Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 29 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+25
cuypersmarc
grossard.rob
costerke
Johnny Derveaux
mantas
colleken
Bram N.
Fleur
dxnature
xeno-dusty
player
atlasgust
francky
erwin
ss
Philip
biezoe
Annejanne
stoffel
Relax
kempenaar
pellbox
pedro
Block
steven
29 plaatsers

verkooppunten Badger pellets

Gast
    Gast

verkooppunten Badger pellets - Pagina 6 Empty Re: verkooppunten Badger pellets

Bericht van Gast do jan 13, 2011 6:35 am

ik ga binnenkort terug 8 palletten inkopen ,want ik verwacht tegen eind deze zomer terug een prijsstijging ,ik kan ze nu nog kopen aan 3.93 thuisgeleverd maar denk dat dit wel eens de laatste keer zou kunnen zijn.
    badgerfabriek heeft waarschijnlijk een vaste verkoopprijs met elk jaar een stijging van 0.10 cent de zak.

gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 13, 2011 6:44 am

Met uw 14 paletten verbruik verwachten we toch wat meer uitleg!
    Je eet die toch niet s'morgens op de boterham als chocoladekorrels (muizestrontjes)?? lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 13, 2011 6:47 am

Moet zeggen dat de kwaliteit van badger redelijk gelijk blijft. ik heb klanten die stoken met pellets uit de makro en toch regelmatig problemen mee. Ff een zak badger proberen en de klant is tevreden. Continu een goede kwaliteit van pellets is heel belangrijk. Deze zijn soms zeer gevoelig om af te stellen en verandering van merk kan soms moeten aagepast worden in de instellingen.

Tot nu toe nog niks gehoord van prijsstijging. Afwachten dus.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 13, 2011 6:48 am

hobbymachine schreef:14 Palletten op 1.5 winters ? Fleur, en ik die al dikwijls gelezen heb dat ge een goed geïsoleerde woning hebt met zelfs isolatieplaten tegen uw glazen verandadak ?
    14 Palletten staat voor 910 zakken Badger of meer dan 3.600 Euro !!!!
    Dat had ge moeten plaatsen in de "stop de pellets" topic, dat is pas een afschrikker zo'n hoog verbruik want ik vond persoonlijk mijn verbruik van 250 zakken over dezelfde periode al redelijk veel.
    En mocht het voor de 2 kachels samen zijn dan is het nog een hele hoop hé ! Misschien parameters of schouw aanpassen en externe verbrandingslucht ?
    lol!

is goedkoop gestookt hobbymachine,
    de thermorossi staat er van 2008 --ruime woning met accumul verwarmt geweest ,nu met pellets --intussen ook een grote veranda
    2008--4 palletten alleen voor de dochter
    2009--6 palleten 3 voor de therm en 3 voor mij
    2010--4 palleten 1 voor de therm en 3 voor mij

mijn kachel brandt sedert deze winter dag en nacht en verwarmt gans de dag een veranda.
    ik vindt dat goedkoop gestookt ,de dochter heeft deze winter maar 1 pallet nodig gehad omdat ze er nog over had van vorige jaren ;nu hamsteren voor volgend of zelfs volgende jaren ,prijzen zakken niet en geld brengt niets op.

gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32441
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin do jan 13, 2011 8:39 am

fleur schreef:.maar toch moet een mens een keer met de pook door de gaatjes gaan om dezelfde diameter te behouden omdat ze na een poos durven aanladen en zo verkleinen.

gr fleur

hoe houd je de gaatjes op dezelfde diameter fleur
    wat bedoel je met pook
    ik dacht aan een boor of vijl te gebruiken en even met de hand ronddraaien

Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 13, 2011 9:01 am

erwin123 schreef:
    fleur schreef:.maar toch moet een mens een keer met de pook door de gaatjes gaan om dezelfde diameter te behouden omdat ze na een poos durven aanladen en zo verkleinen.

gr fleur

wat bedoel je met pook

bij mijn extraflame inbouwkachel zijn 2 pookjes bijgeleverd om de kachel uit te trekken uit de muur ,zo n pookje gebruik ik ook om de deur te openen en eens in de gaatjes van de branderpot te steken ,is een 5 tal mm en past daar juist in ,zo blijft alles zoals het moet.
    door het aanladen is een gaatje algauw een mm minder en da mag niet.
    t zijn misschien kleine dingen maar toch voornaam denk ik dan.

gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin do jan 13, 2011 9:25 am

fleur schreef:
    erwin123 schreef:

wat bedoel je met pook

bij mijn extraflame inbouwkachel zijn 2 pookjes bijgeleverd om de kachel uit te trekken uit de muur ,zo n pookje gebruik ik ook om de deur te openen en eens in de gaatjes van de branderpot te steken ,is een 5 tal mm en past daar juist in ,zo blijft alles zoals het moet.

gr fleur

goed idee tof
    ik ga iets van zelfde diameter zien te vinden, een boortje of zo

Gast
    Gast

Bericht van Gast do jan 13, 2011 12:48 pm

vind de badgers ook de beste dwz altijd hetzelfde en goed
    want zoals hier al vermeld werd andere pellets soms goed en daarna weer minder niks voor mij
    Altijd wisselen is ook maar niks
    en naar de beste zoeken (wat een kostprijs aan
    benzine en verspilling van tijd)

Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 15, 2011 8:37 am

Ik heb zojuist mijn voorlaatste zakske Badger in mijn kachel gegooid;-).
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 15, 2011 8:57 am

erwin123 schreef:
    fleur schreef:

gr fleur

goed idee tof
    ik ga iets van zelfde diameter zien te vinden, een boortje of zo

Reeds meer dan 2 jaar geleden heb ik 2 rijen Hollekes in het midden onderaan, een 1/2 mm groter uitgeboord ,dat was net na de koekvorming van plosplan en sindsdien nooit geen koekjes meer gehad.
    Misschien zou dit voor anderen de oplossing zijn??
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 15, 2011 10:43 am

Bij ons op het werk staat een "ultrasonor"-bak.
    Ga na het stookseizoen m'n korfje daar eens een paar uurtjes in schoon laten trillen.
    Ben benieuwd hoe die er uit komt
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin za jan 15, 2011 11:06 am

krusty schreef:
    Reeds meer dan 2 jaar geleden heb ik 2 rijen Hollekes in het midden onderaan, een 1/2 mm groter uitgeboord ,dat was net na de koekvorming van plosplan en sindsdien nooit geen koekjes meer gehad.

krusty daar zit wel iets in:

bv diameter 5mm uitboren naar 5.5mm geeft in oppervlakte voor de luchtdoorstroom 20proc extra!!

of andersom, als je gaatjes 0.5mm kleiner geworden zijn door aanslag, verlies je 20proc

Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 15, 2011 11:25 am

erwin123 schreef:
    krusty schreef:

bv diameter 5mm uitboren naar 5.5mm geeft in oppervlakte voor de luchtdoorstroom 20proc extra!!

of andersom, als je gaatjes 0.5mm kleiner geworden zijn door aanslag, verlies je 20proc

die grotere gaatjes gaan terug aanslaan en wat verkleinen ,of is de bedoeling om minder te kuisen misschien ?
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin za jan 15, 2011 1:06 pm

fleur schreef:
    erwin123 schreef:

die grotere gaatjes gaan terug aanslaan en wat verkleinen ,of is de bedoeling om minder te kuisen misschien ?

nee fleur ik wou maar zeggen als een gaatje van 5mm een halve mm doormeter verkleint door aanslag, wat niets lijkt, dat dit toch 20proc minder oppervlakte word om de lucht door te laten,
    daarom belangrijk om deze gaatjes af en toe eens te kuisen

Gast
    Gast

Bericht van Gast zo jan 16, 2011 1:53 am

Ik moet speciaal de gaatjes niet kuisen , gewoon stofzuigen ,en sedertdien nog geen koekjes gehad .
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast zo jan 16, 2011 3:00 am

Zouden iets grotere gaten misschien ook kunnen helpen voor het vlug vuil worden van de ruit want zo komt er immers meer zuurstof in de kachel of gaat dat niet veel verschil maken?
    Ik kuis ook steeds mijn branderpot goed uit maar ik kan me voorstellen dat die gaatjes beetje bij beetje toch iets kleiner worden.

Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di jan 18, 2011 11:33 am

Pellet Bio Heating Systems, Evergem mag je schrappen van de lijst oost-vlaanderen. Die mensen doen geen badger pellets meer en dit reeds al 2 jaar.
    Verkopen nu wel olimp pellets en nog een frans merk van pellets die me nu even ontgaat.
    De mij ontgane pellets zijn van Piveteau
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 22, 2011 7:40 pm

@Steven
    word de lijst nog aangepast zoals ik hierboven vermelde.
    Ik vraag dit enkel daar deze mensen nog steeds telefoons en mails krijgen voor de badger pellets en ze deze niet meer doen.
    Mvg Meeki
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro za jan 22, 2011 8:52 pm

Meeki,

ik heb het aangepast bij de verkoper.Is moeilijk voor ons om alles nog up to date te houden door het veel te grote aanbod aan pellets en de constante prijswijzigingen.

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 22, 2011 9:09 pm

pedro schreef:Meeki,

ik heb het aangepast bij de verkoper.Is moeilijk voor ons om alles nog up to date te houden door het veel te grote aanbod aan pellets en de constante prijswijzigingen.

Dat begrijp ik best hoor en vooral enorm bedankt dat je dit toch nog even gedaan hebt ;-)
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma aug 15, 2011 8:29 pm

tuincenter Plettinckx

http://www.tuincentrumplettinckx.be/

4.4 de zak
    4 euro per pallet
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

verkooppunten Badger pellets - Pagina 6 Empty Waarom moet Badger zo duur zijn?

Bericht van francky za sep 17, 2011 8:08 pm

Steven schreef:nieuwe prijzen:

De nieuwe prijs sinds Augustus is 4€20 per zak en 260 € per pallet ( of 4 € per zak).

De topic staat mms niet juist,maar waarom moet badger zoveel meer kosten dan andere pellets iemand een iedee ? Er zit een verschil in van 90 cent dan bij sommige andere merken.
    Dat is wel bijna 36 oude bf

Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za sep 17, 2011 8:45 pm

Een meerwaarde van Badger vind ik de verpakkingen. Volgens mij toch een stuk milieuvriendelijker dan plastiek (of beter die bergen plastiek). Wat ik op het forum gelezen heb zijn de badgergebruikers ook heel tevreden van de kwaliteit maar zelf nog nooit eentje in huis gehad wegens naar mijn mening te duur of in ieder geval duurder dan sommige andere. Als iedereen nu die papieren zakken gebruikt dan weet ik het ook niet meer... scratch
    atlasgust
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

verkooppunten Badger pellets - Pagina 6 Empty badger pellets

Bericht van atlasgust za sep 17, 2011 9:27 pm

Weet ook niet waar ik de meerwaarde van badger moet zoeken,de verpakking vind ik geen nadeel als je ze een paar keer moet verhandelen, is toch iets steviger meen ik.De plasticzakken worden ook gerisicleerd als je dat wil.
    De pellets die ik koop zijn ook tweemaal gezeven proper en goede kwalliteit dus waarom zou ik meer betalen. gr.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za sep 17, 2011 10:13 pm

ik denk ook dat papier altijd duurder is dan plastiek zeker omdat zij werken met duurzame bosbouw papier
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

Bericht van francky zo sep 18, 2011 1:39 am

wannes schreef:ik denk ook dat papier altijd duurder is dan plastiek zeker omdat zij werken met duurzame bosbouw papier

Het kan toch niet zijn dat het enkel aan het papier ligt.
    Die plastie zaken zijn ook recyclebaar ;)container park.
    Wie wie weet het ...

Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do nov 21, 2024 7:55 am