Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
jeanhup
Fleur
pol 2
Philip
Uthrex
steven
erwin
11 plaatsers

    Saey Neema error


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 06, 2014 4:34 pm

    De installateur beloofde mij net om een nieuwe kaart te komen plaatsen, probleem is dat hij persé een scheidingstrafo wil plaatsen... Dat gaat zorgen voor een paar honderd Watts meerverbruik per stookdag en ik twijfel er sterk aan of dit aarde aan de dijk gaat brengen want op gebied van elektronica hebben ze er geen kaas van gegeten vrees ik!

    Zoals ik hier op het forum al meermaals merkte en nu zelf aan de lijve ondervind zijn de installateurs en de importeurs, alhoewel ik ze niet over één kam wil scheren, meestal goed op de hoogte van de mechanische kant van de zaak, sommige ook van het instellen van een kachel maar weinig of niemand heeft een degelijke opleiding elektronica genoten. Herstellen doet men niet, moederbord eruit, nieuw erin en hopen dat die blijft werken...
    Misschien werkt het ook in mijn nadeel dat Saey de Rika kachels niet meer verdeelt.

    Iemand die een Saey Neema wil kopen? Uitstekende kachel; electronica-probleem bij twee inwoners in België, ik en iemand in Tollembeek....
    Bij iemand anders werkt hij waarschijnlijk perfect volgens de installateur...
    Grrrrr... heel kwaad
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4394
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van krusty do maa 06, 2014 4:44 pm

    Die andere Neema staat bij Urbanus  in Tollembeek ! lacher
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 06, 2014 5:13 pm

    Krusty, Stop met lachen en doe een bod !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin do maa 06, 2014 7:38 pm

    een scheidingstranfo en nieuwe print plaatsen en dan maar "hopen dat de problemen weg zijn", lijkt me bij deze kachel geen oplossing waarmee iemand (na 2 nare ervaringen) dan daarna nog gerust van huis of slapen durft te gaan terwijl de kachel brandt.

    zolang saey/verkoper geen zekerheid heeft over een oplossing, moet deze potentieel gevaarlijke kachel m.i. uitgebreid getest worden in de fabriek of bij de verkoper...


    Laatst aangepast door erwin op do maa 06, 2014 10:45 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 06, 2014 9:24 pm

    Zeker weten, maar na het commentaar van de Saey technicus over "die sukkelaar in Tollembeek" weet ik wel zeker dat ze onze kachel niet gaan uittesten!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di maa 11, 2014 10:50 am

    Laatste update: net mail gekregen: tot nader order zijn de moederborden niet leverbaar bij Saey...
    Dit is zowaar een horror-verhaal aan het worden! Gelukkig heb ik nog mijn elektrische verwarming!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast do maa 13, 2014 7:41 pm

    @ss: Wij hebben ook toestellen waar we een scheidingstransfo plaatsen(geen pelletkachel) omdat de electronica anders ook niet/goed werkt/flipt. Maar geen defecten....

    Heb je de spanning op je stopcontacten al eens gemeten op zonnige momenten? Er zijn tegenwoordig veel spanningspieken door de  zonnepanelen... Het zou kunnen dat er in de geburen nu meer zonnepanelen liggen dan x aantal jaar geleden... Is er een overspanningsbeveiliger voorzien in je zekeringskast?

    Ofwel zoals eerder gezegd statische elektriciteit door het stofzuigen, goede aarding?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr maa 14, 2014 12:12 am

    Uitstekend jongen, alles nieuw sedert 1993 en gekeurd, ik hou het in de gaten... Er staat trouwens nu ook een elektronische piekbegrenzing op om normaliter high end hifi te beschermen... Kachel perfect geaard...
    Thx voor het meedenken...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di maa 18, 2014 12:32 pm

    Drie weken zonder kachel!!!!!!!!!!! Met dank aan SAEY!  heel kwaad
    Ik stuurde mijn installateur vandaag een sms of het voor Saey een normaal gegeven is om iemand 3 weken zonder kachel te zetten.
    De arme man kan er ook weinig aan doen, ik verwacht niet dat hij een moederbord kan herstellen. Ik was en ben nog steeds tevreden van de installateur, maar als je zo weinig feedback krijgt van een fabrikant zou ik in zijn plaats toch van merk veranderen, ik deed dat trouwens al meermaals voor audio-produkten...
    Ik hou jullie op de hoogte.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin di maa 18, 2014 9:08 pm

    ss,

    ik heb het forum eens doorgespit naar berichten ivm. de neema: lees dit topic eens aandachtig.
    buiten u en die man uit tollembeek zijn er dus nog minstens 2 gevallen bekend in het verleden waar de worm bleef draaien.
    beide kachels geplaatst door verkoper mauws van beveren-leie, misschien kan deze u meer vertellen.
    hoogst waarschijnlijk is saey dan ook al van 2009 op de hoogte van deze problematiek  scratch


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di maa 18, 2014 10:46 pm

    Eindelijk eens goed nieuws!!!! Dank je Erwin, ik geef dit direct door aan mijn installateur!!!
    THX!!!!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 20, 2014 4:59 pm

    Bericht van Saey; moederbord leverbaar na 1 april... Visje?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast do maa 20, 2014 7:53 pm

    Erna niet neen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast ma maa 24, 2014 8:06 pm

    Geen oplossing om bij stroomop(RIKA) aan te kloppen voor een print?
    ondertussen al meer nieuws?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma maa 24, 2014 8:31 pm

    Geen nieuws Dafke, ik wacht op een nieuwe print van Saey. Bedankt voor de interesse.
    Ondertussen al een bevriende installateur van Centrale verwarming over de vloer gehad en die bevestigde jouw verhaal,
    waar 3x230V zonder nulleider plaatsen ze sowieso een scheidingstransformator omdat er teveel elektronicaproblemen voorkomen zonder de trafo.
    Ik heb dus wel een scheidingstransformator 230V 630VA klaar...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast ma maa 24, 2014 9:18 pm

    Van die installateur van beveren-leie niks gehoord?

    Scheidingstrafo is al een goed idee.

    Hou ons op de hoogte.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma maa 24, 2014 10:59 pm

    Ik ga hier als ervaren elektronicus (in de geluidswereld, maar schoolopleiding algemene elektronica) met ook een hogere Technische opleiding (alhoewel meer dan 40j geleden) in sterkstroom, toch nog een verduidelijking geven.
    Aangezien de printplaten altijd reeds gevoed worden via een trafo kunnen stoorsignalen niet rechtstreeks binnen in het laagspanningsgedeelte, of beter, het kan theoretisch niet want in principe zit daar een degelijke gelijkrichter en stabilisatie achter... of ontbreekt deze laatste dan op die printen??? Ik zou het niet weten zonder schema in handen...

    Volgens een ervaren iemand van de meest gekende producent en ontwikkelaar van elektronica-kits ter wereld voor hobby, opleiding en industrie is het plaatsen van een extra scheidingstrafo larie en apekool en bewijst het alleen dat de printen niet geschikt zijn om onder normale omstandigheden foutloos te werken. Want 3x 230V netten zijn voor België normale omstandigheden (minstens 1/4 van België). Advies van de ervaren rot: "sleep ze voor de rechter, je kan niet verliezen, dat ding is gevaarlijk".

    Ik ben vredelievend en ga  Saey een kans geven. Is alles opgelost met die scheidingstransformator welke ik aankocht aan €140.50 inkoopprijs, dan zal ik hun de vraag stellen waarom deze transformator daar nodig is en waarom hij dan niet standaard aanwezig is... Moeilijk te beantwoorden vraag vrees ik.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di apr 01, 2014 2:14 pm

    Een volle maand sta ik met een stinkende kachel in huis die niet werkt, de kaart is dus nog niet leverbaar.
    Volgens mij vinden ze bij Saey dat het al zomer is, als ze nog een weekje wachten moet ik de kachel niet meer aanzetten,
    dan zijn we al rap november tegen dat hij weer in gebruik wordt genomen en is de garantie op het moederbord alweer voorbij...
    BALEN!!!!!!!!!!!!!!! heel kwaad heel kwaad heel kwaad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast za apr 05, 2014 10:51 pm

    En ondertussen nog steeds geen verbetering?
    Gelukkig geen al te strenge winter gehad...
    Mss opteren voor een goede pelletkachel en de saey neema....... computer
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss zo apr 06, 2014 1:42 pm

    Ik ga mijn installateur mailen dat hij dat moederbord in oktober mag komen brengen, als ze het tegen dan op stock hebben tenminste!? Want veel ga ik vanaf nu niet meer moeten stoken vrees ik!
    Toon
    Toon
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-04-14

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Toon zo apr 06, 2014 9:53 pm

    Ik heb juist je hele verhaal gelezen ss
    Wat een soap zeg, heb echt met je te doen.

    Dan mag ik zeer zeker tevreden zijn van mijn kachel, tot nu toe geen problemen gehad.
    "fingers crossed"
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss ma apr 07, 2014 2:40 pm

    Merci Toon voor het medeleven...
    Vanmorgen sms gehad, nog voor ik een mail kon versturen (!?): kaart aangekomen bij de installateur...
    Voor mijn part mag hij wachten tot oktober... update volgt...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di nov 11, 2014 2:01 pm

    En, hier zijn we dan met de beloofde update, ik heb mijn installateur verwittigd dat hij, liefst voor de winter nog, de kaart mag komen vervangen, ondertussen heb ik al een scheidingstransformator van 630VA gemonteerd en aangesloten, het is dus juist nog de nieuwe kaart plaatsen en inpluggen. Vanmorgen is de installateur geweest en de kachel werkt. De oude kaart is mee voor onderzoek. Nu proefdraaien, maar eerst nog de kachel terug monteren.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin di nov 11, 2014 10:04 pm

    succes met het proefdraaien.
    hopelijk is het 4e moederbord en de scheidingstransformator de juiste kombinatie voor de 1e probleemloze winter sinds 5 jaar!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di nov 11, 2014 11:31 pm

    Wel, het begint in mineur, de combinatie met de pelletcontroller werkt niet. Neema start, maar zodra de startcyclus voorbij is begint hij aan de eindcyclus omdat de thermostaat op 26°C staat en ik die niet kan veranderen.
    Aangezien ik echter besloten heb, gezien de onaangename ervaring dat mijn woning gevaar liep indien ik niet thuis was geweest, om noch de pelletcontroller noch de autofunctie nog te gebruiken, heb ik de kachel in handbediening gezet en zo werkte hij heel de dag perfect.

    Gesponsorde inhoud


    Saey Neema error - Pagina 8 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 2:14 pm