Onze Topo gaat zijn 2de seizoen in en na de wijzigingen die verleden jaar door de hoofdverdeler werden uitgevoerd hebben we weinig of geen klachten meer gehad. De vorige winter was trouwens ook niet zo bijzonder meer na eind februari dus heeft de Topo niet echt "onder druk" gestaan. Ondertussen staat de Topo dit seizoen al een maand of 2 terug te branden en zitten we met een toenemend storend lawaai (zeg maar kabaal). De kachel begint bijwijlen letterlijk te ratelen en te kraken dat het horen en zien vergaat, soms kort, soms lang.
Ik heb het nu al een tijdje geobserveerd en denk dat ik eventuele problemen met de wormschroef kan uitsluiten (vermoed ik toch). Aangezien er in de Topo niet al te veel bewegende onderdelen zitten is er niet veel keuze. Het geluid komt en gaat echter niet parallel met de activiteiten van de ventilator. Het toestel wordt regelmatig gereinigd en onderhouden en ook daar heb ik tot nu toe niks bijzonders opgemerkt. De installateur is al verwittigd en komt één van deze dagen langs.
Zijn er Topo- bezitters die reeds hetzelfde hebben gehoord of voorgehad ?
groeten
buzzard