Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 12:59 pm

    Tot op heden gebruikte ik plospan pellets om in mijn pelletkachel te doen maar ik lees dat de german pellets minder as afval heeft en meer warmte geeft. Dit alles wel tegen een iets hogere prijs maar klopt het verhaal dat niet elke kachel even goed werkt met bepaalde pellets. Iemand ervaring hiermee. Zou toch graag weten welke nu het beste is plospan of german pellets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 1:11 pm

    german pellets gaan wel beter zijn dan plospan volgens mij, goedkoop kopen is niet altijd best kopen hé, wij houden granilux aan deze zijn ook niet de goedkoopste maar deze zijn zeer goed en we hebben geen problemen bij de klanten zelfs veel problemen al opgelost , kijk naar de kachel als deze brand en zie je veel spetters terwijl deze brand dan heb je geen goede korrels want spetters zijn stof die verbrand .. komt de ruit zwart dan zijn de pellets te vochtig ... kleine zaken waaraan je de kwaliteit kan herkennen ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 1:18 pm

    Ik heb daar dus totaal geen idee over daar ik mijn eerste pallet gratis kreeg bij de levering van de kachel. Daar ik warmte en kwaliteit verkies boven de prijs van de pellets leken de german pellets ook de beste keuze te zijn. Alleen hoop ik dat ik geen problemen krijg met mijn kachel op zich. Want het kan nu een domme vraag zijn maar moet mijn kachel dan ook opnieuw afgesteld worden?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 1:30 pm

    Ik geloof niet dat je alle parameters moet gaan omgooien omdat je andere pellets gaat gebruiken maar probeer andere pellets met dezelfde instellingen eerst en kijk of de toevoer van pellets al dan niet hoger of lager moet staan omdat het een ander soort van pellets kan zijn (hard/zacht en kwaliteit).

    Wie weet moet er niks veranderd worden.

    mvg
    David
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Annejanne ma okt 17, 2011 1:42 pm

    Donald412 schreef:Ik heb daar dus totaal geen idee over daar ik mijn eerste pallet gratis kreeg bij de levering van de kachel. Daar ik warmte en kwaliteit verkies boven de prijs van de pellets leken de german pellets ook de beste keuze te zijn. Alleen hoop ik dat ik geen problemen krijg met mijn kachel op zich. Want het kan nu een domme vraag zijn maar moet mijn kachel dan ook opnieuw afgesteld worden?

    Mijn pelletkachel lust elke pellet, alle verschillende merken uitgeprobeerd en nog nooit iets aan de instelling veranderd. amai


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 1:53 pm

    instellingen moeten niet veranderd worden ..
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van ss ma okt 17, 2011 3:59 pm

    Donald412 schreef:Tot op heden gebruikte ik plospan pellets om in mijn pelletkachel te doen maar ik lees dat de german pellets minder as afval heeft en meer warmte geeft. Dit alles wel tegen een iets hogere prijs maar klopt het verhaal dat niet elke kachel even goed werkt met bepaalde pellets. Iemand ervaring hiermee. Zou toch graag weten welke nu het beste is plospan of german pellets?

    Hallo Donald,

    Welkom op het forum!
    Ik zal het hier maar voor de zoveelste keer herhalen: Wil je veranderen van pellets, ga dan een paar zakjes kopen en test ze uit, sommige kachels "lusten eender welke pellets, andere hebben daar wat meer moeilijkheden mee! Volgens mij zijn er veel goeie kxwaliteitspellets te vinden aan democratische prijzen, neus maar eens rond op dit forum.
    Prutsen aan de instellingen zou ik niet zomaar doen...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 5:37 pm


    welke de beste pellets zijn voor je kachel kan je zo maar niet zeggen hoor. Het is een kwestie van proberen welke pellet je kachel het liefste lust, al zijn er merken bij die elke pellet wel lusten. Dikwijls is het alleen de pellettoevoer die je moet wijzigen bij je kachel. Een goede raad die ik je kan meegeven is dat als je een goede pellet gevonden hebt van daar bij te blijven en niet constant te experimenteren met andere pellets!
    veel succes ermee.
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van bart b ma okt 17, 2011 9:09 pm

    Hallo

    Volgens mij zijn hardhout of eiken pellets een van de betere!

    Geven meer warmte, dus minder verbruik voor de zelfde warmte
    Tegen over denne pellets.

    En geven schoon grijze asse.

    Denne pellets geven zwarte assen.

    Grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 9:44 pm

    test vooraleer ge verandert!!!
    Je hebt 2 stromingen :
    1. de stroming die pellets met hout vergelijkt. Eik is een heel goede houtsoort om te branden in je houtkachel (hoog rendement, goede verbranding indien droog en vooral een lange verbranding vooraleer uw hout is opgebrand)
    2. de stroming waar ik mij bij aansluit. Een pelletkorrel moet op een heel korte tijd zijn intrensieke warmte kunnen afgeven aangezien deze geen 2 uur in de korf ligt. Dus is zachthout daarvoor ideaal ( spar, den).

    Volgens mij wordt het begrip hardhout in de pelletmarkt op die manier gebruikt gewoon en alleen maar omdat het woord EIK een goede connotatie heeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast ma okt 17, 2011 11:17 pm

    Ik denk wel dat hardhout pellets langer in de brandkorf verbranden en dus wel meer warmte afgeven, dat is toch het resultaat dat ik ondervonden heb. De pelllets die ik nu stook zijn een mengeling van hardhout en zachthout en mijn verbruik van pellets is wel degelijk gedaald, tegenover het gebruik van pellets met enkel zachthout.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van steven di okt 18, 2011 12:03 am

    hardhout brand iets langer, maar geven minder warmte af.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van bart b di okt 18, 2011 5:04 am

    Hardhout en eike pellets hebben meer kw waarde per kilo.
    Den 4,8 kw
    Eik 5,4 kw
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van steven di okt 18, 2011 7:58 am

    zachthout geeft het op kortere termijn af. hardhout doet er langer over


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast di okt 18, 2011 8:15 am

    Firestixx 100% inlands naaldhout en 5,3 Kw.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van ss di okt 18, 2011 11:14 am

    flament NV Staden schreef:test vooraleer ge verandert!!!
    Je hebt 2 stromingen :
    1. de stroming die pellets met hout vergelijkt. Eik is een heel goede houtsoort om te branden in je houtkachel (hoog rendement, goede verbranding indien droog en vooral een lange verbranding vooraleer uw hout is opgebrand)
    2. de stroming waar ik mij bij aansluit. Een pelletkorrel moet op een heel korte tijd zijn intrensieke warmte kunnen afgeven aangezien deze geen 2 uur in de korf ligt. Dus is zachthout daarvoor ideaal ( spar, den).

    Volgens mij wordt het begrip hardhout in de pelletmarkt op die manier gebruikt gewoon en alleen maar omdat het woord EIK een goede connotatie heeft.

    Ik deel deze mening.
    Groeten,
    ss
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van bart b do okt 20, 2011 3:36 pm

    Hey steven,

    Als hardhout er langer over doet dan ben je zuiniger bezig.

    Hardhout of eik geven meer kw dan naaldhout dat is nu eenmaal zo.

    Denne hars zet zig vast in de rookgas kanalen van een pelletkachel.
    Daarom is het van belang bij een pelletkachel u groot onderhoud zeker ieder jaar te laten doen
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van ss do okt 20, 2011 4:22 pm

    hkybmw schreef:Hey steven,

    Als hardhout er langer over doet dan ben je zuiniger bezig.

    Hardhout of eik geven meer kw dan naaldhout dat is nu eenmaal zo.

    Denne hars zet zig vast in de rookgas kanalen van een pelletkachel.
    Daarom is het van belang bij een pelletkachel u groot onderhoud zeker ieder jaar te laten doen

    Dennehars in de rookgaskanalen????????????????????????
    Van met pattex gelijmde pellets misschien?
    Dit lijkt me een zeer merkwaardige stelling, ik heb de voorbije jaren nog geen hars in de rookgaskanalen van mijn Saey Neema gevonden...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast do okt 20, 2011 4:28 pm


    Al eens nagedacht over het feit dat hardhoutpellets langer branden,en de pellettoevoer wat gaat ge daar meedoen?;als ge deze niet bijregelt gaat uw brandkorf vlug verzadigd geraken(te vol) en heb ge veel aanslag oa op ruit -rookkanaal-rookontwikkeling in de kachel
    ik zeg" schoenmaker blijft bij uw leest" en raadpleeg uw verdeller over het gebruik van de pellets en afstelling kachel
    vrg dvwdvw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast do okt 20, 2011 4:31 pm

    Hardhout of eik geven meer kw dan naaldhout dat is nu eenmaal zo.

    Volgens de eerdere stelling eik 5,4 Kw, Firestixx 100% naaldhout 5,3 Kw.
    Ik gebruik eiken pellets in mijn pelletgrill, niet vanwege de kalorische waarde maar vanwege de smaak. Mijn kachel lust ze niet in ieder geval.

    Denne hars zet zig vast in de rookgas kanalen van een pelletkachel.

    Zal het eens aan mijn vrouw vragen, die harst regelmatig. Overigens is de verbranding in de kachel nagenoeg compleet en verbrandt ook het kleine percentage hars.
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van bart b do okt 20, 2011 7:21 pm

    hey dvwdvw

    De meeste merken pelletkachels waaronder De Edilkamin Marea,
    Werken per stand tot een bepaalde rookgas temp.
    De Kachel regeld de pellet toevoer zelf tot de gevraagde temp berijkt is .
    dus als je pellets met minder kw waarde gebruikt dan heeft u kachel er meer nodig tot de temp te beruiken .

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 9:22 pm

    Bedankt allemaal voor de nodige informatie. Ik heb me dus een palletje german pellets aangeschaft en nu is het maar te hopen dat het goed werkt. Voorlopig verander ik dus nog niets aan de instellingen maar zodra ik merk dat er zich problemen voordoen zal ik mijn verdelen eens raadplegen. Bedankt alvast.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 10:30 pm

    De reden waarom ik eigenlijk van pellets wissel is niet zozeer het uittesten maar omdat ik met de plospan pellets toch redelijk veel asafval heb. Als het dag en nacht brand moet ik hem nog na een tweetal dagen zuiver maken omdat er dan teveel asafval in het bakje zit. Daar er bij de german pellets stond dat er heel weinig asafval is kreeg dat onder meer mijn voorkeur. Nu de kachel brand met germen pellets MAAR nu stel ik vast dat het asafval toch anders is, meer een soort van korrelachtig spul ipv het poeder van de plospan pellets. Kan het aan de pellets liggen of zie ik gewoon spoken?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gast wo dec 28, 2011 2:12 am

    Hier ben ik terug met mijn ervaring. De german pellets geven dus meer warmte af en dat merk ik serieus. Tegenwoordig krijg ik met stand één mijn heel appartement warm, soms zelfs te warm. Maar ik heb wel een ander probleem. Na maximum twee dagen is mijn korfje helemaal verzadigd. Hier en daar op dit forum lees ik dat men kan instellen hoe vaak de pelletkachel zijn eigen reinigt. Zou er dan toch iets aan mijn instellingen moeten veranderd worden?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van pedro wo dec 28, 2011 8:08 am

    De pelletkachel die zn eigen reinigt?Het vuurkorfje bedoelt u dan wss?Dat kunt u instellen en de tijd een beetje verlengen,maar of het veel gaat helpen...?Als je een koek hebt in je korfje moet je es je (trek) wat hoger zetten


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie Empty Re: Welke zijn de beste pellets voor de edilkamin cherie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:06 pm