Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 53 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    geluid en uitblazen kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid en uitblazen kachel Empty Re: geluid en uitblazen kachel

    Bericht van Gast vr okt 12, 2012 10:16 am

    ja, ik had vragen ivm het blazen, wat beter is, boven of onder?
    en welke pelletkachels weinig geluid maken of is dit bij de nieuwste generatie zowieso veel minder?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid en uitblazen kachel Empty Re: geluid en uitblazen kachel

    Bericht van Gast vr okt 12, 2012 10:21 am

    Beste,
    Warme lucht stijgt dus zou onderaan beter horen te zijn, toch heb ik daar mijn twijfels over bij laag vermogen draait de ventilator onvoldoende hard om de warmte naar onder te verspreiden. Als het systeem zo ideaal was zou dat al lang bij ieder merk toegepast worden. Dat gaat dus ten koste van het geluid want de warmte moet naar onder gezogen worden waardoor de ventilator harder zal moeten draaien.
    Het is meestal zo dat ieder merk de kleine modellen heeft die meestal ook goedkoper zijn om klanten te lokken die meer lawaai maken, van het moment dat U naar de grotere kachels gaat, (hoe raar dat ook mag klinken)gaat het geluid minder zijn door het feit dat de onderdelen sterker gebouwd zijn. Dus toch meer vermogen kwestie ventilatie (bv 650m³) en toch minder geluid op de laagste stand. Let wel op, het is meestal niet de ventilator zelf die lawaai maakt maar de luchtverplaatsing doorheen de kachel.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    geluid en uitblazen kachel Empty geluid en uitblazen kachel

    Bericht van Fleur vr okt 12, 2012 12:05 pm

    ook niet te vergeten dat er vb 5 standen zijn aan een kachel en dat de ventilator op stand 1 het minste lawaai zal produceren.
    koop dus nooit een kachel die te licht is in kw voor de daartoe bestemde ruimtes.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid en uitblazen kachel Empty Re: geluid en uitblazen kachel

    Bericht van Gast ma okt 15, 2012 8:15 am

    Van mij blaast ie langs onderen(Piazzetta). Dat werkt evengoed, misschien zelfs beter als ene die van boven af blaast. Theoretisch gezien zou dit een betere spreiding geven van de warmte. Je voelt ook wel dat het werkt, want als je blootsvoets door de kamer loopt, valt het toch op dat het net boven de vloer aangenaam warm is. Ik heb trouwens ooit eens de temperatuur gemeten op verschillende hoogtes in de woonkamer en die was mooi gelijkmatig, van boven tot onder. Enig nadeel is dat er absoluut niks voor de kachel mag staan die de warmte verspreiding kan afblokken (zoals een zetel of zo). Een kachel die van boven af blaast, blaast over de meubels heen, een Piazzetta heeft dus wel wat vrije ruimte nodig om goed zijn ding te kunnen doen.
    Voor de liefhebbers, mijn Piazzetta, een P962 van 11 Kw maakt op de laagste stand op 2 meter afstand en A-gewogen met een professionele SPL meter zo'n 36dB. Dat is toch zeer stil. De kachel wordt meteen overstemd door andere huiselijke geluiden, zoals een gesprek, tv of muziek.

    Gesponsorde inhoud


    geluid en uitblazen kachel Empty Re: geluid en uitblazen kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:05 pm