Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    3 plaatsers

      verbrandingskortje raakt overvol

      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskortje raakt overvol Empty verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van Gast di maa 06, 2012 5:29 pm

      Hallo

      Ik heb een pelletkachel namelijk Saey Neema.
      Vorige week heb ik een nieuw vuurkorfje moeten installeren (ander was kapotgebrand na 3 jaar)

      Dit nieuwe korfje is in diameter en in hoogte en breedte een halve centimeter kleiner dan het oude.

      Nu heb ik het probleem dat het korfje overvol raakt omdat de pellets niet voldoende opbranden. Ze branden zwart en blijven vrij stevig. Ze hopen zich dus op en op den duur raakt het korfje overvol en vallen ze erlangs (wat niet de bedoeling is)

      Wij hebben de kachel zelf pas grondig onderhouden.

      Wat zou dit kunnen zijn, in kelder, waar pellets opgeslagen liggen, is het nu wel vochtiger dan normaal. Of zou het toch met het verbrandingskorfje te maken hebben of is er toch onvoldoende verbrandigslucht op één of andere manier.

      Ik vind ook dat als de kachel zelf cleant (veel lucht er door jaagt), dit minder resultaat heeft.

      Wie heeft dit ook al aan de hand gehad?
      steven
      steven
      Moderator


      Man Aantal berichten : 5473
      Leeftijd : 48
      Registration date : 29-10-08

      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van steven di maa 06, 2012 5:30 pm

      korfje is niet zoals het zou moeten zijn. lucht kan minder gemakkelijk aan pellets. minder goede verbranding


      _________________
      Edilkamin Pellbox SCF
      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van Gast di maa 06, 2012 5:53 pm

      Dat denk ik dus zelf ook, bedankt ik ga meteen de firma bellen!
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van ss di maa 06, 2012 6:13 pm

      Beste Ann, je hebt niet het originele korfje! Is je dealer een Saey verdeler? Eis een origineel korfje, ik begrijp niet dat het oerzware dikke gietijzeren korje na drie jaar versleten is??? Ik heb zelf de Neema en na drie winters ziet het er nog uitstekend uit!
      Groeten,

      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van Gast di maa 06, 2012 6:15 pm

      En toch viel er een stukje uit, veel gebrand die 2 weken dat het erg koud was en de jaren er voor ook, living is 50m2
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van ss di maa 06, 2012 6:23 pm

      Heb je een foto van dat korfje Ann? Ik twijfel aan het feit dat het om een origineel gaat, volgens mij zijn die oersterk!
      Vraag me af of hier nog Neema-bezitters zijn met die klacht? Laat je horen vrienden!!!
      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van Gast di maa 06, 2012 6:26 pm

      Wij hebben die wel regelmatig zuiver gemaakt met een stalen borstel, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn, denk ik. Dat eerste was zeker origineel, dat ter vervanging ziet er toch anders uit! Het is het stukje dat vooraan in de houder past dat er uit viel bij het 1ste korfje. In het boekje staat wel dat dit niet onder garantie valt omdat dit al eens vaker kan stukgaan. Ik de winkel zeiden ze dat ook, gaat kapot door het vele branden. De kachel staat hier lang op stand 100
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 3082
      Registration date : 06-12-11

      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van Fleur di maa 06, 2012 6:28 pm

      niet vergeten een dichtingskous te monteren onderaan de vuurkorf !!


      _________________
      _________________________________________
      HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
      HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
      HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      _________________________________________
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van ss di maa 06, 2012 6:33 pm

      Fleur, bij de Neema zit geen kous onder het korfje!

      Gesponsorde inhoud


      verbrandingskortje raakt overvol Empty Re: verbrandingskortje raakt overvol

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu wo mei 08, 2024 12:30 am