Als de kachel het weer goed doet zonder pelletcontroller dan vraag ik aan de installateur een andere controller, gaat hij weer in error, tjah dan zit de fout inderdaad op de kaart...
Bedankt voor de tips he mannen...
Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
ss schreef:Hier zijn we terug, alle testen uitgevoerd en tot slot maandag l.l. een nieuwe pelletcontroller besteld bij Gecalor te Kruishoutem (niet op stock). Dinsdag (gisteren) mocht ik hem "GRATIS" bij Gecalor (na 14h00) al gaan ophalen!(Service mag toch uitstekend genoemd worden!). Direct gemonteerd en terug een vrolijk brandende kachel, het was 16° in huis (zonnige dag)... Maar teleurstelling alom, bij 22.5° terug in "error"
Vanmorgen natuurlijk hetzelfde probleem, nu uitgevallen bij 21°! En dus belde ik naar de installateur! Ze gaan het probleem voorleggen aan de verantwoordelijke technische dienst bij Saey. Persoonlijk denk ik aan een electronische stuurfout. Heel de miserie is begin december begonnen met het uitvallen van de temperatuursensor (ondertemp.). Nog iets raars, het uitvallen (error) doet zich steeds voor na iets minder dan 2h volstrekt normaal branden???
Groeten,
ss
ss schreef:
Cyrre: Kachel valt uit rond de 21 a 22 graden, ook als je de pelletcontroller op 30°zet (ik schreef toch dat ik hem goed getest heb?)!
ss
ss schreef:
Als de pelletcontroller "error" aangeeft gaat de kachel inderdaad in "clean-mode" om dat in alarm uit te schakelen, efkens ONN/OFF en alles werkt weer perfect om dan gewoon correct uit te schakelen op de ingestelde temperatuur!? Raar, heel raar! Kan dan heel de avond correct werken... 'S anderendaag's terug "Error"
ss
cyrre schreef:ss,
Nog een idee,...
Na helemaal afkoelen heb je opnieuw hetzelfde probleem....?
Er zijn maar 2 sensors die het van de warmte moeten hebben zeg maar..
ondertemperatuursensor en boventemperatuursensor.
Maar éénmalig mankeren en dan niet meer,...?
En enkel maar als de pelletcontroler ertussen zit... Bizar.
Je kan nog altijd beide sensors overbruggen. Elk om beurt.(reeds voorgesteld)
't is weeral prutsen natuurlijk.
Kabelschoenen eraf en verbinden(plaklint,wasknijper..) sensors laten zitten natuurlijk.
Als de kachel dan nog in "error" gaat dan weet je dat het niet aan die 2 sensors ligt.
En moet je toch richting print kijken denk ik..
Is daar nu iets mee gebeurd toen je pelletschroef vast zat...?
Anders afwachten wat Saey te vertellen heeft..
vrgr
cyrre
ss schreef:
Die sensoren zijn volgens mij ok, ze werken zonder de pelletcontroller!!!
En neen, toen de worm vast kwam te zitten viel hij al regelmatig in error, heb wel de indruk dat hij sedertdien dagelijks tweemaal in de fout gaat tegen de weken ervoor eenmaal per dag...
Groeten,
ss
ss schreef:Geloof het of niet, de Neema valt na drie weken opeens al 2 dagen na elkaar niet meer uit??? Self Repairing system
Top op heden hoorde ik noch van Saey noch van de verdeler iets!? Moeilijke fout blijkbaar, ik ga volgende week eens aan de bel trekken denk ik...
By the way, Cyrre en Andolou, de Floorpul is SUPER!
Groeten,
ss
cyrre schreef:
Ik heb zo'n idee dat aan wisselstukken geraken voor de Saeys of het laten herstellen
een probleem wordt sedert ze gestopt zijn met hun samenwerking met Rika.
Of misschien moeten we bij Rika proberen aan wisselstukken te raken??
Gelukkig is de stofzuiger een succes..
vrgr,
cyrre
windaddict schreef:Ik heb onlangs de rookgassensor per ongeluk afgekraakt bij het stofzuigen en kocht bij Mauws een nieuwe (35 euro) van rika.
Zelf geinstalleerd en mijn neema is weer dolgelukkig !
De vorige was trouwens in bakeliet en deze in inox en véél steviger.
Geen problemen dus met wisselstukken van rika !
ss schreef:Verdomme, verdomme, gisterenmiddag, gisterenavond en vanmorgen weeral prijs! Ik begin nerveus te worden en steeds geen antwoord van Saey noch van mijn verdeler!
Dit gaat een telefoontje met heel veel lawaai tot gevolg hebben vrees ik, of misschien toch beter eens een vriendelijke doch dringende mail sturen...Pfff...
Groeten,
ss
ss schreef:Hier nog geen reactie van Saey, wel van mijn verdeler die Saey aanmaant tot actie, blijkbaar moet Saey de kachel komen nazien!?
Allez, eindelijk krijg je je sensor...
Groeten,
ss
cyrre schreef:ss schreef:Hier nog geen reactie van Saey, wel van mijn verdeler die Saey aanmaant tot actie, blijkbaar moet Saey de kachel komen nazien!?
Allez, eindelijk krijg je je sensor...
Groeten,
ss
De vriendelijke dame van Broucke zei als ze het zelf niet kunnen oplossen ze
dan inderdaad Saey contacteren. Die komen dan de panne herstellen.
Dit is de gang van zaken.
Maar Saey is gestopt dus met Rika's te verkopen.
Zoals eerder gezegd vrees ik dat in de toekomst Saey zich
minder en minder zal aantrekken van de Saey "Rika's".
Oplossing....
Een goeie Rika verdeler zoeken die zo vriendelijk is van zich over
de Saey "Rika" te ontfermen??
Ofwel moet je huidige verdeler met Rika contact nemen.
Die moeten het zich dan nog willen aantrekken.
Hopelijk kun je nu nog een beroep doen op Saey,..we zullen zien,
ik ben nieuwsgierig...
vrgr,
cyrre
ss schreef:Gisteren is de technicus van Saey langs geweest. Ik heb hem van de feiten op de hoogte gebracht en tevens dat ik een graad in electriciteit en electronica bezit, maar tegen mijn advies in heeft hij de kachel helemaal gedemonteerd, alles gepoetst, hij moest toegegeven dat ik mijn kachel perfect onderhouden heb (weinig of geen vuil te vinden) en hem dan deskundig weer in mekaar gezet. Hij is daar een goeie twee uren mee bezig geweest, ik moet toegeven dat ik daar tweemaal zolang over doe.
Hij hoopte dat het probleem zou opgelost zijn met de boutade "die electronische borden worden over 't algemeen veel te vroeg en nodeloos vervangen"... Opgelet, hij kent zijn job, maar toch had hij beter efkens naar mij geluisterd vrees ik. Goeie technicus vind ik, maar door de vrij jonge leeftijd iets te weinig mensenkennis denk ik.
Gisterenavond kon ik hem al sms-en dat hij wel mooi werk leverde, maar dat de Neema alweer na een kleine twee uurtjes uitviel met "error" op de display.
Dus weer Saey verwittigen dat ze toch die electronica mogen komen omruilen... Ik ben nu al aan het sukkelen sedert halfwege december 2010 en dat toch voor een vrij dure pelletkachel.
Groeten,
ss
ss schreef:Ja, maar zowel de installateur als Saey zelf wisselen dat bijkbaar niet graag!?
Ik vroeg ook efkens of er, door het stoppen van de samenwerking tussen Saey en Rika, geen "onderdelen"-problemen zouden komen met de Saey Neema en Kali en de technicus stelde me gerust dat Saey nog voor jaren onderdelen kon leveren op zijn verkochte producten. En het feit dat verscheidene mensen moesten wachten op onderdelen, dit meestal te wijten was aan de installateurs die geen voorraad van deze onderdelen hebben...
Groeten,
ss
erwin123 schreef:ss schreef:Ja, maar zowel de installateur als Saey zelf wisselen dat bijkbaar niet graag!?
Ik vroeg ook efkens of er, door het stoppen van de samenwerking tussen Saey en Rika, geen "onderdelen"-problemen zouden komen met de Saey Neema en Kali en de technicus stelde me gerust dat Saey nog voor jaren onderdelen kon leveren op zijn verkochte producten. En het feit dat verscheidene mensen moesten wachten op onderdelen, dit meestal te wijten was aan de installateurs die geen voorraad van deze onderdelen hebben...
Groeten,
ss
positief dan ivm onderdelen de komende jaren,
hopelijk zijn ze vlug daar met het nieuwe bord en is alles opgelost dan,
als je parameters zelf gewijzigd hebt die zou ik noteren want hij zal terug op instellingen fabriek af staan daarna.
van de meeste universele onderdelen zal iedere installateur er wel een paar op stock hebben, meer typegebonden onderdelen dat is bijna niet te doen om alle onderdelen van alle modellen en merken te hebben, alleen de meest verkochte waarschijnlijk dan.
ss schreef:Amaai, ben aan de sukkel met onze Neema, nu is de technicus van Saey vorige week geweest, alles open geweest en nu ruiken we constant een brandgeur??? Naarmate we de dampkap sneller laten draaien stinkt het erger, alsof er ergens een lek is in de uitlaat... Gisterenmorgen heb ik zelf alles weer nagezien (niets gevonden) en uiteindelijk een dichtingskoord van het luik onder de korf vervangen omdat die kapot was doordat de technicus de koord ingewreven had met pasta en dus aan het chassis blijven kleven... Verder heb ik een dichtingspad van het rechter rookkanaal vervangen (zat barst in). Nu ruiken die dichtingen (zoals gewoonlijk als je nieuwe plaatst) en weten we niet goed of de verbrandingslucht weg is... Ik had het vermoeden dat het aan de uitlaat lag, maar daar in de buurt ruik ik niets...Pffff...Ambetant... Een viertal dagen en die dichtingen zullen dan niet meer ruiken en dan weet ik zeker of die verbrandingslucht er nog is...
Groeten,
ss