Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 26 gasten

pepe911, polle90

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_lcapErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_voting_barErvaringen met Elite pellets  - Pagina 7 I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met Elite pellets

Ga naar beneden 
+46
Geert
mantas
bartdn
jelle
Luc B
Fleur
jorist
Annejanne
karentje
vinnus1
pellbox
marc
knoepken
louiza
peterman
nele
pedro
Denisdaf
Luc Melis
wvema
grossard.rob
krusty
porteman
av8647
antonio1980
Jellemina
st1300a9
jeanhup
colleken
eendracht
jpdp
Greenhorn
makhila
Auvin
patricvds
pol 2
trabbart
marnic
curleo
dxnature
stef123
Uthrex
Philip
steven
flair
turkoois
50 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo jul 29, 2015 6:09 pm

Mja,
Kan zijn. Maar tis wel vreemd dat die dat enkel met Elite tegenkomt. En als elke andere pellet geen problemen geeft zonder aparte afstelling...

Ikzelf ondervind met mijn Piazzetta MP973 vooral dat hij heel veel vervuiling aan het raam geeft met Elite en dat de schouwbuis vol roet zit. Dit na minder dan 1 pallet Elite pellets.

Wie moet ik gaan vragen om mijn pelletkachel af te regelen voor Elite pellets, als zelfs de officiële Piazzetta verdeler het al niet doet? Zelf kan je trouwens niets instellen, voor zover ik weet.
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo jul 29, 2015 6:26 pm

Als deze persoon ziet wat hier weg gaat met de groepsaankoop zal hij zeker niet blij zijn,er gaat hier heel wat aan zijn neus voorbij.Indien iedere verkoper de normale winstpercentage zou handhaven zouden er hier niet zoveel verkocht worden.Maar de meeste denken als we de kachel hebben verkocht komt de goedgelovige man wel vanzelf met de geldbeugel.
Het zou nu natuurlijk ook kunnen dat het hier gaat om iemand die meer zaken wil doen met de Elite hoofdverkoper omdat hij ziet dat die rechtstreeks aan het pelletforum verkoopt.Wat ook zou kunnen dat hij (ik wil hier zeer voorzichtig zijn)op het forum niet direct zijn gading heeft gevonden en het een doorn in het oog vindt.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo jul 29, 2015 8:26 pm

@robindemey: neem eens kontakt met invoerder persempre voor de kachel af te stellen als de verkoper dat niet wil of kan.
wie is uw verkoper eigenlijk? want volgens mij komen alle negatieve uitspraken en problemen met elite altijd van dezelfde...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptydo jul 30, 2015 8:54 am

@vinnus1: Kan allemaal wel zijn. Feit is dat hij zelf meerdere klanten heeft moeten depaneren na het stoken van Elite. Dat hij geen garantie wil geven als je Elite brand (maar wel elke ander pelletmerk). Dat hij zelf enorm veel pelletkachels verkoopt en dat hij meer dan genoeg werk heeft daarmee en met zijn verkoop van pellets.

@erwin: Bedankt voor de tip. Ikzelf kocht de kachel tweedehands (was slechts 1 seizoen gebruikt). De originele verkoper heeft daar niet echt iets mee te maken uiteraard.
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptydo jul 30, 2015 1:08 pm

Vind ik persoonlijk allemaal heel eigenaardig het antwoord op de vraag,maar ga hier zeker niet verder op in,heb er mijn idee over. Basketball kampvuur

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
stef123


Man Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyvr jul 31, 2015 8:25 am

Een andere opmerking: MAG een verkoper dit wel? maw MAG hij wel een bepaald merk pellets uitsluiten?

Stel je voor dat je een nieuwe auto koopt en dat je garage zegt: als je Total benzine tankt vervalt je garantie.....
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyvr jul 31, 2015 1:22 pm

voor de fabrieksgarantie gelden de voorschriften van de fabrikant in de handleiding.
meestal spreekt men algemeen over DINplus of ENplus gekeurde pellets.
als iemand ooit iets specifiek over elite in zijn handleiding leest mag hij het zeker laten weten...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 913
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyvr jul 31, 2015 9:43 pm

Hoi,

Een aangetekend schrijven sturen waarin je:
1) verwijst naar de garantievoorwaarden
2) je garantie bewijst
3) je vermeld elite te gebruiken en zo de din/en richtlijn naleeft.
4) Een schriftelijke reactie vragen.

Eens zien als hij dit op papier wilt zetten...

Doet hij dat heb je een grote stok achter de deur,
Fod Economie, Elite en hoofdverdeler eens een kopij bezorgen

_________________
Mcz Aki Hydromatic 18m2
Edilkamin Moon 11KW Te Koop
Pellets: Verschillend onder 4€

12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

Dj-Sets (House)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptydo sep 10, 2015 12:02 pm

Ik stel hiermee mijn 2 kachels ter beschikking,aan de mensen die zich de daver op het lijf hebben laten jagen of zijn gaan twijfelen door mensen die,ofwel er helemaal niets van kennen en toch door een bepaald merk dealer zijn mogen worden om welke reden dan ook,of het laken naar zich trekken en zo een forum als dit haten.
Ik stook met mijn Marea nu mijn 4e winter(is 6 jaar en nog geen kosten gehad) in met elite en met mijn Nestor Martin ook.Ik heb hier niets maar dan ook niets te verdedigen voor niemand maar wil aantonen dat er niets mis is met Elite en het zeer goede pellets zijn prijs/kwaliteit.Ieder die mij een seintje geeft kan bij mij komen kijken naar mij kachels en die zijn nog als nieuw.In het stook seizoen brandt de Marea 24/24,er staan nu 24210 uren op de teller ,is 3 keer in alarm geweest door geen pellets.En niet te vergeten ik stook ook nog eens 15 tot 18% zuiniger tegen vroeger de makro pellets.
Er word jaarlijks onderhoud gedaan door mezelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: elite pellets   Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyma sep 14, 2015 3:13 pm

Net onderhoud laten doen van mijn Ecoteck Sara kachel door Avantis. Ik vroeg de techniekers of ik een andere instelling zou nodig hebben met de Elite pellets (ik gebruikte tot nu agripellets van Colruyt waarvan techniekers zegden dat dat een goede pellet is). Ze vreesden dat ik de kachel zou kapot branden met de Elite pellets gezien het hardhout gedeelte. Men zei me dat de platen in de kachel soms helemaal krom komen te staan doordat de pellets een veel te hoge temperatuur geven. Toen ik zei dat er een din+ label is kreeg ik als antwoord dat ze dat er allemaal zomaar op zetten. Hun ondervinding leert dat pellets uit groepsaankopen meestal niet goed zijn. Ben nu wat bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt maar gezien zoveel mensen de pellets gebruiken en terug willen, hoop ik dat mijn vrees onterecht is ?
Terug naar boven Ga naar beneden
mantas
Pellet
Pellet
mantas


Man Aantal berichten : 106
Leeftijd : 57
Registration date : 19-11-11

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyma sep 14, 2015 7:10 pm

Ik brand al 4 jaar met hardhoutpellets, ook al eens 2 paletten elite gebrand, geen enkel probleem voor mijn kachel.

_________________
Edilkamin Funny-okt 2011
-Green energy
-Comfort pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo okt 21, 2015 2:12 pm

is er al iemand aan het stoken met de elite pellets van de laatste groepsaankoop?
ervaringen mogen altijd gepost worden...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptydo okt 22, 2015 6:31 pm

Wij zijn ze al volop aan het stoken :-) .

In het verleden hebben we steeds bioflam gestookt dus hier mijn bevindingen tov bioflam pellets:
Vergelijkbare warmte afgifte, iets meer assen en iets meer koekvorming.

Mvg,
Dries





Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptydo okt 22, 2015 6:34 pm

hoe zou het komen dat iemand koekvorming heeft en de andere een zuivere branderpot ,dit met dezelfde elite pellets ??

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptydo okt 22, 2015 7:05 pm

teveel pellets tov. hoeveelheid lucht die door de brandpot stroomt.
(slecht afgesteld, versleten deurkoord, schoonblazen van de brandpot wat niet goed werkt, enz...)

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyzo feb 28, 2016 9:20 pm

Bij mij kachel Accentra is dit heel makkelijk te zien, primaire lucht toevoegen of minderen.
Indien ik meer dan 60% geef heb ik een koek en ga ik over 75% heb ik er om U tegen te zeggen,ga ik onder 50% heb ik helemaal geen koek met mijn Elit. Ik moet hier nog wel bij vertellen dat het hier wel over de minimum pellettoevoer gaat zelfs iets minder dan één.
Bij  mijn Nestor nooit koek met Elite.

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: elite pellets   Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo maa 02, 2016 8:20 am

Ik gebruik hier Elite pellets in mijn italfuoco 10 KW. Totaal geen last van koek. Ruit blijft prima schoon en het asgehalte is ook minimaal. De ruit wordt een beetje wit na een dag branden. Volgende dag even een keukepapiertje erover en hij is weer brand schoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
curleo
Pellet
Pellet
curleo


Man Aantal berichten : 130
Registration date : 09-03-12

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo maa 02, 2016 7:44 pm

@vinnus1

u heeft dus meer koek bij hogere luchttoevoer? of begrijp ik dit verkeerd...ik dacht dat het echter net omgekeerd is

_________________
Edilkamin 'Brio'8kW
Elite pellets ...tevreden & geen stof!
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo maa 02, 2016 7:49 pm

Ja zo is dat,maar kan niet zeggen of dit bij jouw ook zo is.Bij mij is dit heel andere verbranding dan in een gewone pelletkachel.Wij kunnen alles manueel verzetten zonder met parameters te moeten prossen.

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo maa 02, 2016 7:53 pm

in dit topic staan enkele filmpjes hoe de toevoer en de verbranding bij harman gebeuren.
het regelpaneel van vinnus1 lijkt een beetje op een cockpit van een vliegtuig. Smile

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptywo maa 02, 2016 7:58 pm

Als er koekvorming is ontstaat die onderaan juist voor de vijzel in. Als er veel lucht is kan die wel degelijk heel hard worden waar ik goed op moest steken. Maar nu geen enkel probleem meer. Is met geen woorden te beschrijven hoe lief ze wel is en goed ze zich laat leiden. Echt een droom van een kachel.

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyzo sep 18, 2016 11:18 am

Ik ben tot heden zeer tevreden geweest over Elite pellets (dacht ik toch).Maar onlangs had ik de hulp ingeroepen van mijn verkoper de mijn Harman Accentra had verkocht.Ik heb in deze persoon een heel groot vertrouwen en verteld bij mijn weten ook nooit onzin.Ik heb mijn nieuwe kachel sinds januari 2016,dus nog geen 5 maand mee gestookt.Deze kachels zijn dan ook nog geen chineese brol en niet de goedkoopste.De installateur trekt mijn valletje van de de pelletbak open en zegt,kijk eens naar je wanden,die zijn op sommige plaatsen al goed aan het roesten.Nu komt het ,ik wist nl.wel dat ik altijd heel veel condens had aan het glas van mijn voorraadbak (heb dit nog aangehaald hier op het forum in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] ) en dacht dit komt door de temperatuur schommeling van mijn loods waar de pellets zijn opgeslagen naar de warme temp. in huis.
De overgrote meerderheid van pelletkachels heeft ook geen vacuum pelletvoorraad,bij de meeste kan het damp ontsnappen,bij mijn kachel mag er geen lucht ontsnappen.Nu heb ik de vochtigheid laten bepalen met een geijkt toestel en kom helaas op bijna 16.8 uit dat ik wel heel hoog vind.Nu begrijp ik wel sommige verkopers dat ze ze zeggen Elite daar stook je je kachel mee stuk.Zuurtegraad hoog (tropisch hardhout) vochtig daar moet dan ook geen tekeningetje bij worden gemaakt.Ik nodig dan ook GBS uit om eens te komen kijken naar de schade op een kachel die amper 4 à 5 maand heeft gebrand.Voor mij nooit nog Elite.
Ik veronderstel dat dit wel voor veel mensen de ogen zal openen die dit niet wisten en ook in de pelletbak niks zien maar wel geleidelijk schade krijgen aan de kackel bv.aan de branderkorf of andere stukken .
Langzaam zullen wij wel leren wat goed is voor ons en de kachel en wat slecht is.

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
Greenhorn
Pellet
Pellet
Greenhorn


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 70
Registration date : 07-08-12

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyzo sep 18, 2016 1:14 pm

Ik vind dat een raar verhaal dat het roesten van je voorraadbak door Elite pellets zou komen. Pellets zijn EN- gekeurd en het hout gebruikt voor de pellets komt uit Franse bossen. Installateurs leggen gebreken aan kachels nogal rap bij de pellets.
Mogelijke oorzaak van het roesten van een kachel kan vochtige buitenlucht zijn. Waar wordt de verbrandingslucht aangezogen? Beter aanzuigen uit een andere niet-vochtige goed verluchte binnenruimte. Ik heb eens een verhaal gelezen -met foto's- op het Franse pelletforum van een Rika Como die na zes maand bijna doorgeroest was door vochtige buitenlucht. Heb tot nu toe reeds vijf palletten Elite verbrand en branderkorf ziet er nog als nieuw uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyzo sep 18, 2016 1:42 pm

Ongeveer 7000kg Elite gestookt zonder problemen. Pellets worden hier gewoon in een houten blokhut opgeslagen 's winters.  Is die gemeten vochtigheid in je kachel of van je pellets? Ik denk dat je nu overal wel een hogere luchtvochtigheid meet want er wordt niet gestookt.
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyzo sep 18, 2016 4:17 pm

Elite uit Franse bossen is dikke boelsit. Elite is tropisch afval hout dat opgehaald wordt bij West-Vlaamse en Franse houtverwerkers trappen ,ramen enz en hier in Belgie zelf in zakken wordt afgevuld.
Ik schreef dat het vocht gemeten is in het hout en niet in de ruimte en zei ook dat er een groot verschil is tussen een gewone pelletbak en een vacuum van Harman.
Ik heb twee kachels een Harman Accentra en een Nestor Martin waar ik in deze laatste ook gedurende enkele jaren nooit problemen heb gehad omdat ik het ook niet wist en het vocht bij opwarming lichtjes weg kan komen langs allerhande klein gaatjes. Ik was vroeger heel tevreden over Elite tot ik er met mijn neus ben ingevreven.

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Emptyzo sep 18, 2016 9:26 pm

wat ik altijd eigenaardig vind bij dergelijke post (vanwaar of van wie die nu ook mag komen) is dat er plots 1 persoon op 1000 een groot probleem met een bepaalde soort pellets ondervind.
ik beweer ook niet dat er geen probleem is ,maar om onmiddelijk dergelijke conclussie te trekken vindt ik er toch wat over,ik stook ook al een drietal jaar met elite en had ook grote problemen met doorgebrande branderkorf !!!............maar bij mijn dochter haar kachel gebeurde er helemaal niets met de zelfde pellets......dus lag de oorzaak ergens anders,niemand wist raad tot ik de oorzaak toevallig ontdekte en ik eigenlijk de constructeur met de vinger moet wijzen
ieder merk heeft zen goeie en zwakke punten ,wat hier uit vele topic s al ZEEER duidelijk naar voor is gekomen ......

allen een goed stookseizoen gewenst.....


_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Elite pellets    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met Elite pellets
Terug naar boven 
Pagina 7 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verkooppunten Elite-pellets
» Ervaringen German pellets
» Ervaringen met Bioflam pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Elite Pellets-
Ga naar: