Vriendelijke groeten
Hans
dicktwist schreef:Hans,
ik had voor mijn Sideros (verplicht) een externe aanvoer vanuit de keldertrap gemaakt. Nu staat de MCZ Musa Air en de opening zit ongeveer tegenover de luchtaanvoer en dat is voldoende.
Wat MCZ bedoelt is dat en verbrandingslucht van buiten de ruimte moet kunnen toestromen en dat kan op verschillende manieren en hoeft niet perse buitenlucht te zijn.
m.v.g,
Dick
Philip schreef:warme lucht die verlore gaat?
der komt een buisje in die lucht aanzuigt en niet wegblaast dat buisje kan je rondom dan goed afdichten in het gat
mijn lucht aanvoer komt rechtstreeks van buiten en ik voel dus niks van koude lucht hierbinnen komen omdat het buisje rechtstreeks de kachel ingaat
dicktwist schreef:@Hans52,
ik heb inderdaad een PelletMaker 3.0 waarin ik 50% oud pallettenhout meng met 50% overig.
M.v.g.,
Dick
Hans52 schreef:Philip schreef:warme lucht die verlore gaat?
der komt een buisje in die lucht aanzuigt en niet wegblaast dat buisje kan je rondom dan goed afdichten in het gat
mijn lucht aanvoer komt rechtstreeks van buiten en ik voel dus niks van koude lucht hierbinnen komen omdat het buisje rechtstreeks de kachel ingaat
Ik neem aan dat de luchttoevoer in uw geval met een buisje van buitenuit rechtstreeks aan je kachel is aangesloten, maar ik had het over een rooster in de muur of het plafont in de nabijheid van de kachel zoals ze hadden aangegeven in de handleiding en aangezien warme lucht gaat stijgen dan veronderstel ik dat als ik zou kiezen voor een roostertje in het plafont er toch warmte naar de zolder zal gaan... maar misschien toch te verwaarlozen.
ss schreef:Hans52 schreef:
Ik neem aan dat de luchttoevoer in uw geval met een buisje van buitenuit rechtstreeks aan je kachel is aangesloten, maar ik had het over een rooster in de muur of het plafont in de nabijheid van de kachel zoals ze hadden aangegeven in de handleiding en aangezien warme lucht gaat stijgen dan veronderstel ik dat als ik zou kiezen voor een roostertje in het plafont er toch warmte naar de zolder zal gaan... maar misschien toch te verwaarlozen.
Hier wat leesvoer over "externe lucht":
https://pellets.forummotion.com/t2908-instalatie-externe-lucht?highlight=externe+lucht
Groeten,
ss
Steven schreef:de 'zoekknop' is soms handig ...