Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 42 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 42 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van Gast vr nov 11, 2011 11:37 am

    Beste Forum gebruikers,

    Ik ben Joris en heb een pelletkachel van Cadel.

    Nu zijn mijn volgende problemen.

    -Als de kachel opstart loopt telke malen het bakje bomvol en start niet op,
    hij blijft pellets toevoeren maar hij brand niet ?

    -Ook moeten wij ELKE dag de assen verwijderen omdat deze VOL VOL zit? is dit normaal?

    mijn zonen hebben tevens een kachel maar dan kleiner en zei moeten dit maximum
    2x in een week tijd doen ?

    we hebben ook gekeken als de kachel dan brand da deze veel as omhoog gooid telke malen redelijk grote stukken ?

    mvg Joris , hoop dat jullie me kunne helpen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Re: Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van Gast vr nov 11, 2011 11:49 am

    Hallo,

    Het lijkt mij aan de kwaliteit v.d. pellets te liggen, gebruiken uw zoons hetzelfde merk?


    Groet,

    Bert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Re: Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van Gast vr nov 11, 2011 11:52 am

    Hoi Bert,

    bedankt voor de snelle reactie.
    Ja deze gebruiken hetzelfde merk namelijk PLOSPAN.

    mvg Joris
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Re: Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van Gast vr nov 11, 2011 12:03 pm

    Als u op Plospan zoekt zult u zien dat er verschillende ervaringen zijn, (toch meestal niet erg positief) het is wel apart dat uw zoons geen klachten hebben.
    Ik zou eens even proberen met een ander merk.

    Misschien heeft iemand anders nog andere tips?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Re: Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van steven vr nov 11, 2011 12:08 pm

    probleem ligt niet echt bij de pellets. dat is een verhaal die veel te veel wordt verteld.

    Begin met de pellettoevoer tijdens de opstartfase te verminderen en de luchttoevoer iets te verhogen.

    Heeft de kachel een groot onderhoud gehad en is er geen obstructie in de schouw?

    Probeer eens een ander merk pellets, mogelijk geven die minder assen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Re: Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van turkoois vr nov 11, 2011 7:56 pm


    Hallo Joris,

    Welkom op ons forum,

    Heb je deze problemen al lang of is dit pas begonnen? Heb je sinds kort andere pellets? Of heb je de parameters van de kachel veranderd, waardoor dit probleem is ontstaan?
    Als de kachel eenmaal brandt, worden er dan ook teveel pellets aangevoerd of alleen maar bij het opstarten?

    Voor wat betreft het omhoog gooien van grote stukken as, denk ik eerder dat de extractie te hoog staat en dat er misschien ook teveel pellets worden aangevoerd.
    Voor wat de extractie betreft, is het van belang om te kijken of er tijdens het branden geen vonkenregen te zien is. Dit mag volgens mij alleen, een klein beetje, zijn op het moment dat er nieuwe pellets in het branderpotje vallen. De extractie zo proberen te regelen zodat de brandende pellets in het branderpotje als het ware aan het dansen zijn, maar er net niet uitgeblazen worden. Bij een goede verbranding zal de vlam een lichtgele kleur krijgen met blauwe vlampunten. Dan heb je een optimale verbranding.

    Ook niet onbelangrijk is dat de schouw geveegd is en voldoende trek heeft.

    Veel succes,

    Groetjes,

    Chris (turkoois)



    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.

    Gesponsorde inhoud


    Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?  Empty Re: Cadel Kachel, Start niet, + elke dag bomvol met as?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 7:43 pm