Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

Types pelletkachels

Anonymous
    Gast
    Gast

Types pelletkachels Empty Types pelletkachels

Bericht van Gast zo jul 15, 2012 12:50 am

Hallo iedereen,

ik ben een thesisstudent Bedrijfskunde (VUB), en ik ben bezig aan een thesis die zowat de gebruikersvergelijking gaat maken tussen een warmtepomp en een pelletkachel wat betreft de verwarming (dus geen verwarmd tapwater). Klinkt onzinnig maar is best interessant.

Over warmtepompen weet ik ondertussen al voldoende maar het is echt verdraaid lastig om goede informatie te vinden over pelletkachels.

In concreto ben ik op zoek naar informatie over de verschillende TYPES van pelletkachels. Bedoel niet qua merken, maar naar verschillen in de werking toe. Ik kwam al iets tegen dat het had over "schroef enerzijds of aangezogen anderzijds".

Als iemand mij hier wat informatie over zou kunnen verschaffen zou ik enorm dankbaar zijn.

Spreek mij anders gerust eens aan met een privé-bericht.

M.v.g.

Studentje

Anonymous
    Gast
    Gast

Types pelletkachels Empty Re: Types pelletkachels

Bericht van Gast zo jul 15, 2012 11:10 am

Studentje,

maar het is echt verdraaid lastig om goede informatie te vinden over pelletkachels.

Ik denk dat dit forum bol staat van de informatie over de verschillende types en principes. Als je de moeite neemt om bijvoorbeeld de beschrijvingen bij de verschillende merken door te lezen krijg je al een goed beeld.

Het zou vrij simpel zijn om je vraag uitgebreid te beantwoorden vanuit mijn kennis maar dan zou het voor wat betreft de pelletkachels jouw thesis niet zijn maar de mijne.