Ben sinds een 2-tal jaar in bezit van een pelletkachel Rika, model Rio (met spekstenen aan zij- en voorkant). Ben hier zeer tevreden over maar sinds enige tijd sukkel ik met het vinden van goede pellets. Bij verbranding blijft er zwarte as over die in mekaar gekoekt is. Met de pellets die ik in het begin had (meegeleverd met de kachel) had ik witte restas die helemaal los was. Ik heb al vanalles geprobeerd van kachel volledig reinigen (onvoldoende zuurstoftoevoer?) tot het wijzigen van parameters zoals pellettoevoer en ventilatorsnelheid. Niets schijnt te helpen. Ik heb al diverse soorten pellets geprobeerd (Badger, Mandi, Bio-Flam) maar ook hier zonder resultaat. Het ruitje van de kachel wordt ook heel vuil, wat zou kunnen wijzen op een slechte verbranding of te veel hars in de pellets, of ...
Heeft iemand soortgelijke ervaring? Indien probleem met pellets, welke zijn beter dan degene die ik al geprobeerd heb?
Heeft iemand soortgelijke ervaring? Indien probleem met pellets, welke zijn beter dan degene die ik al geprobeerd heb?