Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van Gast do feb 23, 2012 1:54 pm

    Hallo

    Ik ben volledig nieuw in het pelletkachel gebeuren.
    Maar kom nu al tot een verbazende ontdekkingen. Ik heb bij verschillende verdelers naar de prijs gevraagd van een piazetta en sta met verstomming geslagen als ik merk hoeveel prijsverschil er is voor het zelfde toestel.
    En het is niet gering ik spreek van het goedkoopste tot het duurste over 650€ vershil.
    Zelf heb ik een factuur van een verdeler gezien verkocht de p958 voor 2756€ met 1000kg pellets
    schow moest zelf geplaatst worden dus levering en aansluiting inbergrepen
    Een andere verdeler vroeg voor hetzelfde toestel 3400€ zonder pellets levering en plaatsing inb.
    Nu ik vermeld dit maar even maar als een modirator meer info wil hierover kan ik hem ok meer info geven.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van Gast do feb 23, 2012 2:39 pm

    Dit is wel appelen met peren vergelijken. De tweede is met plaatsing en de eerste is zonder, wel met 1 ton gratis pellets.
    Je zou verschieten als je de uurlonen zou vergelijken van handelaar tot handelaar en dan heb je nog de btw handicap 6% of 21%. Als je wilt vergelijken moet je het doen met de naakte prijzen, dan kun je pas oordelen. Soms is het gewoon afwegen, of iets zelf doenbaar is of niet.
    Zelf heb ik een inbouw pellbox scf van Edilkamin. Ik heb dit laten plaatsen, omdat het voor mij ondoenbaar was. Er hing natuurlijk wel een prijskaartje aan vast, maar ben er toch tevreden over.
    Veel geluk met je zoektocht.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van Gast do feb 23, 2012 3:10 pm

    beste
    ze zijn beide met plaatsing maar zonder schouw en zoals vermeld de goedkoopste is dan nog met 1000kg pellets en beide met 6% btw
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van jeanhup do feb 23, 2012 3:35 pm

    De duurdere wil gewoon meer brutomarge en/of winst maken dan de ander. Iedereen is vrij om zijn eigen prijzen te bepalen, dus ik kijk hier niet echt van op.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van ss do feb 23, 2012 3:42 pm

    Zén lesje zul je wel leren, "goedkoop is niet steeds beterkoop"...
    Mag natuurlijk niet teveel schelen, men moet eerlijk blijven.
    Groeten,
    ss
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van nick1 do feb 23, 2012 3:55 pm

    De catalogusprijs van de kachel draait tussen de 3063 en 3187 euro exclusief btw. zonder levering/plaatsing. De ene voert ze mischien rechtstreeks vanuit Italië in terwijl de andere via de officiële invoerder (een mondje extra die gevoed moet worden Laughing ) in België werkt?


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    albert
    albert
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 50
    Leeftijd : 76
    Registration date : 17-05-10

    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van albert do feb 23, 2012 7:13 pm

    Ik heb over twee jaar een Rika memo gekocht op de prijs van de invoerder vroeg er één handelaar 250,00 meer en gaf dan een vermindering van € 350,00,
    een andere handelaar gaf ineens de prijs van € 250,00 minder dan de officele prijs.
    Rondkijken en vragen stellen
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van Fleur do feb 23, 2012 9:09 pm

    sam 147
    het totale plaatje moet een beetje kloppen ,maar als ik jou een raad mag geven ...neem een winkelier of verkoper die ZELF aan zijn kachels werkt met kennis van zaken.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


    grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler Empty Re: grote prijsverschillen van verdeler naar verdeler

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:39 am