Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    piazetta p961

    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazetta p961 Empty piazetta p961

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 9:55 pm

    Hallo
    Geeft er iemand ervaring met een piazetta p961 ? Zijn dit goeie kachels ? En waar vind ik een goede installateur ?Zijn er mensen die deze kachel gebruiken?Ik zou hem plaatsen met een kanaal naar de nachthal,en voor de rest waar de kachel staat is het de living van om en bij de 50m2 de toetale oppervlakte is 120 m2 het iss van zelfsprekend dat het enkel in de living 21° moet zijn en de rest van de ruimte een graad of 15° kan er mij iemand informatie bezorgen of antwoorden op dit bericht,ikove"rweeg de aanschaf van deze kachel zosnel mogelijk te doen en heb totaal geen ervaring met pelletkachels.graag zoveel mogelijk informatie
    Greetz Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazetta p961 Empty P961

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 9:45 am

    Peterca

    Wij hebben een P962 , dit is het zelfde model als de P961 alleen wat strakker van vorm. Voor de rest volledig het zelfde.
    Wij hebben ook een kanaal 50% aangesloten op de badkamer wat perfect werkt.
    Ook tevreden over de firma FiammaDC die de plaatsing gedaan heeft.
    FiammaDC intikken in google en je ziet een facebooksite waar een deel van hun werk opstaat.
    Waaronder een P962 en P961 die ook opgesplist is
    Wij zijn heel tevreden living 145m³ +badkamer .

    grtz
    roger cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazetta p961 Empty Re: piazetta p961

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 12:47 pm

    Mijn living is ongeveer 90 m3 dat mag dus geen probleem zijn,en de overige ruimte is ongeveer 200 m3 daar moet het wel zo warm niet zijn
    Mvg Petr
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazetta p961 Empty kanalen

    Bericht van Gast di feb 28, 2012 2:50 pm

    Ik ben Ward en heb net een kleine woning gekocht en die licht vrij ver van de straat af waardoor het een vrij dure zaak wordt om gas te leggen. Door de vele reacties hier ben ik al helemaal pellet enthousiast! Waarom ik hierop reageer is omdat ik ook geinteresseerd ben in een pelletkachel die meerdere ruimtes verwarmt zoals de palazzetti(als het niet hier hoort laat maar weten):

    heeft iemand ervaringen met pelletkachels met twee luchtkanalen?

    even de bedoeling schetsten, ik zou graag de kachel als hoofdverwarming gebruiken in de leefruimte (30m2) en "de koude breken" zoals dat zo mooi heet in de keuken van 20 m2 (die ligt aan de andere kant van de muur waar de kachel moet komen) en in de slaapkamer van 20 m2(deze ligt boven de pelletkachel langs de schouw). Twee kanalen lijken mij hiervoor super want eenmaal je begint te koken warmt de ruimte toch snel op en in de slaapkamer hoeft het voor mij niet te warm te zijn.

    Nu nog een bijkomende vraag volgens de bereking hier op het forum moet ik met een kachel tussen de 8 en de 10 kw toekomen voor deze kleine ruimtes. Ik kan me echter voorstellen dat er heel wat warmte verloren gaat voor ze in de andere ruimtes terechtkomt. Iemand ervaring met deze situatie?

    Alvast bedankt

    Ward
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    piazetta p961 Empty Re: piazetta p961

    Bericht van Fleur di feb 28, 2012 8:54 pm

    geworpene (wat een naam zeg)

    hoe is de woning geisoleerd ? om 3 aparte ruimtes te verwarmen zou ik toch een 11 of 12 kw aanschaffen.
    de keuze van kachel zal afhangen welke kanalisatie je gaat kiezen ,kachel die zowel in de ruimte blaast en kanaliseerd,of kachel waar je naar keuze de warmte heen stuurt ,of kachel met 2de ventilator waarbij je meer warmte naar andere ruimtes kan sturen.
    ook rekening houden met de lucht die de kachel wegstuurd naar andere ruimtes


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazetta p961 Empty Re: piazetta p961

    Bericht van Gast wo feb 29, 2012 9:42 am

    We zijn hard aan het werken om het geïsoleerd te krijgen. hebben buitenmuren geïsoleerd, dak en zolder, en er komen in de volgende maanden nieuwe ramen in (enkel de vloer is nog een probleem dus). Nu (met het gevaar off topic te raken) in de winkel stelden ze me de MCZ Philo voor. Lijkt op het eerste zicht een leuke en praktische kachel, van 9 KW. Deze heeft achteraan twee gaten die je kan verbinden met een aluminium buis (in mijn geval door schoorsteen en gewoon langs andere kant van de muur dus esthetisch valt het allemaal nog wel mee). Deze buis lijkt voor mij nog het best op zo'n buis waarmee je de droogkast naar buiten aansluit... Het regelsysteem is wel dodelijk eenvoudig, geen blazers of ventilatoren. Je kan de gaten achteraan gewoon meer en minder openzetten (schijf voor het gat). Ik denk niet dat dit echt een systeem is dat vele meters kan overbruggen (maar zoals gezegd is dat bij mij ook niet het geval). Maar ben toch benieuwd of het naar behoren functioneert...


    Laatst aangepast door geworpene op wo feb 29, 2012 9:43 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazetta p961 Empty Re: piazetta p961

    Bericht van Gast za apr 14, 2012 9:00 pm

    Zo we hebben dus beslist en een piazetta P961 kleur terra,en deze hebben we bij kachels mario in ronse gekocht.Super uitleg gekregen en komt hem op 28 april plaatsen.Nog effen wachten en we kunnen de kachel gebruiken.
    Greetz peter sunny

    Gesponsorde inhoud


    piazetta p961 Empty Re: piazetta p961

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 2:55 pm