Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
jeanhup
Fleur
pol 2
Philip
Uthrex
steven
erwin
11 plaatsers

    Saey Neema error

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Saey Neema error

    Bericht van ss wo feb 02, 2011 3:14 pm

    Eigenaardig fenomeen; sedert de vervanging van de rookgassensor, na iedere kuisbeurt van de brandkamer (as verwijderen, mandje kuisen), start ik de kachel (de pelletcontroller staat op 23.5°) en alles verloopt normaal, maar bij 22° ongeveer begint hij een "cleanbeurt", waarop hij in error gaat. De pelletcontroller efkens uit/aanzetten en dan verloopt alles terug normaal... Alle dagen stipt starten, als de temperatuur bereikt is stipt stoppen... Alles blijft normaal tot na de volgende kuisbeurt en dan weer hetzelfde scenario!
    Iemand een idee? Een Neema-bezitter die hetzelfde al voorhad? Cyrre? Windaddict? Uthrex? Nicky?
    Heb al alles nagezien, maar ik vind nergens een abnormaliteit.
    De kachel brandt nu (verder uitstekend) constant met Cleanfire van de Makro
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 3:28 pm

    ss schreef:Eigenaardig fenomeen; sedert de vervanging van de rookgassensor, na iedere kuisbeurt van de brandkamer (as verwijderen, mandje kuisen), start ik de kachel (de pelletcontroller staat op 23.5°) en alles verloopt normaal, maar bij 22° ongeveer begint hij een "cleanbeurt", waarop hij in error gaat. De pelletcontroller efkens uit/aanzetten en dan verloopt alles terug normaal... Alle dagen stipt starten, als de temperatuur bereikt is stipt stoppen... Alles blijft normaal tot na de volgende kuisbeurt en dan weer hetzelfde scenario!
    Iemand een idee? Een Neema-bezitter die hetzelfde al voorhad? Cyrre? Windaddict? Uthrex? Nicky?
    Heb al alles nagezien, maar ik vind nergens een abnormaliteit.
    De kachel brandt nu (verder uitstekend) constant met Cleanfire van de Makro
    Groeten,
    ss

    al eens opgestart zonder de controller
    of met deze op 22graden


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss wo feb 02, 2011 3:31 pm

    erwin123 schreef:
    ss schreef:Eigenaardig fenomeen; sedert de vervanging van de rookgassensor, na iedere kuisbeurt van de brandkamer (as verwijderen, mandje kuisen), start ik de kachel (de pelletcontroller staat op 23.5°) en alles verloopt normaal, maar bij 22° ongeveer begint hij een "cleanbeurt", waarop hij in error gaat. De pelletcontroller efkens uit/aanzetten en dan verloopt alles terug normaal... Alle dagen stipt starten, als de temperatuur bereikt is stipt stoppen... Alles blijft normaal tot na de volgende kuisbeurt en dan weer hetzelfde scenario!
    Iemand een idee? Een Neema-bezitter die hetzelfde al voorhad? Cyrre? Windaddict? Uthrex? Nicky?
    Heb al alles nagezien, maar ik vind nergens een abnormaliteit.
    De kachel brandt nu (verder uitstekend) constant met Cleanfire van de Makro
    Groeten,
    ss

    al eens opgestart zonder de controller
    of met deze op 22graden

    Zonder controller: neen, want dan moet ik hem in de kachel van het moederbord afkoppelen en dat is mij voor de moment teveel! Ik heb teveel ander werk (mantel moet eraf heel kwaad ).
    Met de controller probeerde ik wel al op 23,23.5, 24,24.5 en 25°, zelfde fenomeen...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 3:39 pm

    deed hij vroeger die cleanbeurt ook juist voor bereiken temp,
    zie je iets speciaal als hij uitvalt dan,
    welke fout geeft hij dan aan

    als ik het goed begrijp verlopen de cleanbeurten daarna normaal


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss wo feb 02, 2011 3:51 pm

    Die eerste cleaning gebeurt dus veel te vroeg en gaat hij in error. Hij geeft enkek aan: "error". Mijn idee is eigenlijk dat hij in Clean-mode gaat terwijl hij vollenbak aan het branden is, de sensor meet een veel te hoge rookgastemperatuur aan de uitgang en de kachel slaat in alarm... Maar dat is logisch denken en dergelijke fout heeft niet altijd met logica te maken he... Ik hoopte dat iemand al iets dergelijks voorhad...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 7:09 pm

    ss schreef:Die eerste cleaning gebeurt dus veel te vroeg en gaat hij in error. Hij geeft enkek aan: "error". Mijn idee is eigenlijk dat hij in Clean-mode gaat terwijl hij vollenbak aan het branden is, de sensor meet een veel te hoge rookgastemperatuur aan de uitgang en de kachel slaat in alarm... Maar dat is logisch denken en dergelijke fout heeft niet altijd met logica te maken he... Ik hoopte dat iemand al iets dergelijks voorhad...

    SS is die cleaning niet gewoon dat de kachel zich terug uitzet omdat de rookgastemp niet gehaald word,
    Volgens mij is het die nieuwe rookgassensor die niet juist gecalibreerd staat en een iets andere waarde doorgeeft aan de print, waarschijnlijk een lagere waarde dan de echte waarde.
    Meestal is er een parameter waarmee je dit kan bijstellen.

    Als je de rookgastemperatuur uitleest tijdens de werking en je weet de oude waarden nog van de andere sensor dan zie je of er afwijking is.

    Bij de tweede opstart en nadien tijdens de werking zal de kachel altijd nog warm genoeg zijn om de temperatuur te halen.





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 7:24 pm

    SS, ik zou je graag helpen maar ik werk zonder pelletcontroller (hoe minder elektronika hoe liever).
    Ik heb de fout nog niet voorgehad. Volgens mij is het net je controller die storing geeft.
    Good Luck !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 7:42 pm

    SS bekijk eerst s de meetwaarden van de rookgas die deze sensor aangeeft Shocked


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 11:01 pm

    De rookgassensor of ondertemperatuursensor kan geen waarden geven.
    Ik heb de mijne kapot gekregen en zo kon ik zien hoe hij in elkaar zit.
    Binnenin zit er een plat, rond bi-metaal de grote van 2 cent. Dit schijfje kan bol of hol staan. Naargelang de warmte.
    In koude toestand duwt het schijfje tegen een dun staafje die op zijn beurt een contact open duwt. (schijfje bol.)
    Bij verwarming gaat het schijfje over van bolle naar holle toestand en sluit via het staafje het
    contact. Heel simpel. Ik denk dat de overtemperatuurbegrenzer eveneens met een bi-metaal werkt. Niets meer.
    Hoe de luchtsensor werkt zal ik deze lente uitvissen als ik hem reinig.

    Nog beknopt het volgende uit de handleiding.

    FOUTMELDINGEN AANSTURING
    Als de kachel niet door het programma wordt uitgeschakeld,
    maar door bv.
    -overtemperatuursensor in werking gesteld,
    -ondertemperatuursensor(rookgassensor) in werking..
    -luchtsensor in werking...
    verschijnt de foutmelding op het
    display:„Err“ (Error).
    Na een foutmelding
    moet de oorzaak vastgesteld worden en de
    storing worden verholpen.
    Hierna kan de kachel door het drukken op
    de “ON/OFF” toets opnieuw worden
    ingeschakeld.

    Dus met 1 van die 3 kan er iets schelen.
    Ofwel, nr 4, de pelletcontroler of
    de kamertemperatuursensor dus(thermostaat)
    Maar daar heb ik geen ervaring mee,
    Ik zeg wel kan er iets schelen, het kan bv. ook de bedrading sensors zijn(slecht contact)


    Ik zou als amateur doe het zelver, het volgende doen,
    De sensors één voor één overbruggen, bedrading los en een gesloten contact maken.
    In de veronderstelling dat voor het blijven branden de sensors allemaal een gesloten
    contact moeten vormen. Dit denk ik toch....
    Bij overbruggen van mijn rookgassensor blijft de kachel ook perfect verder werken.
    Hij werkt nog altijd zonder.(De nieuwe is besteld.)
    Als de kachel bij één van die overbruggingen verder brandt heb je de dader.
    Zo ook met de pelletcontroler. 't is wat prutswerk, ik weet het ...

    Je kan ook gewoon de installateur laten komen.. Wink

    gr,
    cyrre
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 11:31 pm

    cyrre is er dan geen sensor die waarden doorgeeft, dat moet toch zijn.

    ik dacht dat die bij SS vervangen was toen,
    omdat het probleem nu alleen bij een volledig koude opstart komt, denk ik aan een verkeerde calibratie van die sensor,

    de sensoren gelijk je zegt die aleen opendicht geven kunnen daar geen invloed van hebben koude of warme opstart


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 12:14 am

    erwin123 schreef:cyrre is er dan geen sensor die waarden doorgeeft, dat moet toch zijn.

    ik dacht dat die bij SS vervangen was toen,
    omdat het probleem nu alleen bij een volledig koude opstart komt, denk ik aan een verkeerde calibratie van die sensor,


    Een tijdje voordat ik de rookgassensor of ondertemperatuursensor in de vernieling heb geholpen
    heb hem eens getest. Hij was dan bedolven geweest met roet en had daardoor geen warmte
    gedetecteerd binnen de 21 minuten opstarttijd. De kachel schakelde dan ook uit. Met cleaning erbij.
    Dit is nu eenmaal de manier van uitschakelen. De display toonde dan ook een "error".
    Daar ik niet zeker was dat de sensor kapot was, door het roet dus, legde ik hem op
    een warme kookplaat in de keuken. Ik hoorde een klik,(bi-metaal) en kon met een
    ohmmeter vaststellen dat het contact van open naar gesloten was overgegaan.
    Hij werkte dus nog. Hoe hij er van binnen uitziet heb ik al beschreven dus.
    Het is gewoon een thermisch contact waarvan je niet kan regelen bij welke temperatuur het contact moet sluiten.
    Het bi-metaal reageert op een bepaalde temperatuur en dit is het.


    Laatst aangepast door cyrre op do feb 03, 2011 12:20 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 12:15 am

    erwin123 schreef:de sensoren gelijk je zegt die aleen opendicht geven kunnen daar geen invloed op hebben koude of warme opstart


    Ik denk dat de overtemperatuursensor ongeveer hetzelfde is, een bi-metaal die bij te grote hitte een contact opent. Net averechts t.o.v. de ondertemperatuursensor dus.
    Die luchtsensor is iets anders...
    En de pelletcontroler of de kamertemperatuursensor, daar kan ook iets aan schelen natuurlijk.

    Uit de handleiding,
    Deze functie(kamertemperatuursensor) behoort niet tot de
    standaarduitrusting en kan naar wens
    achteraf worden geïnstalleerd. De passende
    uitgebreide functies van de kachel en de
    programmering van de systeemwaarden zijn
    in de nalevering inbegrepen.

    "de programmering van de systeemwaarden"? Is dit nog in orde??
    De kachel van ss wordt een goeie leerschool, Wink

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin do feb 03, 2011 12:26 am

    cyrre schreef:
    Hij was dan bedolven geweest met roet en had daardoor geen warmte
    gedetecteerd binnen de 21 minuten opstarttijd. De kachel schakelde dan ook uit. Met cleaning erbij.
    Dit is nu eenmaal de manier van uitschakelen. De display toonde dan ook een "error".

    dat is zelfde scenario bij SS, maar raar alleen bij koude start, nadien bij warme kachel geen probleem, toch raar...
    vervolg morgen, Basketball


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do feb 03, 2011 11:31 am

    erwin123 schreef:
    ss schreef:Die eerste cleaning gebeurt dus veel te vroeg en gaat hij in error. Hij geeft enkek aan: "error". Mijn idee is eigenlijk dat hij in Clean-mode gaat terwijl hij vollenbak aan het branden is, de sensor meet een veel te hoge rookgastemperatuur aan de uitgang en de kachel slaat in alarm... Maar dat is logisch denken en dergelijke fout heeft niet altijd met logica te maken he... Ik hoopte dat iemand al iets dergelijks voorhad...

    SS is die cleaning niet gewoon dat de kachel zich terug uitzet omdat de rookgastemp niet gehaald word,
    Volgens mij is het die nieuwe rookgassensor die niet juist gecalibreerd staat en een iets andere waarde doorgeeft aan de print, waarschijnlijk een lagere waarde dan de echte waarde.
    Meestal is er een parameter waarmee je dit kan bijstellen.

    Als je de rookgastemperatuur uitleest tijdens de werking en je weet de oude waarden nog van de andere sensor dan zie je of er afwijking is.

    Bij de tweede opstart en nadien tijdens de werking zal de kachel altijd nog warm genoeg zijn om de temperatuur te halen.




    Nee Erwin, dit klopt niet, het is enkel de eerste opstart net na het kuisen en stofzuigen van de brandkamer, dus met de sensor heeft het niks te maken want naderhand mag hij een dag afstaan, hij werkt perfect. Het fenomeen doet zich enkel en alleen voor de eerste opstart net na het poetsen.
    Thx,
    SS
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do feb 03, 2011 11:36 am

    Net als windaddict verdenk ik de pelletcontroller, als ik ergens tijd vind gooi ik die er eerst eens af...vervolg in de volgende weken en voor dergelijke fout ga ik de monteur niet laten komen.
    Cyrre, Erwin en Windaddict in ieder geval bedankt voor de tips...
    Ik laat nog iets weten als ik de oplossing gevonden heb...
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss za feb 05, 2011 11:58 am

    Slecht nieuws, ga toch vroeger moeten ingrijpen, kachel valt nu steeds uit! Start perfect en blijft normaal branden tot op ongeveer 0.5° voor de ingestelde temperatuur bereikt is, gaat dan in error en begint daarbij direct aan de clean-mode om dan op het einde volledig uit te vallen heel kwaad
    De laatste tijd geen geluk met 't kachelken... Crying or Very sad
    Ga morgen een groot onderhoud doen en als ik daarbij niets vind, zal ik maar best die pelletcontroller eens verwijderen.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast za feb 05, 2011 1:08 pm


    Logische stap,....

    Het moederbord reageert op de pelletcontroler(kamertemperatuursensor) net zoals op
    de beveiligingssensors, uitbranden een uitschakelen,... eigenaardig....
    Heb je al de kamertemperatuursensor op een hogere, niet te bereiken temperatuur gezet?
    Waardoor hij je kachel niet kan uitschakelen?



    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss za feb 05, 2011 1:59 pm

    Nee, ga hem eerst uitschakelen en volledig uitkuisen, hij is tenslotte alweer 2 maanden goed aan het branden...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin za feb 05, 2011 2:52 pm

    laat de installateur maar al een reserve controller bestellen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma feb 07, 2011 11:49 am

    Zondagmorgen, groot onderhoud na 2 maanden intens stoken en een maat voor niets! Kachel niet vuil, in de rookgaskanalen geen as noch roet te bespeuren en in het ventilatorhuis amper as!!! Een pluim voor Cleanfire, bijna perfecte verbranding... tof Dan de pelletcontroller afgekoppeld en opgestart, heel de dag blijven branden met manueel af en toe uitschakelen (SB)... Kachel laten branden op 90%;80%;60%;50;30% en 15%. Kachel heeft geen krimp gegeven! Om middernacht terug de pelletcontroller aangekoppeld en vanmorgen om 7h is de kachel perfect opgestart, maar bij het bereiken van 21,5° (ingesteld op 23.5°) terug in error heel kwaad . Vanavond ultieme test, de pelletcontroller terug afkoppelen en 2h laten branden op volle kracht , als hij niet in error gaat dan is volgens mij de enige schuldige de pelletcontroller computer .
    Amaai, heb ik de laatste maanden al wat aan die kachel zitten sleutelen, dichtingen vervangen, sensor vervangen door dealer, Inox-schouw reinigen, 2x zelf groot onderhoud gedaan, dealer groot onderhoud gedaan bij het vervangen van de sensor... Ik heb 17 jaar electrische verwarming en heb daar, behalve een jaarlijkse reiniging (stof), geen sleutel noch schroevedraaier moeten voor bovenhalen!
    Eén ding kan ik van een pelletkachel dus zeker bevestigen: ER IS ONDERHOUD AAN!
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin ma feb 07, 2011 1:15 pm

    ss schreef:Zondagmorgen, groot onderhoud na 2 maanden intens stoken en een maat voor niets! Kachel niet vuil, in de rookgaskanalen geen as noch roet te bespeuren en in het ventilatorhuis amper as!!! Een pluim voor Cleanfire, bijna perfecte verbranding... tof Dan de pelletcontroller afgekoppeld en opgestart, heel de dag blijven branden met manueel af en toe uitschakelen (SB)... Kachel laten branden op 90%;80%;60%;50;30% en 15%. Kachel heeft geen krimp gegeven! Om middernacht terug de pelletcontroller aangekoppeld en vanmorgen om 7h is de kachel perfect opgestart, maar bij het bereiken van 21,5° (ingesteld op 23.5°) terug in error heel kwaad . Vanavond ultieme test, de pelletcontroller terug afkoppelen en 2h laten branden op volle kracht , als hij niet in error gaat dan is volgens mij de enige schuldige de pelletcontroller computer .
    Amaai, heb ik de laatste maanden al wat aan die kachel zitten sleutelen, dichtingen vervangen, sensor vervangen door dealer, Inox-schouw reinigen, 2x zelf groot onderhoud gedaan, dealer groot onderhoud gedaan bij het vervangen van de sensor... Ik heb 17 jaar electrische verwarming en heb daar, behalve een jaarlijkse reiniging (stof), geen sleutel noch schroevedraaier moeten voor bovenhalen!
    Eén ding kan ik van een pelletkachel dus zeker bevestigen: ER IS ONDERHOUD AAN!
    Groeten,
    ss

    duidelijk de pelletcontroller dus SS

    raar wel dat hij altijd op 2graden ervan uitvalt,
    is dit soms ook het ingestelde interval voor uit eco te gaan ?

    dan kan het ook aan de print liggen of niet?
    anders eens proberen met een groter of kleiner interval in te stellen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma feb 07, 2011 1:27 pm

    Ik probeerde diverse instellingen, opgelet, de Saey gaat niet in eco, je kan zonder de pelletcontroller geen temperatuur instellen. Je kan wel regelen van 5%-100%.
    Er zou volgens de handleiding een bovenste aparte temperatuurbegrenzing (sensor) zijn, maar die vind ik noch op het schema, noch op het toestel. Als de pelletcontroller gebruikt wordt, dan werkt de kachel steeds op vol vermogen en valt dan uit tot de temperatuut 2° zakt beneden de ingestelde temperatuur, dan start de kachel weer op vol vermogen...enz... Vanavond ga ik hem dus zonder pelletcontroller eens 2h op vol vermogen laten branden en zien of hij uitvalt...
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin ma feb 07, 2011 1:36 pm

    ss schreef:Ik probeerde diverse instellingen, opgelet, de Saey gaat niet in eco, je kan zonder de pelletcontroller geen temperatuur instellen. Je kan wel regelen van 5%-100%.
    Er zou volgens de handleiding een bovenste aparte temperatuurbegrenzing (sensor) zijn, maar die vind ik noch op het schema, noch op het toestel. Als de pelletcontroller gebruikt wordt, dan werkt de kachel steeds op vol vermogen en valt dan uit tot de temperatuut 2° zakt beneden de ingestelde temperatuur, dan start de kachel weer op vol vermogen...enz... Vanavond ga ik hem dus zonder pelletcontroller eens 2h op vol vermogen laten branden en zien of hij uitvalt...
    Groeten,
    ss

    dat bedoelde ik SS

    het interval van terug inschakelen na bereiken temp in automatische werking is ook 2graden....

    dan geeft de controller dus een signaal aan de print om terug te branden,

    maar de print kan dit signaal op verkeerde moment lezen
    dus de print kan ook nog de schuldige zijn

    kan je die 2graden interval wijzigen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast ma feb 07, 2011 3:53 pm

    ss schreef:Ik probeerde diverse instellingen, opgelet, de Saey gaat niet in eco, je kan zonder de pelletcontroller geen temperatuur instellen. Je kan wel regelen van 5%-100%.
    Er zou volgens de handleiding een bovenste aparte temperatuurbegrenzing (sensor) zijn, maar die vind ik noch op het schema, noch op het toestel. Als de pelletcontroller gebruikt wordt, dan werkt de kachel steeds op vol vermogen en valt dan uit tot de temperatuut 2° zakt beneden de ingestelde temperatuur, dan start de kachel weer op vol vermogen...enz... Vanavond ga ik hem dus zonder pelletcontroller eens 2h op vol vermogen laten branden en zien of hij uitvalt...
    Groeten,
    ss

    Alles kan, maar dat de boventemperatuursensor(overtemperatuurbegrenzer) de schuldige is denk ik niet. Die zou niet altijd
    de kachel uitschakelen op exact dezelfde temp. op de kamertemperatuursensor.
    Die kan je wel weervinden op het schema blz 3, fig. 3, onder het nr.830.2000.020.
    http://www.saeyheating.com/downloads/handleidingen/01.%20Vrijstaande%20kachels/05.%20Pellets/Neema/Neema%20ned.pdf

    Die zijn functie zou moeten zijn om de kachel uit te schakelen als die op
    hol slaat en een enorme vlam en temperatuur ontwikkelt.
    Bv. na 3x een valse start zonder vlamontwikkeling de pellets niet uit de korf verwijderen
    en de 4de keer ontbrandt ie toch, met die te grote hoeveelheid pellets zie je het al gebeuren...!!
    gr
    cyrre
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma feb 07, 2011 4:17 pm

    Shit, had die sensor op het schema niet gezien! Maar ik denk ook niet dat het die is, anders was ie gisteren ook in actie getreden, was op bepaald moment 27° in huis! Is volgens mij de pelletcontroller welke tilt slaat. Ik zie wel vanavond...
    Als de kachel het weer goed doet zonder pelletcontroller dan vraag ik aan de installateur een andere controller, gaat hij weer in error, tjah dan zit de fout inderdaad op de kaart...
    Bedankt voor de tips he mannen...

    Gesponsorde inhoud


    Saey Neema error Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 7:14 pm