Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 73 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 71 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    keuze ketelmerk

    Anonymous
    Gast
    Gast


    keuze ketelmerk Empty keuze ketelmerk

    Bericht van Gast wo 21 nov 2012 - 13:20

    hallo iedereen

    Ik ben aan het overwegen tussen Ökofen (tegenwoordig condenserend), Hargassner of Defro duo pellet van 25 tot 35kwh. Ik heb een attack houtvergasser van 40 kwh die al 5 jaar uitstekend dienst gedaan heeft.

    Hargassner en ökofen komen aan de resultaten te lezen of forum over het internet sterk naar voor als kwalitatief hoogstaande ketels. Als ik mij niet vergis betaal je wel snel tussen de EUR 10.000 en EUR 12.000 (exclusief btw en installatiekosten) voor dergelijke ketels met een vermogen van 25 tot 35 kwh (wat ik nodig zal hebben om mij te verwarmen). Meer Geld uitgeven aan een ketel die pellets efficiënter verbrandt heb ik er zeker voor over.

    De Defro ketels komen wel een pak goedkoper uit. Deze gaan richting EUR 5.000 tot EUR 6.000 exclusief BTW voor 25 tot 35 kwh editie. Nu vraag ik mij af of deze ketels (die bijna de helft goedkoper zijn dan Hargassner en ökofen) ook hetzelfde rendement / efficiëntie halen als de ökofen en Hargassner editie. Ik heb het gevoel dat de defro ketel robuster zijn en ga ervan uit dat het verbruik iets hoger ligt. Ook had ik graag geweten hoe de inschatting van kwh ketel gemaakt kan worden. Logischerwijze heeft dit te maken met de hoeveelhied oppervlakte en mate waarin de woning geisoleerd is. De houtvergasser die ik heb staan van 40 kwh zal naar mijn inziens veel minder efficiënt omgaan dan een nieuwe pelletbrander. Daarom schat ik dat een pelletketel tussen 25 tot 35 kwh zeker zal volstaan. Mijn woning is oud, vrij ruim en slecht geïsoleerd (nodige isolatiekost heb ik reeds gedaan veel meer kan hier niet meer aan gedaan worden)

    Kan iemand mij bovendien vertellen hoeveel garantie op ökofen, hargassner en defro modellen van toepassing is?

    hartelijk dank om jullie ervaringen te delen

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    keuze ketelmerk Empty Re: keuze ketelmerk

    Bericht van erwin wo 21 nov 2012 - 13:34

    ortmeister welkom op het forum, en hopelijk vind je voldoende info voor de keuze


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr 26 apr 2024 - 21:04