Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    2 plaatsers

      verbrandingskorfje raakt overvol

      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskorfje raakt overvol Empty verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van Gast za maa 17, 2012 2:59 pm

      Hallo allemaal

      Ik heb een pelletkachel van Saey type Neema. Mijn verbrandingskorfje raakt na 2 uur branden op volle capaciteit overvol. Dus er is op één of andere manier niet genoeg verbrandingslucht. Het korfje zelf zou in orde zijn zegt de fabrikant. Wat kan er dan nog mis zijn. Wij hebben de buis zuiver gemaakt, kan je daar iets mis doen ivm installatie. Wij merken ook dat de dichtingen (precies een soort schoenzool in gips) die vooraan onder het ventilatiedeksel liggen, precies aan het afbrokkelen zijn en de gaten niet meer voor 100¨% bedekken, zou dat misschien de reden kunnen zijn...
      We hebben voor de rest alles nog eens goed zuiver gemaakt, dus het kan volgens ons geen rondvliegend vliegas zijn...

      Wie weet raad?
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      verbrandingskorfje raakt overvol Empty Re: verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van Uthrex za maa 17, 2012 3:40 pm

      Ben er bijna zeker van dat het dan daar aan ligt. Onder die plaat zit trouwens een koord, net als in je deurke en onderaan waar de ventilator zit. Je vervangt ze best is. Is op ne wip en ne gauw gebeurt en het voor de kosten moet ge het ook niet laten. En als ze dan toch koud is, open je best de kanalen aan de zijkant ook is. Die dichting zal ook wel zijne beste tijd gehad hebben dan?

      Uthrex


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskorfje raakt overvol Empty Re: verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van Gast zo maa 18, 2012 8:11 am

      te hoge pellettoevoer ??
      Anonymous
      Gast
      Gast


      verbrandingskorfje raakt overvol Empty Re: verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van Gast zo maa 18, 2012 9:33 am

      Vorige week ben ik "over gestapt" op een andere soort pellet (din+ in dit geval) met meer hardhout in de pellets.
      De instellingen (parameters) van m'n kachel aangepast aan de gegevens die ik van Steven gekregen heb. Binnen 1 dag lag mijn korf ook helemaal vol met pellets en de verbranding was niet goed. De pellettoevoer met 35% verminderd en het "proleem" was opgelost.
      Voordeel van een pelletkachel is dat hij je vaak bezig houd en ik dus geen kattenkwaad kan uithalen op straat !! Dus Ann, zou de pellettoevoer eens verminderen.
      Succes, Aad.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      verbrandingskorfje raakt overvol Empty Re: verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van ss zo maa 18, 2012 9:57 am

      Ik heb ook een Neema, ik zou Uthrex zijn raadgevingen eerst volgen...
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      verbrandingskorfje raakt overvol Empty Re: verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van Uthrex zo maa 18, 2012 10:30 am

      Heb het zelf meegemaakt. Hier was het een versleten deurdichting. Eigenlijk moeten die dingen alle jaren vervangen worden. Niemand doet het natuurlijk. Die van de deur vervang ik alle jaren, net voor het stookseizoen. Deurtje is dan maanden niet open geweest, koord ziet dan volgens mij toch wel een beetje af.
      Maar het kan ook aan de pellettoevoer etc liggen (die heb ik hier trouwens ook een stuk lager gezet).


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.

      Gesponsorde inhoud


      verbrandingskorfje raakt overvol Empty Re: verbrandingskorfje raakt overvol

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu di mei 07, 2024 1:51 pm