van Gast do 13 okt 2011 - 19:06
Ik denk dat het ook te maken heeft hoeveel je kachel verbruikt in laagste vermogen. Mijn kachel verbruikt ongeveer 0,5 kg per uur in laagste stand, in hoogste stand 2,25kg per uur.
Ik werk ook heel verschillend, dan vroege, dan late, dan weer thuis en dit elke week anders en is dan lastig om dit alle dagen te programmeren. Ik heb ook geen wachttijd tot de kachel is opgestart, ik zet ze gewoon 2 standen hoger en alles is rap op temperatuur en zakt weer naar ecostand.
Mijn vader heeft vorig jaar zijn CV constant dag en nacht zelfde temperatuur aangehouden en had geen opmerkelijk hoger verbruik van gas.
Mijn huis is van 2001, ook geïsoleerd maar niet zoals de norm tegenwoordig is. Ik heb 1 groot schuifraam in de living en nog een ander groot raam, ook nog een lichtstraat in het plat dak, dus ook allemaal verliesposten. Ik denk dat elke situatie een beetje anders is maar ik denk niet dat je meer verbruik zal hebben met de kachel in de laagste stand te laten branden dan wanneer je telkens opstart.
Groetjes
Kristel