Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

opajust


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    kachel maakt een rammelend geluid

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast zo sep 30, 2012 9:42 pm

    Sinds vanavond maakt onze kachel een rammelend geluid. Hebben een mcz musa.
    Volgens mij komt het van de achterkant, wat zou dit kunnen zijn

    grtzzz,
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van knoepken zo sep 30, 2012 9:49 pm

    Steek n's een bieviltje of karton tussen de afdekplaat en de zijwand ? In dien dit help is het resonantie Smile
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van pedro ma okt 01, 2012 7:07 am

    Een rammelend geluid?Constant?Of telkens wanneer de worm draait??


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 7:13 am

    eigenlijk is het een constant geluid, volgens mij komt het van de ventilator
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Fleur ma okt 01, 2012 12:32 pm

    kemp 24

    een keer luisteren op alle onderdelen met de stethoscoop..

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 2:44 pm

    had me kachel ook, nieuwe rookafvoermotor geplaatst en het was gedaan, moet wel zeggen dat de nieuwe motor met resonatierubbers is vastgezet en daarom ook bijna geruisloos is.

    Grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 2:48 pm

    Kemp,

    even proberen om het onderhoud aan de rookgasventilator te herhalen en alle bladen met een dunne kwast afvegen en uitzuigen. Mogelijk een stukje onbalans doordat de bladen niet egaal schoon zijn en dat kan resonantie geven.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 5:54 pm

    hoe kom ik daarbij?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 6:06 pm

    Even handleiding bekijken voor de uitleg. Uit mijn hoofd; vuurkorf verwijderen, asla uitnemen, de horizontaal geplaatste afdekplaat losschroeven. Dan is de rookgasventilator toegankelijk en kun je de zaak goed en voorzichtig schoonmaken. Daarna pakking vernieuwen en hermonteren waarbij de schroeven (vijzen geloof ik bij jullie) goed handvast worden aangedraaid.

    Heb je geen groot jaarlijks onderhoud gedaan/laten doen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 6:41 pm

    ze staat nog maar van juni
    ik zal mijn verkoper contacteren, anders begint de discussie over de garantie.
    maar alvast bedankt voor de uitleg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 6:46 pm

    Ronny,

    als de kachel nieuw is even niets aan doen en de verkoper benaderen, ik dacht dat je hem al langer had.

    Discussie over de garantie is niet aan de orde, de kachel hoort gewoon goed te functioneren. Heeft de verkoper deze ook geplaatst en proefgestookt?

    Suc7,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 6:49 pm

    zal ook wel in orde komen, maar ik bedoelde als je er zelf aan gaat beginnen sleutelen in garantie.
    Ja, hij heeft ze hier geplaatst en aangedaan en toen de nodige uitleg gegeven.
    Maar ze heeft toch al verschillende keren gebrand(nieuwtje hé) en toen heeft ze het niet gedaan tot gisterenavond ineens
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast ma okt 01, 2012 6:56 pm

    Fero heeft goede verdelers en dat zal best goed komen, misschien een kleinigheidje wat zo is opgelost. In ieder geval heb je een degelijke kachel waarvan je veel stookplezier zult beleven.

    Vertel je ons als alles is opgelost even wat er aan de hand was?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast vr okt 05, 2012 2:14 pm

    even laten weten hoe het is afgelopen.
    Heb dus contact opgenomen met mijn verkoper en deze zou deze week nog langskomen om te kijken en vooral te luisteren wat het probleem was.
    Kreeg woensdag tel. dat hij zelf niet zou langskomen maar dat er een technieker van Fero langs zou komen omdat deze toch voor een ander probleem in de buurt moest zijn.
    Hij is dus vandaag langs gekomen en kwam bij de confectieventilator uit, hier zat waarschijnlijk de as los van. Hij heeft een nieuwe erin gestoken en het probleem is dus ook opgelost.
    dus kunnen we besluiten , prima service en wij dus heel tevreden. spring
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast vr okt 05, 2012 2:16 pm

    Prima service, zo hoort het!
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van nick1 vr okt 05, 2012 3:10 pm

    Wat is een confectieventilator? IS dat die van de rookgasafvoer of deze die de warme lucht blaast?


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast vr okt 05, 2012 3:13 pm

    blaast de warme lucht naar boven, zit bij de musa achter onderaan de kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gast vr okt 05, 2012 3:13 pm

    Nick,

    bedoeld wordt de convectie ventilator, de ventilator de de warme lucht de kamer in blaast.

    M.v.g.,
    Dick
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van nick1 vr okt 05, 2012 3:15 pm

    owké, thanks.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    kachel maakt een rammelend geluid Empty Re: kachel maakt een rammelend geluid

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:19 pm