Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    bedreigen van leden

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    bedreigen van leden Empty bedreigen van leden

    Bericht van steven vr nov 25, 2011 5:53 pm

    Er zijn weer verkopers die het niet kunnen laten om leden van het pelletforum te bedreigen met allerlei juridische akties omdat ze hier hun gepruts aan de kaak stellen. Ik vind dat dit niet kan.  

    Als er effectief stappen worden gezet, dan geef ik de naam van die verkopers vrij en zet ik ze in het heel groot in een banner op het forum


    Het pelletforum is ook al verschillende keren bedreigd en we pikken dit niet!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    bedreigen van leden Empty Re: bedreigen van leden

    Bericht van Gast vr nov 25, 2011 6:09 pm

    Steven,

    ik ken de Belgische wet niet maar ik kom op verschillende Nederlandse fora waar dit soort acties, geanonimiseerd, gewoon geplaatst worden. Er staan geen sancties tegenover en de zaak wordt ik alle openheid kenbaar gemaakt en besproken en van raadgevingen voorzien.

    Misschien een idee om dit in een apart, door jullie als admins en moderators beheerd, topic te posten? Zien we vanzelf of de "verkopers" niet een te grote broek aanhebben als ze openlijk aan de grote klok worden omhoog gehangen.

    Suc7,
    Dick
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    bedreigen van leden Empty Re: bedreigen van leden

    Bericht van Philip vr nov 25, 2011 9:06 pm

    hmmm zijn het niet steeds dezelfde prutsers die bedreigingen zenden ? omdat hun goudhaantje in gevaar komt en ze minder kachels zouden kunnen plaatsen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    bedreigen van leden Empty Re: bedreigen van leden

    Bericht van Uthrex vr nov 25, 2011 10:36 pm

    De servers staan in NL, waar dus de Nederlandse wetgeving telt ivm het forumgebruik en het al dan niet vrijgeven van namen gelinkt aan ip nummers...
    Niet teveel laten wijsmaken. Blaffende honden bijten niet hé.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    bedreigen van leden Empty Re: bedreigen van leden

    Bericht van Gast za apr 12, 2014 2:48 pm

    Dat deze verkopers bijzonder hardleers zijn staat her en der op het forum te lezen, zelfs een mokerslag met een voorhamer tussen de ogen dringt blijkbaar niet tot hun door.

    Ik ben sterk geneigd nu maar eens door te pakken en betrokkenen met de gevolgen van hun werkwijze te confronteren. Bedreiging is een strafbaar feit en hiervan dient het slachtoffer aangifte te doen bij de politie.

    De Belgische wetgeving is hieromtrent expliciet en duidelijk:   

    Art. 93. Om te bepalen of er bij een handelspraktijk gebruik wordt gemaakt van intimidatie, dwang, inclusief lichamelijk geweld, of ongepaste beïnvloeding, wordt rekening gehouden met :

       1° het tijdstip, de plaats, de aard en de persistentie van de handelspraktijk;

       2° het gebruik van dreigende of grove taal of gedragingen;

       3° het bewust uitbuiten door de onderneming van bepaalde tegenslagen of omstandigheden die zo ernstig zijn dat zij het beoordelingsvermogen van de consument kunnen beperken, met het oogmerk het besluit van de consument met betrekking tot het product te beïnvloeden;

       4° door de onderneming opgelegde, kosten meebrengende of bovenmatige niet-contractuele belemmeringen ten aanzien van rechten die de consument uit hoofde van het contract wil uitoefenen, waaronder het recht om het contract te beëindigen of een ander product of een andere onderneming te kiezen;

       5° het dreigen met maatregelen die wettelijk niet kunnen worden genomen.

    Ik herhaal daarom de oproep om zich zeker niet te laten intimideren maar kom voor uw eigen belang op en doe, liefst onderbouwd met een brief of mail, aangifte tegen betrokkene wegens het plegen van een strafbaar feit zijnde bedreiging.

    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    bedreigen van leden Empty Re: bedreigen van leden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 11:01 pm