Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 50 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 50 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
jeanhup
steven
stef123
pedro
ss
francky
nick1
erwin
grossard.rob
13 plaatsers

    te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast ma okt 15, 2012 7:52 pm

    hallo kan iemand mij vertellen hoe ik het wormwiel trager kan zetten dus ipv om de 5 sec om de 10 sec bv
    de kachel is een karmek one alice 10kw
    grts
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van grossard.rob ma okt 15, 2012 8:13 pm

    Hey;

    Parameters en dergelijke worden pas na 5 zinvolle berichten gegeven.
    Lees best eens de link nieuw op het forum eens na maar ook,
    Gebruik eens de zoekfunctie over je kachel en bekijk dan eens of je zelf al antwoorden kan vinden.

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van erwin ma okt 15, 2012 9:09 pm

    om het wormwiel trager te zetten moet je in de installateursparameters zijn.
    maar klik eerst eens vanboven op de banner voor nieuwe leden, en lees daarachter alles eens aandachtig door


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast di okt 16, 2012 12:26 pm

    opzoek werk heeft niets over mijn alice opgeleverd ze is nog te nieuw denk ik ,
    ik ben van vorige vrijdag op instalateur Jetflam aan het wachten om de kachel voor de
    4x te komen afstellen ,telkens als die man er aan werkt brand ze prima
    de volgende dag is het weer t'zelfde een brandpotje vol pellets en 28 graden
    in huis,dit los ik nu op door het laadvak maar te vullen tot halverwege
    de opening van het wormwiel ,zo slaat die af en toe een pellet gift over en
    brand de kachel perfect 21 graden ,maar bedankt voor julie reacties
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty te grote vlam

    Bericht van Gast wo okt 17, 2012 5:56 pm

    hallo collega"s pelletpyromaniacs een oplossing voor de gene zoals ik die geen kaas hebben gegeten van parameters ik had altijd een te grote vlam dus te veel pellets de technieker zoekt nog naar een oplossing,ik bedacht dit! ik heb een buisje gemonteerd rond de behuizing van het wormwiel zodat de vul opening werd verkleind dus minder pellets is minder vlam en minder graden nu brand mijn kachel karmek one ideaal op 21 graden ,dit is voor mij een voorlopige oplossing tot de technieker een parameter oplossing vind ,zo niet blijft het wormwiel verklein buisje mits enkele aan passingen (ander materiaal,andere bevestiging)bestaan nu kan ik terug de kachel volledig vullen ,wat ik niet kon zonder de te grote warmte te creeren ik hoop dat jullie hier iets aan hebben het is een simpele goedkope maar echt een doeltreffende oplossing ik ben nog bezig met een simpele oplossing om het buisje met 1simpel vijsje los te zetten zodat je de opening kan regelen naar mate dat je meer of minder vlam wil
    grts eric
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van nick1 wo okt 17, 2012 6:38 pm

    Ik zou allesbehalve tevreden zijn met dergelijke oplossing ma bon, ieder zijn gedacht daarover.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van francky wo okt 17, 2012 7:13 pm

    ik vind dit erover heel kwaad die technieker kent er niks van.
    Ge moet blijkbaar een goochelaar zijn om een kachel te laten branden zot


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van erwin wo okt 17, 2012 7:47 pm

    ik snap ook niet dat voor de pellettoevoer te regelen de installateur geen oplossing heeft


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast wo okt 17, 2012 8:52 pm

    hallo het is omdat ik ook niet te vreden ben dat ik deze oplossing bedacht heb tot de techneut met een oplossing komt de kachel is nieuw en ik ook op dit gebied en ik heb altijd geleerd mijn plan te trekken en ik wil gewoon mijn oplossing delen ! tot de kachel op punt is afgesteld!dit is een simpele doch doeltreffende remedie tegen te hoge temp,vlam,verbruik.....en goedkoop en simpel dit kan iedereen ,zonder parameter kennis!!!
    het voornaamste is toch dat het werkt ! en wordt gedeeld!
    grts eric
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van erwin wo okt 17, 2012 9:35 pm

    eric de kritiek was niet aan u bedoeld maar aan de installateur, uw oplossing is goed bedacht
    een foto was misschien duidelijker denk ik Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van ss wo okt 17, 2012 10:11 pm

    Beneden alles dat een particulier dergelijke ingreep moet uitvoeren om zijn kachel te regelen! amai Alle respect voor je oplossing Eric, maar dit kan niet! Ik zou de kachel voor die prutser zijn deur gaan zetten! Schandelijke service, niet meer, niet minder!
    Groeten,
    ss duivel
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van pedro wo okt 17, 2012 10:47 pm

    SS,

    als ik Eric zn post goed lees dan denk ik te verstaan dat Eric zelf deze ingreep heeft gedaan!?En dat de technieker nog zoekt naar een oplossing....

    Maar dergelijke ingreep zou ik zeker ook nooit zelf uitvoeren.
    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 5:11 am

    als het buisje maar niet loskomt, anders blokkeert je wormpje en is je motortje ook "hemelen" en kan je fluiten naar garantie.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van stef123 do okt 18, 2012 8:15 am

    In alle geval goed gedaan Eric, maar oppassen met zulke dingen, dat zijn redenen voor de installateur om geen garantie niet meer te geven, wegens zelf aan gewerkt. Je kent dat wel he: " ...het is omdat jij er zelf aan gewerkt hebt dat het nu niet meer gaat enz enz.."

    Misschien is het beter hiervan niets te zeggen aan de technieker en het buisje weg te nemen de dag dat hij komt?
    mvg
    Stef
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van ss do okt 18, 2012 10:40 am

    Inderdaad, voor de "garantie" is het een delicate ingreep!!! Opletten geblazen Eric, in geval van discussie heb je geen been om op te staan!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 12:00 pm

    het buisje mag loskomen daar het over de behuizing van de worm (vijzel)zit ,en ook daardoor kan het onmogelijk schade aan richten het enige wat gebeurt als het buisje loskomt is dat de toevoer van pellets word geblokkerd door dat het buisje naar de bodem van het pellet vulvak zal zakken ,maar ik denk dat het zelfs niet volledig het toevoer gat zal afsluiten daar de worm schuin naar beneden gemonteerd zit, een foto volgt als kachel leeg raakt ,en natuurlijk zal ik het buisje verwijderen als techneut langs komt dit is 10 sec werk zo simpel !maar zo doeltreffend !
    grtjs eric
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van ss do okt 18, 2012 12:17 pm

    In ieder geval, als het is zoals je beschrijft is dat goed gevonden, maar de technicus zou het beter moeten oplossen!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 12:23 pm

    http://sdrv.ms/TeThBq heb wat gefotoshopt zo krijg je een idee dus door het buisje hoger of lager te schuiven regel ik nu de pellet toevoer .
    grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op do okt 18, 2012 12:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verbetering)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van pedro do okt 18, 2012 1:28 pm

    Een foto zegt meer dan woorden... en idd,veel schade kan het niet aanrichten.Goed gevonden,hoedje af geek ,nu is het afwachten tot de technieker een oplossing vind voor uw probleem!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 1:48 pm

    dank u allen die mijn oplossing kunnen waarderen mischien moet ik hier wel een patent op nemen? Laughing neen het probleem met de afstelling moet gewoon opgelost worden !door een goede afstelling desnoods laat ik een andere firma de kachel afstellen en zal ik de rekening presenteren aan mijn leverancier ,het internet is een krachtig wapen !als julie begrijpen wat ik bedoel.
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 5:51 pm

    http://sdrv.ms/TeThBq foto's kleinste vlam +grootste vlam, display + reiniging brandpotje heb de kachel met mijn (wormfopper Smile( naam gevonden voor de creatie) zeer fijn kunnen regelen ik hoop dat dit ook kan met die parameters anders pas ik liever mijn systeem toe mits wat upgrades natuurlijk
    grts reeds een tevreden pelletstoker
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van pedro do okt 18, 2012 6:40 pm

    Eric,

    het verschil in vlam,is dit beiden met dezelfde instellingen,ik bedoel je hebt behalve uw wormfopper niks anders aangepast?

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van erwin do okt 18, 2012 6:53 pm

    denk dat de instellingen gebleven zijn pedro, daar is zijn installateur nog achter aan het zoeken Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 8:58 pm

    totaal niets aangepast !pedro aleen mijn wormfopper (klinkt niet slecht)nu draait de worm nog steeds om de 5sec maar geeft maar pellets elke 5de (zo,n 8 a 10 pelletjes )draai dus soms liggen er wat gloeiende pellets in de brandkorf de 5de wormdraai krijg je net op tijd pellets die weer bijna opgebrand zijn tegen de volgende 5 de wormdraai ,word het binnenkort kouder zet ik wormfopper 1cm hoger zo komt er een extra wormblad meer vrij dus een beetje meer pellets meer vlam ......(indien het prob niet word opgelost!)
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 10:19 pm

    goed gevonden erigtc hoed af voor mannen die zelf iets durven ondernemen
    zou geen slecht idee zijn van er een patent op te nemen nu gaan de instalateurs die het niet geregeld krijgen met uw idee en met de pluimen lopen
    grtz hootch

    Gesponsorde inhoud


    te grote vlam - karmek one alice 10kw Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 5:02 am