad gezocht

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 3:39 am