Dag iedereen
Heb me hier geregistreerd omdat we met vragen zitten, wij overwegen om over te gaan naar pelletkachel maar de ene verkoper raad het aan , de andere zegt dat we de goede situatie niet hebben..
Situatie schetsen :
Momenteel verwarmen we onze living met een Gaskachel en onze keuken met een gasconvectorke. Nu beiden hebben hun beste tijd gehad en zijn aan vervanging toe,
dus dachten we eerst nieuwe gaskachels te nemen.. maar met de stijgende gasprijzen worden pellets een heel interessante keuze.
We hadden gedacht om de keuken en living met 1 pelletkachel te verwarmen (totale oppervlakte is ongeveer 70m², +/- 170m³) er zit geen deur tussn de keuken en living en daarom dachten we dat dit mogelijk zou zijn met een pelletkachel met ventilatoren.
de MCZ toba leek ons een heel mooi modelletje, qua prijs scheelt dit zelfs niet veel ten opzichte van de prijzen voor de eventuele nieuwe gaskachels (3475€ voor de toba)
CV is niet echt een optie naargelang ik de vloeren wil behouden en we ook enkel de living en keuken willen verwarmen ( we wonen in een bel-etage)
Dank bij voorbaat voor eventuele tips, nu ga ik hier wat verder rond snuisteren