Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van Gast zo dec 15, 2013 11:15 pm

    Sinds een maand maakt de lucht ventilator een vreemd geluid.
    Op max doet deze het goed, maar na 20 sec. regelt deze zich af naar een vooraf ingesteld toerental en komt het vreemde geluid naar voren.
    De ventilator draait dan langzamer als normaal.
    Dat instellen van de afgeregelde snelheid gebeurd door het voltage te laten zakken.
    Met het meten van de voltage kwam ik erachter dat toen de ventilator op dat moment goed draaide 152 volt kreeg.
    Op het moment dat het vreemde geluid zich voordeed kreeg hij 200 volt.
    Hieruit maak ik op dat de aansturing van de ventilator mogelijk niet oke is.
    Het geluid van de ventilatormotor kenmerkt zich door een knakkend geluid.
    Ik laat hem nu uit staan en de warmte alleen via het CV gedeelte lopen, maar ik wil graag de Pelletkachel weer oke hebben.

    Heeft iemand misschien eenzelfde ervaring of kan ons in de goede richting wijzen om het probleem te lijf te gaan?

    Verder zeer tevreden pelltegebruikers. De Artel LST 14 heeft al 21000 kilo verwerkt sinds 2008.
    Het is ook de enige kachel in huis.

    Artel/Ungaro zouden dezelfde techniek gebruiken. Ik kom de merknaam Ungaro op het branderbakje tegen.
    Bij Artel in Italie word ik ook doorverwezen naar Ungaro
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Re: Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van erwin ma dec 16, 2013 8:52 pm

    heb je al kontakt genomen met deze ungaro verkoper in belgie.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Re: Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van Gast ma dec 16, 2013 9:10 pm

    Ja, vorige week een mail gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Re: Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van pellbox ma dec 16, 2013 9:23 pm

    Wie is jouw verkoper?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Re: Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van Gast ma dec 16, 2013 9:32 pm

    De verkoper is destijds Nordic Fire geweest.
    Daar heb ik al zoveel ellende meegemaakt dat ik daar liever geen zaken meer mee doe.
    Van Schouwbrand tot niet kunnen leveren van onderdelen. Het niet nakomen van afspraken.
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Re: Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van jc di dec 17, 2013 11:04 am

    info@lambrechts.eu  
    deze verkoopt artel


    _________________
    <br>

    Gesponsorde inhoud


    Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid Empty Re: Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 8:34 pm