van ZaurusUser za 3 dec 2011 - 12:42
Dinam schreef:Temperaturen staan goed ingesteld ; ontbranden bij 17° en/of vanaf 16h. Kamertemperatuur komt onder de 16°. Noch bij te lage temperaturen, noch bij de ingestelde tijd, ontbrandt de kachel niet.
Ik kan op de Topo alleen instellen welke temperatuur ik wens, niet vanaf wanneer hij moet ontbranden. (dat is een graad of 2 onder het ingestelde denk ik en uitvallen is als het één graad te veel is.)
Als ik 17° vraag terwijl het 16° is in huis, ontbrandt mijn Topo ook niet.
Ten eerste omdat het verschil tussen het gevraagde en wat het is niet groot genoeg is en ten tweede omdat de mijne 2° liegt : als ik 17° vraag, id dat in feite maar 15° en zal de kachel pas starten als het 14° is in huis.
Zet hem eens op "room" en vraag 30° (bijvoorbeeld). Blijft hij dan nog steeds "standby" ? Indien hij ontbrandt, verminder de temperatuur die je vraagt per graad en wacht iedere keer even.
Kijk dan vanaf wanneer hij terug in "standby" gaat. Indien hij niet ontbrandt als je 10° meer vraagt dan het in huis is, raadpleeg uw verkoper.
Kijk ook eens in de parameters hoe warm het volgens de kachel is in huis. Is dat hetzelfde als op uw andere thermometer ?
MENU MENU ... tot er "INFO" op het display staat.
OK : er staat "IN" op het display
OK en je ziet de vlam-temperatuur
MENU en je ziet de kamertemperatuur die de kachel meet
MENU MENU ... om overal terug uit te gaan (of wachten).
Good luck,
Werner.
Laatst aangepast door ZaurusUser op za 3 dec 2011 - 12:56; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : aanvullende info)