Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 5 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

Antonius, Flamingo, Guess who, harrielok, smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
bart b
piet
6 plaatsers

    problemen met Edelkamin Polaris

    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast za 17 dec 2011 - 19:15

    Hallo,
    Wij zijn sinds een maand eigenaars van een edelkamin polaris, op zich ging het goed tot een paar dagen geleden. Wij hebben een week programma ingesteld en 's morgen moet hij opstarten om 05.00 uur, opstarten doet hij maar als hij eenmaal opgestart is maakt hij de foutmelding STOP FAN FRONT, en dan gaat hij uit. Wij hebben inmiddels gebeld met winkel waar wij hem gekocht hebben, die hebben ons doorgestuurd naar de vestiging van Edelkamin in Belgie. Die moeten nog steeds terug bellen, wij zelf hebben al meerdere malen in de telefoon gehangen. Nu hebben we hem na een aantal keren uiteindelijk aangekregen maar durven hem niet meer uit te doen aangezien dit onze enigste verwarming is. Heeft iemand deze foutmelding ook al eens gehad? Hopelijk komen ze maandag want we moeten hem toch een keer uitzetten voor de kachel schoon te maken. Sad Sad
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van piet za 17 dec 2011 - 20:10

    Beste depaskes,
    Vervelend als hij niet wil starten
    Wij gebruiken het week programma al lang niet meer omdat je s morgens gek wordt van het gepiep als hij niet start
    Ook wij zijn destijds doorverwezen naar de importeur in Belgie.
    Moest toen ook verscheidene keren bellen en ze stonden ineens onverwachts voor de deur
    Had geluk dat ik toevallig thuis was
    Een bijkomend probleem was dat de monteur alleen frans sprak Wees daar op voorbereid!!
    Jammer dat misschien een eenvoudig probleem niet gewoon door de verkoper kan worden verholpen
    Op dit forum zijn leden die er meer verstand van hebben dan sommige verkopers
    Hoop voor jullie dat iemand reageert
    Groetjes
    Piet


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van bart b za 17 dec 2011 - 20:12

    Hallo

    Is het een polaris plus?13,5 kw

    Of is het de gewone polaris ? 12 kw
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van steven za 17 dec 2011 - 20:25

    nu niet overdrijven met de service van de invoerder hé.

    Die mensen moeten te pas en te onpas de onkunde van enkele 'verkopers' gaan oplossen omdat deze enkel maar kunnen verkopen. Bij Girretz (de invoerder) spreken ze ondertussen wel nederlands.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast za 17 dec 2011 - 20:43

    het is een 12kw
    heb al contact met een monteur en spreekt inderdaad frans maar hij deed zijn best om nederlands te praten.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van steven za 17 dec 2011 - 21:45

    als iedereen van goede wil is (kerstmis?), dan geraak je er uit.

    het is natuurlijk heel onaangenaam om nu zonder kachel te vallen.

    Denk dat je vooral eens richting de verkoper kan kijken. dat is weeral een prutser er bij. geen enkele service!!!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast zo 18 dec 2011 - 2:29

    Bedankt voor de reacties,we wachten even af of de monteur komt maandag, zoniet dan bellen we gewoon de verkoper terug,moet die maar een oplossing verzinnen. We houden jullie op de hoogte. Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31554
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van erwin zo 18 dec 2011 - 15:52

    een vervangkachel in afwachting van de herstelling is misschien een optie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast do 22 dec 2011 - 22:12

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier maar wou toch even zeggen dat ik ook veel problemen heb met mijn polaris nl. check airflow. Heb ondertussen hier al veel gelezen en opgezocht maar nog niets kunnen oplossen.Zou toch zelf eerst alles willen nakijken of ik het zelf niet in orde krijg voor ik importeur ga lastig vallen.Onderhoud is begin van het jaar gebeurt en rookgasafvoer buiten is ook open.Weet er iemand waar het probleem kan liggen of waar ik nog kan gaan zoeken? Moet ik misschien iets demonteren wat normaal niet moet gebeuren ofzo? wat is airflow eigenlijk is dit de inkomende verse lucht of de uitgaande verbrande lucht.Hopende op enkele antwoorden wacht ik in "spanning" af Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast do 22 dec 2011 - 22:44

    Wij hebben nu eindelijk contact gehad met de monteur van waar we de kachel gekocht hebben, die heeft aangegeven dat ook het bedrijf problemen heeft met een fatsoenlijke communicatie met edelkamin Belgie. Hij heeft voor ons een nieuwe ventilator besteld en komt die zo snel mogelijk vervangen, dan krijgt de kachel ook gelijk een grote schoonmaakbeurt en dan hopen we dat de problemen zijn opgelost. Hopelijk zijn jou problemen ook binnenkort opgelost, ik kan je er verder niet bij helpen, maar wens je toch veel sterkte. Het is lastig om nu zonder kachel te vallen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast do 22 dec 2011 - 22:50

    Ok depaskes , hou je me aub op de hoogte?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 17:56

    Hallo,

    Ook ik heb aanvankelijk heel wat problemen gehad met mijn Polaris.

    De kachel gaf voortdurend foutmelding, doofde vanzelf uit, of slaagde er niet in om vanzelf te ontbranden nadat hij was geprogrammeerd. Gevolg: een hele hoop frustraties over een al bij al duur toestel, en vooral een koud huis.

    Mijn installateur/verkoper dan maar gecontacteerd, maar daar kreeg ik geen bevredigend antwoord. De respons was: "zet uw ramen om de paar uur eens open zodat de kachel verse lucht krijgt". Het was toen -7 graden buiten. :-)

    Uiteindelijk ben ik dan maar -met hulp van de deelnemers aan dit forum- zelf aan de slag gegaan. Blijkt achteraf dat de instellingen van de kachel compléét verkeerd stonden, waardoor de kachel gewoonweg niet goed kón branden. Te weinig aanvoer van verse lucht, en een gigantische aanvoer van pellets die niet konden verbrand worden.

    Ik vind het nog steeds zeer droevig dat vele verkopers blijkbaar hun toestellen wel kennen, maar niet de moeite nemen om de afstelling bij de klant ernstig te nemen.

    Nu staat de kachel ingesteld volgens mijn eigen instellingen en die draait perfect 24/24 als enige verwarming, met een minimum aan verbruik en onderhoud.

    De foutmelding "check air flow" heeft volgens mij te maken met een niet optimale verbranding van de pellets. Ik heb die foutmelding ook gehad, en heb die opgelost door de hoeveelheid pellets te verminderen, en de aanvoer van verse lucht licht te verhogen. Je kan, dacht ik, zelfs die beveiliging 'check air flow' uitschakelen in de parameters.

    Maar zoals altijd, eerst de installateur erbij halen, want prutsen in de paramters is op eigen verantwoordelijkheid. Al kan je er volgens mij niet veel mis mee doen :-)

    Gr,

    Laurent
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van francky za 24 dec 2011 - 18:53

    @Depaske Denk niet dat het de ventilator is bijna 100% zeker.
    Ik denk meer dat je in de richting van Laurent zijn verhaal gaat moeten zoeken.Inderdaad je kan check air flou uitschakelen in de parameters,natuirlijk is dit niet aan te raden.Maar liever dit dan een dag in de kou zitten rendeer


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van peter van den Branden zo 25 dec 2011 - 12:07

    Toch weeral zeer spijtig het verhaal van depaskes,
    Kachel kopen bij X , die is komen installeren en dan wanneer er
    iets aan is bellen naar Wallonie want X verkoopt alleen , kan ze niet maken

    Geluk dat er hier zo'n prachtig forum is waar iedereen met zijn problemen
    op terecht kan en dan nog meestal geholpen wordt ook

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast ma 26 dec 2011 - 12:35

    Heb nu alles eens goed in het oog gehouden en volgens mij ligt het aan de toevoer van de pellets.Hij krijgt te veel pellets waardoor er veel onverbrand blijven liggen en een dikke 'koek' vormen in het vuurkorfje.Hoe kan ik dit verhelpen zodat hij minder pellets krijgt en wat zijn de instellingen ongeveer ? bij deze toch nog eens het positieve van forums aanhalen.Als de verkopers hun service na verkoop niet nakomen kunnen we elkaar beter maar helpen he. Alvast bedankt iedereen
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van francky ma 26 dec 2011 - 13:13

    @ Nico 1 Het probleem zit hem hier op het forum ,als je iemand helpt dat er nog geen Merci vanaf kan nadien ! En op den duur wordt er niet veel meer geholpen door andere forum mensen.Verkopers zwijgen als de dood,het is hun broodwinnig en dit is wel te verstaan.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van steven ma 26 dec 2011 - 17:08

    Depaskes,

    ze moeten jouw kachel degelijk afstellen. De importeur van Edilkamin (Girretz), doet zijn best, maar er zijn teveel "verkopers" die op hun beroep doen in geval van een probleem omdat ze het zelf niet aankunnen.

    dat is hetzelfde al u een auto verkopen maar niet kunnen helpen als er een panne is.



    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van bart b ma 26 dec 2011 - 20:35

    @ nico1

    Geen commerciële berichten. Stuur een PM!!!


    Laatst aangepast door Steven op ma 26 dec 2011 - 20:39; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verwijderd wegens reclame)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast ma 2 jan 2012 - 19:31

    Hallo allemaal,
    Bedankt allemaal voor jullie reacties, Probleem van de Edelkamin is niet opgelost. Wij zijn terug naar de winkel geweest om een regeling te treffen en ze zijn erg meewerkend geweest. Met een kleine opleg krijgen we een nieuwe kachel en ze komen hem dan ook "gratis" plaatsen. Ons was het opgevallen dat in die winkel ook geen Edelkamin meer verkocht werd. De reden was volgens de verkoper dat de service van Edelkamin Benelux ver te zoeken is. Ik ben blij dat we het hebben kunnen oplossen en dat ze de kachel terug komen ophalen ( vind het ook wel weer spijtig want het was een mooie kachel).12 januari zijn we als het goed is eigenaar van een TMC.

    Bedankt :-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast ma 2 jan 2012 - 19:55

    laat eens iets weten hoe je het steld met de tmc ;-))
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gast ma 2 jan 2012 - 21:37

    Het allemaal,

    Het is nu de vierde winter dat we onze polaris hebben, en we zijn zeer tevreden. Het is het type met de speksteen, niet dat dit nut heeft, maar het oog wil ook wat. Het tweede jaar hebben we plots zeer grote problemen gehad, zeer slechte verbranding, uitdoven, de pellets brandden tot in de aanvoermond, rookvorming dat het niet te doen was. Zo erg dat we de kachel niet lieten branden als we niet thuis waren. Onze leverancier heeft ons een aantal hinds gegevens, maar tevergeefs. Enkele dagen later belde hij spontaan dat de door hem geleverde pellets slecht waren. Hij heeft ze gratis omgewisseld en alle problemen opgelost. We moeten de gebreken niet altijd aan de kachels wijten, maar er is ook veel rommel van pellets op de markt.

    Gr
    Jan

    Gesponsorde inhoud


    problemen met Edelkamin Polaris Empty Re: problemen met Edelkamin Polaris

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 14 mei 2024 - 16:16