Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    klachten rika topo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty klachten rika topo

    Bericht van Gast do jun 07, 2012 12:27 pm

    hoi,
    heeft iemand slechte ervaringen met de rika topo ?
    stalen rooster (boven) helemaal vervormd, achterwand gebarsten, glaasje (al 1x vervangen) niet proper te krijgen, soms veel lawaai. Kachel aangekocht eind november.

    groetjes,
    ik
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van pedro do jun 07, 2012 7:08 pm

    Beste,

    rika staat bekend als een degelijk merk....Hebt u uw klachten al es voorgelegd aan uw installateur/verkoper?

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van Gast do jun 07, 2012 9:30 pm

    heb ik gedaan, ze zijn blijkbaar al een half jaar een oplossing aan het zoeken.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van pedro do jun 07, 2012 9:37 pm

    waar hebt u de kachel gekocht?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Topo start niet

    Bericht van Gast vr jun 08, 2012 12:04 pm

    Ik heb gisteren een nieuwe Rika Topo in gebruik genomen.
    Prachtige kachel, maar al na de installatie bleek het voor de installateurs toch vrij lastig en tijdrovend om de kachel op te starten. Gisteren na enkele uren branden, uitgeschakeld.
    Deze ochtend 2 sec gedrukt op de startknop, maar er gebeurt niets het scherm toont "Easy Off" en dat blijft zo.
    Genoeg pellets in het reservoir. De Topo heeft een standaard startsysteem, dus geen bijkomende programmeerbare aan en uitschakeling.
    Probleem zal vermoedelijk aan mij liggen? Fabrikant heeft goede reputatie.
    Heeft iemand raad?
    Dank bij voorbaat!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van Gast vr jun 08, 2012 6:09 pm

    Ik noem liever geen naam, maar heb wel de indruk dat deze mensen echt wel hun best doen maar dat het probleem bij de fabrikant ligt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Topo start nu wel!

    Bericht van Gast vr jun 08, 2012 9:55 pm

    Inmiddels is de leverancier gekomen en heeft vastgesteld dat bij de nieuwste versie van de Topo het starten onmiddellijk begint na drie-maal achter elkaar op de startknop drukken.
    Probleem, voor zover dit een probleem mag worden genoemd, is hiermee opgelost.
    De kachel brandt zeer goed.
    Wel jammer dat wij in deze tijd van het jaar blij moeten zijn met een kachel die goed brandt!
    Waar blijft de opwarming van de aarde?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van Gast zo jun 24, 2012 10:27 pm

    heb al bijna 2jaar een topo in gebruik , volgens mij is dit een nagel aan de doodskist van rika , kan wel meedelen dat rika er alles aan doet om de topo inorde te krijgen , ze passen constant verbeteringen toe , onlangs nog nieuwe software geinstalleerd nu geen easy 30 meer maar heat 30 en de firma waar ik ze van gekocht hebt (prima service) melde me dat ze voor september nog eens lang komen voor een nieuwe update + aanpassing (iets boren) en nieuwe ruit waardoor er weer een aantal kinderziektes weg zullen zijn , topo is gewoon een brok vol kinderziektes volgens mij langs de andere kant steeds prima service (kosteloos) veel warmte ++++ , alsook top service van importeur en mijn kacheldealer , bezit ook een rika memo gelijkertijd gekocht en top rika kwaliteit tot hiertoe geen enkel mankement en zoals ze bezig zijn om de topo op punt te krijgen ben ik ervan overtuigd dat rika hier zeker gaat in lukken
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van ZaurusUser zo nov 25, 2012 5:37 pm

    Is dit probleem intussen al in orde gekomen ?
    Ik heb ook een vuile binnenruit die niet meer proper te krijgen is, volgens de leverancier wachten ze nog op een oplossing van de hoofdzetel.
    (Gebarsten stenen en een vervormde brandplaat heb ik niet)


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van Gast zo nov 25, 2012 5:59 pm

    heb onlangs nieuws gekregen van de dealer , deze komt op maandag 3 december stenen + ruit + brandplaat vervangen in garantie + nieuwe firmware erop zetten , zoals eerder gemeld rika heeft al zeer veel problemen gehad met de topo maar tot hiertoe steeds onder garantie in orde gebracht langs deze weg nogmaals top service van rika en zeker mijn dealer die steeds uit zichzelf alles regeld gewoonweg super
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van ZaurusUser zo nov 25, 2012 6:03 pm

    Blij dat te horen !
    Hopelijk komen deze aanpassingen nu ook bij de andere Topo's terecht. Ik bestelde een nieuwe binnenruit in maart, maar moest wachten op de aanpassingen die van Rika in aantocht waren .... De Sint zal ze dus meebrengen ...


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van Gast zo nov 25, 2012 7:11 pm

    de werkzaamheden zouden +- één uurtje duren ,het is inderdaad zo dat de dealer me gebeld heeft in juni dat hij ergens in juli zou langskomen voor de update van de topo , hij heeft dit moeten annuleren wegens uitstel van rika dus het is nog maar recent dat rika hem alle nodige info gegeven heeft want ik had zelf al eens gepolst bij hem in september omdat het nieuwe stookseizoen eraan kwam , beter laat dan nooit uiteraard blijft toch wel goede service van rika

    Gesponsorde inhoud


    klachten rika topo Empty Re: klachten rika topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu za apr 27, 2024 8:29 pm