van guy buekers Vandaag om 18:47
Hallo lezers van dit bericht,
December 2007 kochten wij een kali-kachel 8kw en hadden er meteen problemen mee dat het brandpotje overvol kwam na cleanbeurt en de voorraadbak zat ook nog vol met pellets en toch kwam er op ons display NO PELLETS.
De verkoper wist geen raad en liet de invoerder de firma saey in februari naar onze kachel kijken. De technieker verving de display en twee jaar werkte onze kachel supergoed dag en nacht zonder problemen. Elk jaar werd er na het stookseizoen een groot reinigingsritueel uitgevoerd volgens de beschrijving van de fabrikant en dit jaar dus ook, maar vanaf eind september valt onze kachel gemiddeld 3 tot 4 keer uit. Saey komt uiteraard en probeerd dit op te lossen, doch heb nog steeds geen resultaat. de parameters zijn al veranderd, ze zeggen dat de schouw te zeer trekt(?) (is dezelfde als 2 jaar geleden nochtans) pelets zouden niet goed zijn (?) stook nog dat wat over is van vorig seizoen en ook nieuwe geprobeerd... Kocht de afgelopen twee jaar pellets van de groene kachel.
Wie maakte zoiets gelijkaardig mee? Wie kan me helpen? straks is het winter en dan zitten we in de kou! het kan toch niet zijn dat een kachel van december 2007 nu al kapot is.
Een verdeler vertelde me wel dat er meerdere problemen zouden zijn met kalikachel is dat zo?
AUB help me
Met vriendelijke groeten,
Guy.