Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
ss
flair
erwin
patricvds
albert
Philip
marver
11 plaatsers

    Begin te twijfelen..............

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 2:31 pm

    Goeiemiddag iedereen.... Laughing ben hier nog maar voor de tweede maal ...effe een kijkje komen nemen.....Was zinnens om volgend jaar mijn houtkachel van de hand te doen en over te gaan tot de aanschaf van een pelletkachel. Maar als ik hier al de getuigenissen affraid lees over de problemen die enkelen onder jullie, en het zijn er niet weinig, al gehad hebben en nog steeds hebben met : de goede werking, pannes, dienst na verkoop, etc...... Dan twijfel ik er zeer sterk aan om die beslissing te nemen.
    Je moet blijkbaar ingenieur studies gedaan hebben om dat ding geregeld te krijgen.
    Was begin dit jaar op Batibouw en heb daar bijna al de stands gedaan om inlichtingen , en die verkopers( de ene al wat duidelijker en gedienstiger dan de andere) doen alsof je daar een gewoon huishoudapparaat gaat kopen en dat het gebruik gewoon "een fluitje van een cent" is !
    Er waren er slechts 2 die mij gans het apparaat bijna gedemonteerd hebben om mij enige uitleg te verschaffen........
    Wie kan mij overtuigen?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 3:15 pm

    Je bent op een forum. 80% van de problemen hier beschreven staan er omdat mensen hun ei nergens anders kwijt kunnen. mensen met goed geplaatste en afgestelde kachel zoeken ook niet naar dit forum.

    Ja hier worden problemen beschreven ( en gelukkig ook meestal opgelost) maar de meerderheid die geen problemen heeft, lees je hier niet..

    Wat is voor jou DE rede dat je je houtkachel zou inruilen voor een pelletkachel?
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van marver di nov 22, 2011 3:18 pm

    Ik kan hier enkel zeggen waarom ik overgestapt ben.
    Ik heb een houtkachel als hoofdverwarming.
    Het gebruiksgemak en verbruik van een pellet hebben mij overtuigd om over te schakelen.
    Ook het feit dat er bijna dadelijk kan genoten worden van warmte tegenover een houtkachel die toch enige tijd nodig heeft om warmte af te geven.
    Verder verslag zal er zeker volgen eens de kachel hier brandt. (2 december)
    Grtz,


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 4:44 pm

    Ik zou het toch zeker in overweging nemen om een pelletkachel te plaatsen. U haalt aan dat hier 80% van de forumleden problemen hebben met hun kachel, maar dat percentage is zeker overdreven hoor. Ikzelf heb hier ook een pelletkachel staan en heb ze aangekocht als bijverwarming. Maar na een tijdje zag ik in dat de pelletkachel veel meer aankon en ondertussen is het mijn hoofdverwarming geworden. En dit zonder problemen moet ik zeggen!!! Er zijn altijd mensen die ergens over moeten kunnen klagen, maar ik denk dat het grote deel zeer tevreden is met hun pelletkachel.

    Groetjes, Benny.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Philip di nov 22, 2011 4:47 pm

    op een forum is het voor 80% van de zaken meestal zo zoals aetd al aankaarte
    een tevreden pellet gebruiker zie je of hoor je nauwelijks of meld zich niet aan op het forum
    het tegendeel natuurlijk is wel dat degenen die wel een of ander probleem hebben hier wel komen en dan zit je natuurlijk met een forum waar 90% van de zaken over problemen gaan he Shocked
    lijkt me enigzins logisch toch?


    Laatst aangepast door Philip op di nov 22, 2011 4:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 4:48 pm

    aetd schreef:Je bent op een forum. 80% van de problemen hier beschreven staan er omdat mensen hun ei nergens anders kwijt kunnen. mensen met goed geplaatste en afgestelde kachel zoeken ook niet naar dit forum.

    Ja hier worden problemen beschreven ( en gelukkig ook meestal opgelost) maar de meerderheid die geen problemen heeft, lees je hier niet..

    Wat is voor jou DE rede dat je je houtkachel zou inruilen voor een pelletkachel?

    De reden waarom ik van houtkachel naar pellet zou willen overstappen is dat ik graag de bovenverdieping zou gedeeltelijk willen bijverwarmen. Ten tweede , heb ik mij laten wijsmaken, dat het geen of bijna geen stof geeft, t.t.z. roetafzetting. (Ik denk dat mijn vrouw er gelukkiger zal mee zijn!)
    De gebruiksvriendelijkheid heeft misschien ook zijn voordelen. Gewoon "knopje drukken" en je kachel begint te branden. Met een houtkachel is dit wel anders.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Philip di nov 22, 2011 4:50 pm

    zeniël schreef:
    aetd schreef:Je bent op een forum. 80% van de problemen hier beschreven staan er omdat mensen hun ei nergens anders kwijt kunnen. mensen met goed geplaatste en afgestelde kachel zoeken ook niet naar dit forum.

    Ja hier worden problemen beschreven ( en gelukkig ook meestal opgelost) maar de meerderheid die geen problemen heeft, lees je hier niet..

    Wat is voor jou DE rede dat je je houtkachel zou inruilen voor een pelletkachel?

    De reden waarom ik van houtkachel naar pellet zou willen overstappen is dat ik graag de bovenverdieping zou gedeeltelijk willen bijverwarmen. Ten tweede , heb ik mij laten wijsmaken, dat het geen of bijna geen stof geeft, t.t.z. roetafzetting. (Ik denk dat mijn vrouw er gelukkiger zal mee zijn!)
    De gebruiksvriendelijkheid heeft misschien ook zijn voordelen. Gewoon "knopje drukken" en je kachel begint te branden. Met een houtkachel is dit wel anders.

    een pellet kachel dien je niet met de verbrandingskamer geopend bij te vullen,wat betreft stof zal je binnenshuis veel minder stof hebben dat is 100% zeker welke toch het meeste stof veroorzaakt bij een houtkachel me dunkt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 5:04 pm

    Ik kan je de overstap alleen maar aanraden, mijn laatste houtkachel was een tegelkachel die van achteren gevuld werd. Maandelijks de kruiwagen in het trapgat om het ding leeg te scheppen en dagelijks een kruiwagen hout naar binnen slepen.

    Ik ben nu aan mijn tweede pelletkachel begonnen en wat een gemak en genot. Zakje pellets erin, starten en binnen een half uur de kamer op temperatuur en het hele huis behaaglijk. Om de drie dagen het asbakje legen zonder geknoei en stof en het ruitje afnemen, dagelijks de branderpot even schoonmaken en verder geen gedoe.

    Kachel brandt hier van 06.00 tot 21.00 uur en op dit moment is het verbruik een zak op twee dagen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 5:33 pm

    Als dat je redenen zijn zou ik zeker niet twijfelen. Kijk even rond naar een installateur waar je je vertrouwd mee voelt.

    Eens de keuze van de kachel gemaakt is, kan je eventueel de invoerder aansreken, zij kunnen je zeggen wie er in je buurt opleidingen genoten heeft. (sommige merken)

    Je kan ook hier even lezen en kijken welke problemen er hier te vinden zijn met met installateurs/verkopers uit je streek.
    En misschien nog belangrijker, als er problemen waren, hoe ze deze opgelost hebben.

    Uiteraard beloven ze allemaal de beste service en hopen ervaring.
    Elke situatie is anders, er zijn installateurs die zelf een oplossing bieden (wat niet altijd van de 1ste keer lukt) en er zijn verkopers die bij problemen doorverwijzen naar de invoerder. (lang wachten, na garantie periode extra kosten, enz...)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 6:59 pm

    als men niet wat technis onderlegd is,denk ik toch regelmatig probleempjes te hebben,als ik veel probleemjes hier lees makkelijk op te lossen maar sommige mensen kunnen het gewoon niet
    hebben het gewoon niet in hun vingers

    mijn buurman kan zelfs zijn fiets zadel nog niet lager zetten
    zou die met een pelletkachel overweg kunnen
    en wat met de vrouwen hoeveel vrouwen hebben daar kaas van gegeten
    juist hierom sta ik in twijfel voor een kachel,ben ik er niet of kan ik niet meer,wat gaat er met de kachel gebeuren
    hoe gaat de vrouw in de mot hebben dat er iets is,
    niet goed brand ,warmte door de schouw jaagd of de pellets niet goed zijn
    is voor mij een dilema
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:03 pm

    Hoi,ik heb al vanalles gehad....toen we ons renovatie huis kochten,stonden er 2 kachels...1houtkachel+1kolenkachel....jaarof 2 verder geploetert met dat....leuk na werkdag thuiskomen in koud huis,en je mag beginnen sukkelen,met hout/kolen...toen onze mazoutverwarming aangeschaft...eerst content ervan...tot we na groote renovaties ,alles was vers geschilderd/geplamuurd toen 2x kachel precies ontplofte,overall roet! twas om bij te wenen,en toen deftig op zoek gegaan naar iets anders....gas ligt ook niet in onze straat.....toen pelletkachel gevonden naar smaak bij firma AVANTIS ,voorlopig zeer tevreden(hebben deze nor maar een week) we weten ons gemak niet.....ook goedkoper dan mazout.

    "het gemak van gas",en de charme van hout.

    smijt je boeltje buiten, en bezorg jezelf een pak minder stress en mizerie.
    een defitge firma laat je ook niet in de steek,en staat je bij raad en daad toe.
    albert
    albert
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 50
    Leeftijd : 76
    Registration date : 17-05-10

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van albert di nov 22, 2011 7:11 pm

    Mijn vrouw heeft daar geen problemen mee. Zij onderhoud de kachel,het aansteken, stofzuigen ruitje proper maken, bijvullen, afstellen. En het groot onderhoud doen we samen. Wij hebben een Rika Memo. Hier geen problemen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:43 pm

    [quote="benny1980"]
    "het gemak van gas",en de charme van hout.
    [quote]

    Vind ik de meest misbruikte slogan van pellet verkopers.

    Heb mijn gasketel namelijk nooit dagelijks/wekelijks moeten stofzuigen.
    Voor gas moet je idd niets kennen niets kunnen, nergens naar om kijken...
    De pellet kachel vraagt naar onderhoud, naar mijn mening identiek hetzelfde als de houtkachel.
    Voor je gaat branden, de kachel proper maken, asbakje legen en als je zindelijk bent het ruitje proper maken.

    Het enige verschil met een houtkachel is dat je de graden instelt, hoe hard je de kachel wil laten blazen, en je je verder enkel moet aantrekken dat ze voldoende brokken in het bakje heeft.
    Bij de kachel zit je met afstelling van de schouw sleutel en lucht schuif, die open of dicht moet. af en toe moet je ook een blokje opsteken, anders dooft ze. ben je langer van huis en wil je toch dat ze warmte blijft afgeven, moet je aan de briketten

    bij de pellet stel je de temperatuur in en de kachel doet de rest. je hoeft ook geen bak meer met vuil hout in de buurt van de kachel te hebben. Eens om de 2 dagen een zakje brokken in de bak gieten en klaar.

    als de vrouw met de houtkachel overweg kon, kan ze dat zeker met de pelletkachel. Ze zal blij zijn dat ze van het vuil wat een houtkachel met zich mee brengt, af is.

    patricvds
    patricvds
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 63
    Registration date : 26-08-09

    Begin te twijfelen.............. Empty -begin-te-twijfelen

    Bericht van patricvds di nov 22, 2011 7:45 pm

    wij hebben nu 2 pelletkachels staan dit word ons 3de winter
    we hebben in de maand jullie 4 pal olmp laten leveren
    dit is voor ons de beste beslissing geweest
    veel goedkoper dan gas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:54 pm

    Hier een beetje hetzelfde. Driemaal per week de kachel stofzuigen (plus ruit poetsen), waarvan één keer iets grondiger.
    Qua bediening is het soms wat zoeken, maar de meeste instellingen kan mijn vrouw ook doen.

    Pesno
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 9:26 pm

    marcw schreef:als men niet wat technis onderlegd is,denk ik toch regelmatig probleempjes te hebben,als ik veel probleemjes hier lees makkelijk op te lossen maar sommige mensen kunnen het gewoon niet
    hebben het gewoon niet in hun vingers

    mijn buurman kan zelfs zijn fiets zadel nog niet lager zetten
    zou die met een pelletkachel overweg kunnen
    en wat met de vrouwen hoeveel vrouwen hebben daar kaas van gegeten
    juist hierom sta ik in twijfel voor een kachel,ben ik er niet of kan ik niet meer,wat gaat er met de kachel gebeuren
    hoe gaat de vrouw in de mot hebben dat er iets is,
    niet goed brand ,warmte door de schouw jaagd of de pellets niet goed zijn
    is voor mij een dilema

    mischien handig dan dat je een systeem neemt zoals die mcz en edelkamin hebben die alles zelfs regelen ;-))) ik ben er zeer tevreden van
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 10:53 pm

    Ik heb als vrouw er eentje gekocht en t'is de mijne dus ik zal 'm moeten "onderhouden". Waarom zou een vrouw dat niet kunnen???? Oestrogeen is niet dom hoor!!!!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van erwin di nov 22, 2011 10:58 pm

    pietje sonshine precies schreef:Ik heb als vrouw er eentje gekocht en t'is de mijne dus ik zal 'm moeten "onderhouden". Waarom zou een vrouw dat niet kunnen???? Oestrogeen is niet dom hoor!!!!

    tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 11:30 pm

    Ik ben ook een vrouw en doe dat hier ook allemaal alleen hoor, zelfs mijn pellets gaan halen en zakje voor zakje binnen leggen ;-)

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 11:32 pm

    Hallo,

    ingenieur studies lijkt me toch overdreven,...

    Welgeteld 2 pinten om mijn pelletkachel in de schouw te instaleren en af te stellen.
    De 2de was zelfs maar om te kijken of alles goed verliep en tot op deze dag werkt die perfect Smile

    Prijsvergelijking met de radiatoren die hier hangen en waar ik mazout voor moet stoken tegenover pellets, ik weet het wel.
    Alleen het groot onderhoud moet ik ondervinden volgend jaar maar ik heb een bak klaar staan tegen dan feest


    Laatst aangepast door David27 op di nov 22, 2011 11:48 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van flair di nov 22, 2011 11:35 pm

    pietje sonshine precies schreef:Ik heb als vrouw er eentje gekocht en t'is de mijne dus ik zal 'm moeten "onderhouden". Waarom zou een vrouw dat niet kunnen???? Oestrogeen is niet dom hoor!!!!


    oestrogeen 1 testosteron 0 Laughing Laughing Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 8:28 am

    Toen ik twee winters terug na de aankoop van mijn pelletkachel dit forum ontdekte heb ik sindsdien al veel opgestoken van het hoe en waarom van pelletstoken.
    Het onderhoud is apart voor iedereen een verschillende aanpak. Persoonlijk geef ik de voorkeur om jaarlijks mijn kachel te laten uitkuisen en tevens opnieuw af te stellen wat me dit jaar een luttele 70€ heeft gekost.

    In de beginperiode van dit forum las ik geregeld dat we info avonden regelden bij zowel winkels als instalateurs van pelletkachels. Nieuwkomers en evt geinteresseerden naar pelletkachels konden dan telkens op deze avonden vinden of overtuigd worden wat een pelletkachel is.

    Mss nog eens een vraagje aan onze moderators om zulke avonden nog eens in elkaar te steken. Vond deze meer dan informatief geslaagd. Denk zelfs dat producenten van pellets hiervoor ook vragende partij kunnen worden om info avonden te houden.

    Moderators !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 12:06 pm

    hoeveel vrouwen kunnen noch geen kamer thermosaat af stellen denk u
    ik zeg niet dat bepaalde vrouwen met die kachels niet zouden kunnen werken
    maar geloof me zeer vele niet hoor
    met zakjes sleuren en kachel kuisen geen probleem ,maar als de kachel niet werkt zoals het hoort
    en men met parremeters moet gaan werken, pellets beoordelen of ze die het volle rendement geven

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 1:52 pm

    marcw schreef:hoeveel vrouwen kunnen noch geen kamer thermosaat af stellen denk u
    ik zeg niet dat bepaalde vrouwen met die kachels niet zouden kunnen werken
    maar geloof me zeer vele niet hoor
    met zakjes sleuren en kachel kuisen geen probleem ,maar als de kachel niet werkt zoals het hoort
    en men met parremeters moet gaan werken, pellets beoordelen of ze die het volle rendement geven


    Beste,

    Met alle respect hoor, maar het zijn niet enkel veel vrouwen maar ook veel mannen die niet met hun kachel overweg kunnen. Ik ben echter van het idee dat IEDEREEN met wat moeite en uitleg het kan leren. Er zijn zelfs kachels op de markt waar niets aan af te stellen valt en enkel de temperatuur moet ingesteld worden. Hier vertrekken een 700 stuks per jaar dus denk ik dat ik wel een goed beeld heb op hoe en wat. In begin is het echt wennen en proberen maar dat leer je snel genoeg. Man of Vrouw heeft daar niets mee te maken.

    groeten
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van ss do nov 24, 2011 5:16 pm

    marcw schreef:hoeveel vrouwen kunnen noch geen kamer thermosaat af stellen denk u
    ik zeg niet dat bepaalde vrouwen met die kachels niet zouden kunnen werken
    maar geloof me zeer vele niet hoor
    met zakjes sleuren en kachel kuisen geen probleem ,maar als de kachel niet werkt zoals het hoort
    en men met parremeters moet gaan werken, pellets beoordelen of ze die het volle rendement geven


    Wat is dat voor flauwe kul? Denk je dat vrouwen achterlijk zijn? Man, ik verkoop electronische toestellen, o.a. hifi en mijn ervaring is dat veel mannen moeite hebben om bijvoorbeeld een toestel te programmeren om een opname te doen of zelfs een zender op een tuner in te stellen, veel vrouwen doen het foutloos. Daarbij, neus eens rond op het forum, vrouwen met ballen vind je zeker ook rond het pellet-gebeuren.
    Maar soit, seksisten zijn (waarschijnlijk?) ook niet minderwaardig!?
    Nog raar dat er geen vrouwezn op je domme praat reageerden, misschien hebben ze medelijden?
    Groeten,
    ss duivel

    Gesponsorde inhoud


    Begin te twijfelen.............. Empty Re: Begin te twijfelen..............

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 20, 2024 6:48 pm