Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
jeanhup
Fleur
pol 2
Philip
Uthrex
steven
erwin
11 plaatsers

    Saey Neema error


    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast wo maa 23, 2011 6:25 pm

    ss schreef:Amaai, ben aan de sukkel met onze Neema, nu is de technicus van Saey vorige week geweest, alles open geweest en nu ruiken we constant een brandgeur??? Naarmate we de dampkap sneller laten draaien stinkt het erger, alsof er ergens een lek is in de uitlaat... Gisterenmorgen heb ik zelf alles weer nagezien (niets gevonden) en uiteindelijk een dichtingskoord van het luik onder de korf vervangen omdat die kapot was doordat de technicus de koord ingewreven had met pasta en dus aan het chassis blijven kleven... Verder heb ik een dichtingspad van het rechter rookkanaal vervangen (zat barst in). Nu ruiken die dichtingen (zoals gewoonlijk als je nieuwe plaatst) en weten we niet goed of de verbrandingslucht weg is... Ik had het vermoeden dat het aan de uitlaat lag, maar daar in de buurt ruik ik niets...Pffff...Ambetant... Een viertal dagen en die dichtingen zullen dan niet meer ruiken en dan weet ik zeker of die verbrandingslucht er nog is...
    Groeten,
    ss

    hoi SS
    ligt er soms niet toevallig ergens een stukje pellet op de warmtewisselaar ??
    ik heb dit eens voorgehad bij het vullen een pellet die in,op de plaat van de warmtewisselaar gerold was
    ook een soort van brand-rookgeur in huis na deze weg te nemen was de geur verdwenen ;-)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss wo maa 23, 2011 6:40 pm

    Goed gestofzuigd, alles open geweest en geen pellet gevonden. Vervelende historie de laatste maanden!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin wo maa 23, 2011 7:05 pm

    [quote="erwin123"]
    ss schreef:Gisteren is de technicus van Saey langs geweest. Ik heb hem van de feiten op de hoogte gebracht en tevens dat ik een graad in electriciteit en electronica bezit, maar tegen mijn advies in heeft hij de kachel helemaal gedemonteerd, alles gepoetst, hij moest toegegeven dat ik mijn kachel perfect onderhouden heb (weinig of geen vuil te vinden) en hem dan deskundig weer in mekaar gezet. Hij is daar een goeie twee uren mee bezig geweest, ik moet toegeven dat ik daar tweemaal zolang over doe.

    deskundig?

    kapot dichtingskoord, gebarsten dichtingspad,
    hij zal zijn best wel gedaan hebben, maar toch

    pale


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van steven wo maa 23, 2011 7:57 pm

    niet schieten op mensen die van goede wil zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 24, 2011 12:03 pm

    [quote="erwin123"][quote="erwin123"]

    deskundig?

    kapot dichtingskoord, gebarsten dichtingspad,
    hij zal zijn best wel gedaan hebben, maar toch

    Niet akkoord, hij heeft alle dichtingen van luikjes die niet frekwent open moeten ingesmeerd met klevende pasta om alles potdicht te maken (hij dacht waarschijnlijk aan valse luchtstromen). Aangezien het bleef stinken wou ik het deurtje onder de korf openen, maar de koord bleef dus aan het chassis kleven, dat de pad gebarsten zit kan geen kwaad, maar het stonk, dus heb ik die ook vervangen...Maar het stinkt dus voorlopig nog en ik kan niet situeren van waar het ergens komt heel kwaad . Spijtig genoeg is het niet koud genoeg meer en kan de kachel niet op vollenbak blijven branden, dus uitvallen doet hij ook al niet meer... Ik weet niet goed wat te doen, best wachten tot volgend stookseizoen vrees ik, ofwel eens opwarmen tot 30°...
    Ergernis dus... maar de technicus heeft zijn best gedaan, alhoewel ik bij mijn standpunt blijf dat het uitvallen een electronisch probleem is, de stank, tjah, die is er inderdaad sedert de techhnicus de Neema nagezien heeft... maar ik zie geen fouten en ik kan je vertellen dat ik, behalve de stenen in de brander welke er nog maar één keer uit zijn geweest, de Neema al diverse keren demonteerde om hem serieus te reinigen.
    Vervelend probleemke...
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Uthrex do maa 24, 2011 12:12 pm

    Na het vervangen van dichtingen en koorden kan het nog wel efkes blijven stinken volgens mij. Er moet eerst wat stof en as tussen die dichtingen kruipen, dat zorgt mede voor een goede afsluiting. Ok, klinkt nie serieus, maar het klopt wel Wink

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 24, 2011 12:18 pm

    Uthrex schreef:Na het vervangen van dichtingen en koorden kan het nog wel efkes blijven stinken volgens mij. Er moet eerst wat stof en as tussen die dichtingen kruipen, dat zorgt mede voor een goede afsluiting. Ok, klinkt nie serieus, maar het klopt wel Wink

    Uthrex

    Je hebt gelijk, maar die reuk ken ik onderhand wel, die komt er pas als de kachel al goed warm staat (hoofdzakelijk de pads stinken) en verdwijnt na enkele dagen vanzelf, nu stinkt het zowat direct bij het starten, vandaar dat ik ergens aan een lek dacht...Maar ik vind het niet Sad
    De Saey-man heeft noch koorden noch pads vervangen, enkel aan de koorden van het onderste luikje en deze van het luikje boven de brandkamer dichtingspasta gesmeerd
    Hey Uthrex, vertel eens wat over je rit met de moto in het betreffend topic!
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Uthrex do maa 24, 2011 12:27 pm

    Ik bedoel niet de geur van de drogende pasta en het verdampen van eventueel vocht uit de koorden. Maar echt over de verbrandingsgeur. Het fijn stof zal mee zorgen voor een betere afsluiting. Paar dagen stoken en het gaat wel over. Blijft me wel verbazen dat die Saey-man daar niks aan vervangen heeft. Alles wat ie open heeft gehad, zou ie de dichtingen van hebben moeten vervangen hebben (lijkt me zelfs logisch). Vervelende situatie Sad

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do maa 24, 2011 1:08 pm

    Tjah, ik vervang ook niet altijd de koorden als ik de kachel opengemaakt heb en dat doe ik toch regelmatig, de koorden verving ik in feb 2010 en die zagen er nog heel goed uit, misschien is dat de reden waarom hij ze niet verving maar pasta smeerde???
    De pads op de rookgastunnels vervang ik regelmatig omdat ik ze zowat elke keer breek als ik ze eruit haal. Het is wel zo dat de Saey-man die pads er niet afhaalde, hij klopte enkel op de buitenkant met een rubberhamer en toen er onderaan niets uitviel vroeg ie of ik die kanalen ook regelmatig reinigde. Overbodige vraag want na een een tweetal maanden branden in het stookseizoen doe ik dat sowieso en ik moet zeggen dat ik zeer weinig vuiligheid heb! Het heeft zeker te maken met de pellets (Makro gekocht nov 2010 en Badger gekocht feb 2010), maar ook met de frequentie van mijn schoonmaakoperaties Smile
    Maar ik ga je raad in gedachten houden en een weekje afwachten.
    Tussen haakjes, er is een electronisch probleemje sedert de sensor van de rookgassen vervangen is, maar dat doet geen afbreuk aan de uitstekende kwaliteit van de Neema, moest het geen garantie zijn dan had ik de kaart reeds vervangen, het ligt aan de terughoudendheid van Saey om de kaart te vervangen en de kachel onnodig volledig te demonteren en terug te monteren i.p.v. die electronische kaart te verwisselen dat ik nu al een drietal maanden op de sukkel ben, maar gooi de pelletcontroller eraf en de Neema werkt foutloos met de niet vervangen kaart... Zoals je zegt; vervelend...
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr mei 27, 2011 12:09 pm

    Hoi iedereen, hier zijn we weer, gisteren is de Saey-technicus de print komen vervangen, ik heb efkens de kachel gestart, maar na een uurtje was het algauw 24° en schakelde de pelletcontroller de kachel uit. Het is nu wachten op de eerste koude om te weten of de kachel het een paar uren gaat houden en om dan op de juiste temperatuur uit te schakelen...
    Hopelijk is de zaak nu definitief opgelost!
    Op hoop van zegen dus maar...
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van erwin vr mei 27, 2011 12:45 pm

    ss schreef:Hoi iedereen, hier zijn we weer, gisteren is de Saey-technicus de print komen vervangen, ik heb efkens de kachel gestart, maar na een uurtje was het algauw 24° en schakelde de pelletcontroller de kachel uit. Het is nu wachten op de eerste koude om te weten of de kachel het een paar uren gaat houden en om dan op de juiste temperatuur uit te schakelen...
    Hopelijk is de zaak nu definitief opgelost!
    Op hoop van zegen dus maar...
    Groeten,
    ss

    zal wel opgelost zijn nu denk ik, was de vervanging en uurloon onder garantie..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr mei 27, 2011 1:07 pm

    Tuurlijk was het onder garantie! Ik kan zeker niet klagen over de service van Saey. Je hebt een probleem en je gaat ermee naar je installateur, als die het niet kan oplossen verwittigen ze Saey, Saey belt je op voor een afspraak met één van hun technici en deze houden zich perfect aan de afspraak. Ze hebben ook een vaste werkwijze. Niettegenstaande ik hun zei dat het een electronisch foutje betrof, ging de technicus resoluut voor een volledig mechanisch nazicht en onderhoud, gisteren vertelde hij me dat deze werkwijze de problemen in de meerderheid van de gevallen oplost omdat veel mensen, eigenaars zowel als installateurs, het onderhoud foutief uitvoeren en als er dan een fout is dan concluderen de klanten en installateurs steeds voorbarig dat het aan de "electronica" ligt en zijn ondervindig spreekt dat tegen zei hij... Ik kan dus begrijpen dat ze, gesterkt door hun ondervinding, deze werkwijze blijven volgen.
    Dus, zeer tevreden van zowel de kachel als de service. Je moet steeds bedenken dat er altijd weleens iets kan fout lopen, als men het dan duurzaam oplost is er volgens mij niets aan de hand.
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss do nov 17, 2011 1:19 pm

    Awel optimisten, na de eerste week draaien bij echt koud weer heeft de Neema weer dezelfde kuren als eerder in het voorjaar (februari). Ik begin er langzamerhand een hekel aan te krijgen, zondag ga ik eens alles nauwkeurig in de gaten houden, maar het ziet er niet goed uit.
    Vanmorgen start om 6h45 bij 14.7°C en in alarm na Cleanfase bij 19.8° omstreeks 8h30.
    Als je in het mandje kijkt dan is daar niet de minste koek of afval te zien (net nieuw!) de kachel doet het verder prima. Noteer dat ik dit fenomeen heb met gebruik van de pelletcontroller.
    Ik zou absoluut niet weten wat de technicus van Saey nu nog vermag!?
    Ik vrees dat ik er uiteindelijk die rot-pelletcontroller ga moeten afgooien.
    Wanhopige groeten
    ss duivel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss di nov 22, 2011 11:50 am

    Dit is hier zowat mijn "privé" topic aan het worden! Zijn er nog gebruikers van de Saey Neema met de pelletcontroller of van de Rika RIO met dezelfde controller?
    In ieder geval, wij krijgen het hier niet onder controle. Nu heb ik de pelletcontroller er weer afgegooid en de Neema doet het weer perfect. Aanschakelen van de pelletcontroller heeft als gevolg dat de kachel na 1h1/2 in "error" gaat. Dus van zodra de temperatuur die de kachel moet bereiken te hoog gaat worden zodat hij meer dan 1h1/2 moet branden valt hij uit. Misschien toch weer iets te maken met de sensor...
    Ik ga maar weer Saey verwittigen, dat is dan de derde keer dat ze moeten langskomen voor hetzelfde probleem, mijn installateur kon het niet oplossen en ik begin te vrezen dat zij het ook niet gaan kunnen! heel kwaad
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr nov 25, 2011 12:18 pm

    Hier zijn we terug, mailke naar mijn installateur en naar Saey gestuurd met de suggestie dat er wel iets zou kunnen mis zijn met de sensor van de uitlaatgassen... Al reactie, volgende week (ZONDAG!!!) komt de installateur de sensor vervangen.
    Ondertussen draait de Neema foutloos op 25% zonder de pelletcontroller...
    Verslag volgt...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty SAEY neema ERR

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 4:13 pm

    hallo, ik heb jouw frustrerende ervaring met jouw NEEMA gevolgd; heb dezelfde en hij begint ook zijn dienst te staken: ERR... Is jouw probleem opgelost en wat was de oorzaak ? groeten
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr dec 09, 2011 4:20 pm

    Hallo pelletfan, mijn probleem zou nu zondag moeten opgelost zijn. Wegens een sterfgeval in de familie kon de installateur niet eerder komen. Maar maak je geen zorgen ik hou jullie op de hoogte. Zondag gaan ze dus voor de tweede keer de sensor vervangen. Ik vermoed dat die weer de geest gegeven heeft. Als je Neema niet meer in garantie is kan je die sensor vrij gemakkelijk (als jet iets of wat technisch bent)zelf vervangen.
    Gebruik jij een pelletcontroller?

    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty SAEY NEEMA

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 4:23 pm

    hallo, ik ben nieuw op het forum en zoek mensen die eveneens een SAEY NEEMA hebben. Ik heb deze kachel een viertal jaar en was zeer tevreden met de prestaties van "hem". Doch nu stelt zich een probleem : na de opstartfase valt hij uit : ERR... Uit dit en een ander forum blijkt dat dit niet een alleenstaand geval is. Zijn er nog gebruikers van deze kachel en hebben jullie hetzelfde aan de hand (of gehad) en wat was de oorzaak en de oplossing?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr dec 09, 2011 4:25 pm

    Vorig jaar had ik de oplossing; een nieuwe rookgassensor, maar na het vervangen heeft ie een maandje later terug de geest gegeven. Windaddict had hetzelfde fenomeen ook eens voor.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 4:57 pm

    dus je hebt nog steeds hetzelfde probleem ?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr dec 09, 2011 5:02 pm

    "WEER" hetzelfde probleem, maar Windaddict verving zijn sensor door een inox exemplaar en zijn kachel was ok, bij ons werd in garantie de sensor vervangen door een origineel exemplaar in bakeliet en ik vermoed dat daar het zwakke punt zit. Heb geduld tot maandag en ik zal je het resultaat laten weten. Windaddict gebruikt ook geen pelletcontroller en ik wel, deze heeft het nadeel dat hij de kachel tot 100% drijft, wat natuurlijk extra belasting is voor de sensor! Ik raad deze sensor aan iedereen af.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 5:06 pm

    ik ben een geduldig mens; ik heb ook contact opgenomen met SAEY... eens zien of en hoe zij reageren...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr dec 09, 2011 5:07 pm

    Voor Saey dien je je te adresseren tot de Heer Carlos Berten - Technische service.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 5:12 pm

    bedankt voor de info !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 5:15 pm

    geen controler...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van ss vr dec 09, 2011 5:17 pm

    Ik stuur je een PM met zijn emailadres

    Gesponsorde inhoud


    Saey Neema error - Pagina 3 Empty Re: Saey Neema error

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:01 pm