Als hun salarissen en de levensduurte daar in verhouding is met de kostprijs van de auto's heb ik daar geen probleem mee en kan ik deze gang van zaken alleen maar toejuichen.
Het is nu ook een land waar je niet binnen en buitenloopt zoals duiventil belgistan.
Het is daar zo een beetje zoals Australie, en ze hebben het goed begrepen waarom!
Als je daar wil gaan wonen wordt je privacy al uitgepluisd en je tekent een contract en dan spreken we nog niet van daar werken , knelpuntberoepen worden vlot aanvaard alsook hoogopgeleide personen.
Als vluchteling , en ja ze hebben er ook , niet echt veel wegens het klimaat maar ze zijn er en worden strikter opgevolgd in hun doen en laten, en worden verplicht allerlei werk aan te nemen voor hun uitkering.
Van de eerste dag van alles gratis en meer krijgen dan hun eigen bevolking zoals hier , vergeet het maar van de meeste sociale instellingen kun je maar na 5 jaar genieten .En de noorse nationaliteit kun je maar na 10 jaar krijgen (als ik me niet vergis)als je een goed rapport hebt en het kan je ten allen tijde afgenomen worden.
Dan spreken we nog niet van zich op de eene of andere lijst te zettten voor de verkiezingen , dat kun je helemaal vergeten , en terecht !! Want zoals het hier gaat zijn we stilaan onze entiteit aan het verliezen en dat zal onze kinderen en kleinkinderen zuur opbreken en er zal geen weg terug zijn !
Wie buiten de lijnen kleurt zit daar rapper op het vliegtuig dan hij denkt met een postzegel op zijn gat en " Return to sender "
Ze zijn wel lid van de EU in beperkte mate en ze weten OOK goe waarom !
Ik vraag me alleen af " Waarom kan hier niet meer spoed gezet worden aan de overgang naar electrische wagens , als het daar kan moet het hier ook kunnen zonder excus of hebben ze ginder batteryen met een grotere actieradius, ik denk het niet ! Voor het gebrek aan olie moeten ze het niet doen , ze hebben boortorens genoeg staan .Wij daarentegen O,O.....!
Gemakkelijk is de wisselkoers wel ...100 noorse kroon is ongeveer 10 €
Dus effe gaan laagvliegen aan 20km/u boven de toegestane snelheid zoals courant hier voorkomt kost 4200 NOK of 420 euries.
Kijk hier maar eens in de prijzenkast
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]