Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Pelletkachel of niet?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 4:54 pm

    Hoi, wij zouden misschien een pelletkachel willen aanschaffen, op dit moment verwarmen wij hier met een gaskachel, maar omdat dit zo duur is willen we dus overstappen naar een alternatief. De ruimte die moet verwarmd worden is ongeveer 70 m², het huis is wel weinig tot niet geïsoleerd. De verkoper zegt ons dat dit geen probleem is, maar ik wil toch wel even zeker zijn alvorens zo'n zware aankoop te doen. Op dit moment betalen wij aan gas (met deze koude) ongeveer 400 euro per maand(propaan), zij stelt ons een kachel van 12Kw voor, en volgens haar zouden we dan gemiddeld 1 zak pellets verbruiken per 48 uur, na wat ik hier gelezen heb geloof ik dit niet echt, maar als is het 1 zak per dag dan ben ik wel veel goedkoper uit dan nu, en nu is de temperatuur hier ongeveer 17 graden in de woonkamer, anders ben ik 600 euro per maand kwijt. We hebben ook geen alternatief als backup, het is een huurhuis en huisbaas doet geen aanpassingen.

    Bedankt alvast
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van steven ma feb 06, 2012 5:06 pm

    nu zit ik op 1 zak per dag in de weekend. tijdens de week doe ik er 2 dagen mee omdat ik overdag niet thuis ben.

    als het huis echt zo slecht geïsoleerd is, best eens uit zien naar een andere woonst als de huisbaas het zo laat.

    ook met een pelletkachel ga je grote warmteverliezen hebben.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 5:07 pm

    Kristel,


    voor 70m² zou 8 Kw al voldoende zijn. Als je een slag zwaarder gaat, 9,5 Kw zit je al een stuk beter, zeker met een mindere isolatie. Je zou kunnen kiezen voor nog zwaarder maar dan heb je in het voor- en naseizoen dat de kachel meer warmte produceert dan je kwijt kunt. Lees maar eens goed op het forum waar verschillende mensen dit probleem tegenkomen.

    Mijn Musa gebruikt tussen de 500 gr en 2 kg pellets per uur en ik verbruik met deze temperaturen (-18 tot -7) ongeveer een zak per dag en dan vraag ik 21° overdag en in de nacht 17°. De kachel gaat overdag regelmatig over op de eco-stand en verbruikt dan minimaal.

    Succes bij het kiezen van een goede pelletkachel,

    m.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 6:42 pm

    Dick, waar kan ik dat vinden over teveel warmte produceren en te weinig kwijt kunnen? Ik heb al gezocht maar ik vind het nergens terug.
    Mvg,
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 6:58 pm

    Kristel,

    kan ik zo direct niet reproduceren, zal eens zoeken na het eten, even de namen weer voor de geest halen.

    Kom er op terug,
    m.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 7:00 pm

    dit zou een zeer goed alternatief voor julie zijn,eens goed hier en daar offertes vragen ,eens vergelijken.das nooit slecht.

    Wij verbruiken =1zak-2dagen.,als het minder koud is,zelfs nog ietsje langerder.huis is wel gerenoveerd,superisolerend dubbel glas,isolatie,veel masief hout.wij wonen nochtans op de koude buiten.

    Ieder huis is anders...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 7:07 pm

    Kristel,

    lees dit topic maar eens door als voorbeeld:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    M.v.g.,
    Dick

    P.s.

    Moet nog eten maar deze vloog even door de Alzheimerbarriere heen. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 7:19 pm

    Ik ben al eens gaan kijken, bedankt alvast. Ik moet er dus ook zeker op letten dat ik een goede uitleg krijg van de installateur. We gaan ook op verschillende plaatsen eens horen, zodat ik alles eens naast mekaar kan leggen.
    Mvg,
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 8:41 pm

    Wij verwarmen 38m² rond de 22° en den boven 30m² rond de 17° met een 8kw kachel (MZC Ego) in het weekend. Met de temperaturen van de afgelopen week verbruiken we ongeveer 1,5 zak pellets per dag
    Ons huis is redelijk geïsoleerd en de kachel gebruiken we als hoofdverwarming.

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel of niet? Empty Re: Pelletkachel of niet?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 7:47 pm