Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Ervaring met de schouw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de schouw Empty Ervaring met de schouw

    Bericht van Gast zo 15 jan 2012 - 10:01

    Ik ben pas slimmer geworden toen ik éénmaal in het bezit was van ons pelletvretertje.
    In eerste instantie was een schouw helemaal niet nodig volgens de verkoper...Gewoon een horizontaal buisje door de muur dat uit kwam op een houten terras en op been hoogte.Je kan je misschien voorstellen hoe het terras er zou uit gezien hebben na een tijd.
    Verder heb ik zelf een enkelwandige rvs schouw gemaakt en daarna omhult met isover.Ook de beugels om de buis te monteren zijn voorzien van geisoleerde schalen om een koude brug te vermijden.Dit alles is netjes omkast.Het T stuk (roetpotje) maak ik maandelijks leeg.De schouw wordt tweemaal per jaar gereinigd.In ons geval is het echt niet veel werk om even met de spin er door te gaan. In het roetpotje vang ik regelmatig toch wat vuil.De schouw zelf bevat weinig aanslag.Aan de uitmonding van de schouw zit eigenlijk de meeste troep.
    Veel verkopers willen het voorwerp waar je naar staat dromen zo snel mogelijk buiten.Onderhoud+kosten horen niet tot het punt om je over de drempel te duwen en zullen meestal geminimaliseerd worden...Het zijn zorgen voor later en dat wordt allemaal geregeld mocht het zo ver zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met de schouw Empty Re: Ervaring met de schouw

    Bericht van steven zo 15 jan 2012 - 10:31

    even verplaatst


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de schouw Empty Re: Ervaring met de schouw

    Bericht van Gast zo 15 jan 2012 - 10:49

    Sorry Steven voor de eventuele verkeerde plaatsing.
    Ik was eigenlijk op zoek of er antwoord was op mijn vraag van gisteren,maar was afgedwaald.
    Bedankt voor de rechtzetting.
    Mvg,John.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met de schouw Empty Re: Ervaring met de schouw

    Bericht van steven zo 15 jan 2012 - 18:02

    geen probleem.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Ervaring met de schouw Empty Re: Ervaring met de schouw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei 2024 - 14:42